Hee dames, Ik ben goed bekend met IUI maar IVF/ICSI is wat nieuw voor me. ik ben begonnen met de pil en vanaf zaterdag ga ik decapteptyl spuiten. 10 dagen later begin ik met Puregon. Ik heb dan de eerste follikelmeting “pas” 16 februari (ik heb dan 9 dagen puregon gespoten), ik zeg “pas” omdat het in mijn beleving laat klinkt. Mijn normale cyclus is goed en ze zien altijd ook wel wat follikels zitten (geen idee of dat meewerkt). Ik vraag me dus nu af of de eerste follikelmeting niet aan de late kant is? Ik heb geprobeerd te zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Want is het ook mogelijk dat eitjes te lang doorgroeien en je dus misschien te laat bent met de FM-meting? Of is 9 x puregon spuiten helemaal niet veel? Sorry voor de vragen maar ik word er nogal onzeker van dat ik het niet allemaal goed begrijp. Ik heb woensdag afspraak met de verpleegkundige om de medicatie op te halen dus ga zeker daar ook wat vragen maar wil goed voorbereid zijn.
Ze gaf aan dat het standard was bij hun dus het zal wel Kloppen maar het voelt zo “laat” maar ben geen arts dus moet maar geloven wat ze zeggen haha
Ik heb beide wel gebruikt maar startte op cyclusdag 1 met de decapeptyl en vanaf dag 3 met Puregon. 1e follikelmeting had ik altijd op cyclusdag 9, wat eigenlijk altijd te vroeg was (6 dagen gespoten, want spoort de Puregon in de avond). Pas vanaf cyclusdag 11/12 waren de follikkels rond de 12-13mm en goed telbaar.