Lieve dames, Ik ben net zwanger maar maak me sinds vanmorgen wat zorgen door twee testen die even lichtroze zijn ( 3 dagen ertussen). Sommige vrouwen zeggen streep is streep maar ik had toch verwacht dat hij nu na mijn nod iets donkerder zou zijn, maar hij lijkt zelfs iets lichter Ik vraag me sowieso af hoe je testen goed kunt vergelijken want op foto's waarbij je ze onder elkaar legt zijn ze ingedroogd, maakt dat niks uit? Maakt het trouwens iets uit of je wat meer of minder urine erop druppelt? De eerste keer vond ik dit namelijk lastig en waren het 4 normale druppels en nu 4 kleine, kan dit verschil maken? Of als je bv in mijn geval om 22 uur nog een kop thee drinkt en om 5.30 al test omdat je te nodig moet plassen? Hoeveel tijd moet er überhaupt tussen zitten en wordt hij minder geconcentreerd als je van te voren nog een keer bent gaan plassen? Veel vragen maar misschien heeft iemand ervaring, of herkent iemand dit en kunnen we elkaar helpen. Alle zwangere dames nog gefeliciteerd natuurlijk Liefs
Ik vraag me dat ook wel af, of het uitmaakt of je urine gebruikt van een volle blaas of dat je heel lang hebt gewacht. .. Verder denk Ik dat je weinig hebt aan je zorgen te maken. Het is beter om rustig te zijn/geen stress want je kunt verder weinig anders doen. Van harte gefeliciteerd!
Een streep is inderdaad een streep, hou alsjeblieft op met testen! Je maakt jezelf gek zo en dat is niet bevorderlijk voor een zwschap. Minder geconcentreerde urine en dergelijke kunnen inderdaad invloed hebben. Tuurlijk zijn er hier meiden die met lichte testen een miskraam kregen, maar ongetwijfeld zijn er ook verhalen waarbij knallende testen in een miskraam eindigde. De hoeveelheid hcg verschilt ook zoveel per persoon. Als t streepje ineens bijna verdwenen is, is dat natuurlijk niet goed maar lichter/donkerder maakt helemaal niet zoveel uit. T maakt me ook kwaad dat hier zoveel angst gezaaid word en dat je maar dagenlang de hele dag naar testen moet staren.. Dat staat toch ook niet in de bijsluiter? Zwanger is echt zwanger, je hebt geen invloed op de natuur, probeer ervan te genieten!
Als je de test conform de gebruiksaanwijzing hebt uitgevoerd (dus 4 druppels en geen 3 of 5) en met ochtendurine (dat je minstens 4 uur niet geplast hebt), dan kun je testen vergelijken. En je hCG hoort elke 2 a 3 dagen te verdubbelen, waardoor de streep inderdaad donkerder zou moeten worden. Maar! Het is natuurlijk mogelijk dat er bij de fabricage van de test toch enig verschil optreedt of dat je urine meer of minder geconcentreerd is.
Ja, helemaal eens met Vdvl95! Een paar keer testen als je nog voor je nod zit snap ik wel (doe ik ook ), maar als je eenmaal zeker weet dat je zwanger bent zou ik niet meer doortesten meid! Daar maak je jezelf alleen maar gek mee...
Jullie hebben helemaal gelijk! Jullie hebben me overtuigd, wil alleen de clearblue nog doen en dan ben ik uitgetest
Idd stop met testen! Streep is streep! Probeer te relaxen, stress is slecht! En vooral, probeer ook te genieten!