Nou dan zal ik nog maar een topic openen over de winterjas Ik zit me namelijk ook af te vragen wat ik zal doen met de maat. Mijn dochter begint nu de overstap van 68 naar 74 te maken. Grotere 68 zit nog prima en 74 past al zijn sommige dingen echt nog te groot. Nu zat ik te denken om voor de winterjas maat 80 te nemen. Nu was ik net in de LIEF winkel en heb daar een jas gepast met een verkoopster en die raadde me toch echt aan de 74 te nemen, leek nog ruimte genoeg in te zitten, maar ik ben toch bang dat de jas straks in januari niet meer past.. Nu heb ik de jas niet genomen omdat ik het model toch minder vond, maar nu zoek ik verder en twijfel ik toch. Hoe doen jullie dat?
Nee wachten is ook geen optie, want het leukste is dan allang weg. Natuurlijk is het raar om in augustus een winterjas te kopen, maar je wordt er bijna wel toe verplicht. Of je moet niet kieskeurig zijn! Ik zou gaan passen en kijken hoe het staat. Als maat 80 enorm te groot is zou ik kiezen voor een 74 die lekker ruim is maar niet veel te groot. Ik vind het heel erg armoedig staan als een jas veel te groot is. Een jas die pas in maart fatsoenlijk past vind ik geen gezicht, desnoods koop ik een jas in februari in de uitverkoop bij of een spijkerjas met bodywarmer. Je dochter zal waarschijnlijk ook niet meer zo ontzettend hard groeien aangezien ze al bijna 10 mnd is, maar ook dat is een gokje. Mijn dochter groeide altijd heel constant en dat was handig met maten voorspellen.
je loopt op deze leeftijd hoe dan ook het 'risico' dat ze 2 jasjes nodig hebben... Het héle harden groeien is er wel een beetje uit, maar ondanks dat, gaat het toch nog vrij snel. Ik denk dat ik zelf als je nú een jas wil kopen, zou gokken op 74. Of op 80, maar dan heb je kans, dat hij echt nog te groot is en je op het laatste moment alsnog een 74 moet halen en dat die 80 in februari-maart-april aan kan.
ik koop een jas altijd ruim. ik zou dus 80 nemen. maar de meeste mensen doen dat niet las ik al in een ander topic. dat er in de winter vrijwel geen jas in deze maten te krijgen is meer dat klopt. alleen is het nu nog wel erg vroeg hoor je hebt nog tijd. en let vooral op de capucion (hoe schrijf je zoiets) die dingen zijn vaak óf veel te groot óf veel te klein, erg vreemd.
ik heb hetzelfde prob als jou. me dochter gaat nu ook na mt 74 ze is nu 70 cm ook. ik neem denk ik wel een maatje 80 zo heeeeel groot zal die nou ook niet vallen denk ik? ik heb laats een leuke vestje gekocht vn hello kitty hij is best wel dik maar te dun voor de winter dat was mt 74 en past precies. ze hebben ook wat meerder dingen aan in de winter buiten denk ik zo
Mijn zoontje zit nu nog in maatje 68 maar nieuwe kleding koop ik ook in maat 74. Ik heb maat 80 van winterjas gekocht. De mouwen moet ik wel 2 keer omslaan maar kwa lengte is hij niet veel te groot. Vind het zo jammer dat ze die mouwen altijd zooo lang maken. Ik heb een jasje van noppies, Die van lief valt wel groot.
Toevallig vandaag twee winterjasjes al vast gehaald. Nu waren ze nog redelijk geprijst. Een van 10 euro en een van 6 euro. Ene kwam van de Zeeman andere van Hans Textiel. Bijde maat 68. En koop denk straks in de uitverkoop rond oktober nog een maatje 74. Zo doe ik het. En ik ben gelukkig niet kieskeurig hihi. Dat scheelt. Denk ook dat 80 nog te groot is zitten niet lekker handjes verstopt in de mauwen nee dan maar een maatje precies wat ze hebben. Zeker kinderen van 9 maanden die willen zeker niet opgesloten zitten met hun handjes die willen ze vrij bewegen. Dus zou idd kijken hoe een maatje zit of er uit ziet of idd later in het jaar nog een maatje 80 halen. Zo als ik bv tijdens de uitverkoop goed zoeken en meestal vind je er echt nog wel een. Maar dat is mijn ervaaring. Las net iemand voer de capucion hoe je dat schrijft weet het ook echt niet. HIHi. Meestal neem ik die die je er af kan halen apart mutsje er bij sjaal en wanten klaar.
Ik zou nu gewoon maatje 74 doen en straks halvewege de winter een nieuwe kopen. Dan is er uitverkoop en kan je vaak een mooie jas scoren die nu nog absorbitant duur is, van een mooi merk bijvoorbeeld! In de uitverkoop slaag je echt nog wel hoor.