Wel of geen pretecho?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by madelonnetje, Aug 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelonnetje

Jun 16, 2014
    99
    16
    8
    Female
    We willen heel graag een pretecho laten maken. Maar ik lees vaak dat als de placenta voor ligt je niet zo veel ziet. Nu ligt madam ook nog eens heerlijk met haar gezicht vlak bij de placenta of er zelf tegen aan. Zag we vandaag.

Dus mijn vraag is. Heeft het nut om een echo te maken of heeft het niet veel nut en zie je niet zo veel?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Dat kan natuurlijk niemand je vertellen ;) wij hebben geen glazen bol. Je kunt net geluk hebben dat ze er perfect voor ligt, maar ook pech. Toevallig loopt er nu dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/donderdag-3-4d-echo-hoe-zag-jullie-echo-eruit.662009/#post-20889619. Daar kun je wat ervaringen lezen.

Ik heb heel lang getwijfeld of ik het zou doen maar uiteindelijk wel gedaan (ondanks dat ik het erg duur vind). Simpelweg omdat ik in het leven liever spijt heb van dingen die ik wel gedaan heb dan van dingen die ik niet gedaan heb :D.

Onze meid lag met de 20 wkn echo met haar neus in de placenta en met ruim 28 wkn bij de pretecho weer. Nu mogen we morgen nog een keer terugkomen. Maar ik ga er vanuit dat ze niet ineens is gedraaid. Wij hebben dus (vooralsnog) niet de allermooiste plaatjes maar in ieder geval wel twee keer naar ons meisje kunnen kijken!

madelonnetje likes this.
  3. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Vaak mag je nog 1 of 2 keer terugkomen als het niet lukt om mooie beelden te maken.

madelonnetje likes this.
  4. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Hier ook een placenta aan de voorkant en hebben wel een 3D echo laten maken. Je ziet het gezichtje dan sowieso vanaf de zijkant en je krijgt toch wel leuke beelden te zien. Mocht het nou echt niet te zien zijn, mag je altijd een andere keer terug komen.
    Ik vond het toch bijzonder en we zijn blij dat we het hebben gedaan.

madelonnetje likes this.
  5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Wij gaan ook voor een 4D echo terwijl de placenta aan de voorkant ligt (wel laag). Mochten ze geen mooie beelden kunnen maken mag je inderdaad 1 of 2x terugkomen en wij willen het heel graag laten doen.
    Bij de 20 weken echo hebben ze ook even gespiekt met 3D en ondanks dat ie met zn gezichtje half tegen de placenta aan lag is het toch een leuk plaatje geworden (hij lachte zelfs een beetje, of zo leek ;) ).

madelonnetje likes this.
  6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Hier ook afgelopen dinsdag een 3d echo laten maken, placenta aan de voorkant. Jammer genoeg lag ze met haar gezicht naar mijn rug dus kon ze het gezichtje niet helemaal in beeld krijgen, we mogen daarom 20 september nog een keer terug komen.
    Bij de eerste placenta achter maar ook 2x geweest omdat ze er niet goed voor lag.

7. madelonnetje

Jun 16, 2014
    99
    16
    8
    Female
    We gaan het toch maar proberen. Hoor toch genoeg positieve berichten dat we de gok wel durven wagen. De vrouw die de 20 weken echo heeft gemaakt zei dat het niet zo veel nut had om het te doen. Omdat je er toch niet veel van zou zien. Maar als ik jullie berichten hoor zie je genoeg . Dank jullie wel

SMJD likes this.
  8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Wij doen het niet. Bij m'n dochter lag de placenta voor en ik kreeg geen mooie beelden, omdat ze continu met haar gezicht in de placenta lag. Bij deze zwangerschap ligt de placenta weer voor en ik vind de prijs te duur om de gok te nemen. Dus voor ons geen 3d echo deze keer.

9. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

Aug 29, 2016
    106
    19
    18
    Female
    Administratief bediende
    België
    Ik heb ook een pretecho laten maken op 14 weken.
    Ik vond dit zeker niet de moeite.
    We kregen ongeveer een 30-tal foto's waarvan 25 onduidelijke en 5 dezelfde.
    Bij mij ligt de baby ook altijd heel slecht waardoor ik ook onduidelijke foto's krijg van de gyn. Ze houdt altijd haar handjes voor haar gezicht of ze ligt met haar gezicht helemaal tegen mijn buik aangedrukt waardoor de beelden wazig zijn en ze een platte neus heeft :p.

Ik moet nog maar 3.5 weekjes geduld hebben! :o:

succes met de echo en hopelijk krijg je mooie beelden!

Share This Page