Zoon van bijna 9 maanden, drinkt zo slecht zijn flessen. Ik kom vaak niet aan 500 ml per dag. Hij krijgt wel al yoghurt, mag ik dat er ook bij tellen en kan ik de middag fles ook voor yoghurt vervangen????
ja, yoghurt mag je ook bij de zuivel optellen.. En zo slecht denk ik niet dat hij het doet.. Vanaf 10 maanden is het minimum aan zuivel 300 ml. Als je één fles van 180+6 hebt bijvoorbeeld, en yoghurt.. en bijvoorbeeld nog karnemelk bij het brood, dan zit je er al op.. hier krijgt hij nog maar 2 flessen. smorgens een papfles.. en savonds een flesje van 90+3 voor het slapen gaan. verder drinkt hij elke dag karnemelk en krijgt hij soms ook yoghurt.
Wij zaten met 9 maanden aan 2 keer 180+6 flessen en yoghurt. Voilgens het cb voldoende (volgens de voedingsdeskundigen hier alleen niet). Je kan de melk er niet in proppen, ze geven het vanzelf aan. En vergis je niet, ook boter is zuivel. Niet veel, maar toch. Vanaf 10 maanden zijn wij over gegaan op 2 flessen van 150+5 en yoghurt. Geven we meer melk, weigert ze fruit en eet nauwelijks brood en groente. Volgens cb was dit prima
Ik was vandaag bij het CB en die gaven aan dat een kleintje van 9 maand nog ongeveer 450 ml zuivel binnen hoort te krijgen (dus totaal van opvolgmelk en yoghurt e.d.). Maar 50 ml meer of minder maakte ook niet uit. Dit dan langzaam aan afbouwen tot circa 300 ml bij een jaar. Ze gaven hier wel bij aan dat je kindje dan wel al redelijk goed fruit/warme hap/brood moet eten.