iemand dit wel eens gedaan? dus niet na de verliskundige of gynacoloog? ons vorige wonder was op de verkeerde plek ingenesteld. en ben heel bang dat dat weer zo is. het ziekenhuis wil niet eerder een afspraak maken omdat er verder geen redenen zijn. dit kost rond de 40euro. slim of niet?
Ik heb dit gedaan. Was er zeer tevreden over. Ze namen de tijd om te kijken. Ik heb het ook zelf betaald.
Ik wil t ook doen als ik zwanger ben, omdat ik risico's loop op m'n werk zodat ik kan zien of het goed zit als ik het vertel.
hoever was je toen? ik zou ook niet weten bij welke week de baby op de goede plek moet zitten. ik ben nu 6 en een paar dagen
Ik zou het niet doen, soms is er gewoonweg nog niets te zien dat kan je alleen maar meer onzeker maken. Buiten dat heb je toch gewoon met 8 weken een echo bij je verloskundige?/Gynecoloog?
Als het jou kalmeert zou ik het zeker doen. Stress lijkt me een stuk erger, als jij na deze echo rust vind zeg ik doen!
Ehm....... wanneer je eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad, dan heb je absoluut een indicatie voor een vroege echo rond 6/7 weken! Lijkt me dus dat je gewoon een vroege echo hoort te krijgen. Anders inderdaad zelf iets regelen, voor je eigen gemoedsrust en gezondheid.
ik heb een miskraam gehad. geen buitenbaarmoederlijkezwangerschap. bedankt dames. ik mag de 19e komen
persoonlijk zou ik wachten tot je meer dan 7 weken bent zodat je "zeker" weet dat je een kloppend hartje hebt.. bij 6 weken kan het zijn dat er nog niet veel te zien is..
Vanwege bloedverlies in de zwangerschap mocht ik op precies 6 weken bij de gyn een echo komen maken. En daar zagen we op het scherm een prachtig ieniemieniemensje met een eerste flakkering van een kloppend hartje. Bij mij was de termijn van 100% zeker omdat dit een icsi zwangerschap is. Mijn broer en s.zus hebben rond 7 weken een zelfbetaalde echo bij een echobureau gedaan, uit nieuwsgierigheid en onzekerheid omdat zij niets voelde. Zij zagen ook al een klein mensje met een hartje en werden in tijd toen iets naar achter gezet, ik geloof naar 6 ween 3 dagen ofzo. Succes! Hopenlijk nu alles helemaal goed! Garantie heb je natuurlijk nog niet helemaal maar wel een stukje gemoedsrust.
Hier in belgie geweest voor een vroege echo, dat kan ze al vanaf vijf weken doen. Hier ook in het verleden miskraam gehad en verloskundige die pas met 10 weken wou kijken. Was misschien 20 euro kwijt en het was een hele vriendelijke mevrouw. We zijn ook naar haar geweest om de miskraam te verifieren omdat de verloskundige dat onder de 7 weken niet nodig vond.
ik zou het niet doen. Met 6 weken is er wat te zien en misschien hartaktie maar dat is zeker nog geen garantie voor een goede zwangerschap. Met 8 weken heb je veel meer duidelijkheid
Ik krijg mijn termijnecho van de vk pas met 10 weken, ik ben ook eerder gegaan, kon wel bij mijn eigen vk maar moest er zelf voor betalen. Ik ben afgelopen woensdag geweest, ik was net 8 weken
Ik heb ook zelf een echo laten doen, koste mij ook 40,- Er waren wat dingetjes die me onzeker maakte en ik wilde ook graag weten of het op de goede plek zat. Mijn verloskundige kwam toen zelf met de mogelijkheid dat ik zelf een afspraak maakte bij het echobureau op eigen kosten. Ben heel blij dat ik dat toen heb gedaan, het gaf me wat meer rust. Ik was toen 7wk en ze zag gelijk een kloppend hartje. Dus als je het graag wil doen om voor jezelf meer zekerheid te hebben, zou ik het gewoon doen!