Zometeen om 12.00 uur mag ik naar de grote baas van Lindenhout (jeugdzorg) de sleutels inleveren en niet meer terug naar de flat toe! Werd me gister even medegedeeld. 5 weken terug hebben ze me gezegd dat ik er per 1 april uit moet, maar dat ik verlenging kan krijgen als ik laat zien dat ik er wat voor doe. Ben alle uitzendbureaus afgeweest, ben per 1 maart weer begonnen met school. Sta ingeschreven bij woningstichting, heb gereageerd op kamers, maar ik kan het gewoonweg niet betalen. Eergisterochtend zou ik dus nog een maand overbrugging krijgen, dus ik dacht; nou dat is heel mooi. Belt de begeleider eergister weer op; dat ze even moet overleggen met haar teamleider omdat hij het toch nog niet zo wist. Dus gistermiddag belde ze op. Dat ik morgen om 12 uur de sleutels in moet leveren en daarna niet meer naar de flat toe mag. De baas vond het toch niet zo'n goed idee. Jeugdzorg zou mijn eerste maand huur betalen voor een kamer, maar meneer was even vergeten dat daar nog borg bij kwam. Dus moet ik weg.. En mijn spullen dan? En mijn zusje dan? Mijn zusje zit in een rolstoel en heeft bij alles hulp nodig op het moment, we wonen 3 hoog. Zeggen ze tegen haar; dan ga je maar terug naar je moeder tot je wel weer normaal kan lopen Ze is daar niet voor niets weg... Dat noemt zich dan jeugdzorg. Wat een makkelijke gasten zeg, bahbah. Straks maar even proberen te praten met die baas, want het klopt van geen kant. Eerst mochten we tot het eind samen blijven, toen werd het de zomer en 25 februari komen ze opeens aankakken met 1 april moet je weg! Maar ik zou langer mogen blijven als ik alles probeerde. Ik heb alles gedaan wat ze van me vroeg, maar ik moet toch weg. Dat word vanavond slapen op een bankje in het park!
jeetje, wat lullig meis, ik hoop dat ze nog wat gaan/ kunnen regelen voor je. park lijkt me niets in zit weer. ze kunnen jullie toch neit zo maar op staat zetten? knuf, en sterkte
Hier schijnt de zon volop dus het is best lekker warm.. Nee dat is maar ouwehoeren, lijkt me ook niks idd. Heb het haar nog gevraagd; mogen jullie me dan zomaar op straat zetten als ik niks anders heb. : Ja dat mogen wij. Nou lekker dan, ben je klaar mee..
je zou toch denken dat ze in elk geval moeten helpen zoeken naar iets anders... ik vind het wel erg kort door de bocht. we zijn klaar met je, zoek het maar uit. zeker als je zo bezig bent om iets te krijgen. en idd, huren zelfs voor een kamer zijn razend duur als je in de verkeerde regio zit.
Ik woon nu in Doetinchem, maar kamers hier kosten toch al 305 euro. Zit je dan met je 572 per maand. Inclusief zorgverzerkering, telefoon en internet. Dan zeggen ze ook nog van neem die kamer maar. Waar moet ik dat allemaal van betalen dan. Ja dat maakt ze niet uit, als ik maar onderkomen heb. Ja en als de menzis er dan bij inschiet of de telefoon niet betaald word, kan ik helemaal geen kant meer op. Zal hun een zorg zijn. Moet je maar werken. Ja als ik hier de deur open, liggen er 100 baantjes voor het oprapen. Ze snappen echt niks. Heb me suf gesolliciteerd hier in de stad, maar als er geen mensen nodig zijn, zijn er geen mensen nodig. En als ze me dan zien lopen op het station, omdat ik naar mijn zus ga, krijg ik een grote mond; daar heb je wel tijd voor. Ja wat moet ik dan? Hele dagen in huis zitten, nergens meer naartoe gaan, terwijl mijn zus juist ook probeert te helpen en naar woonruimte en alles zoekt. Als je het over makkelijke mensen hebt...
Oh, heb zo met je te doen meis! Dit is mijn ergste angst.. Op straat komen te staan, terwijl je zo je best doet om meer inkomen bij elkaar te sprokkelen. Nu ook weer met die bezuiniginsplannen. Waar gaat het toch heen met Nederland?? Ik hoop dat je je hoofd boven water kunt houden. Heb je een vriend of vriendin waar je tijdelijk naar toe kan? Of je ouders? Maar lees dat de situatie niet al te best is.... Ik wens je veel sterkte... Meer kan ik helaas niet voor je doen! KNUF!
jeetje meid wat een klote sitiatie.. weet je al waar je naartoe kunt dan? je kunt een daklozenhuis proberen? ja het is niet erg fijn maar dan slaap je in ieder geval niet buiten en hun kunnen je verder helpen... ik weet niet waar je precies woont? anders kan je eens informeren naar de humanitas onderdak huizen... echt heel erg dat jeugdzorg zo omgaat met kinderen... is een verschrikking!! ik wens dat jullie gauw weer een veilig onderkomen hebben... enne bij de mac donalds zoeken ze altijd mensen!! of in de horeca al ben je maar afwashulp...
Da's inderdaad een hele nare situatie. Alleen even één ding: Internet heb je niet nodig. Dat scheelt al een paar tientjes per maand. En telefoon? Dan kun je beter een prepaid mobieltje hebben dan een vaste lijn.
Helaas heb ik wel internet nodig. Ben pas met een opleiding begonnen en alle schoolopdrachten zoals rekenen, engels, spaans en llb staan online. Zonder internet kan ik dus thuis niks doen en mag ik niet over. Humanitas weet ik niet of ze dat hier hebben, maar dat ga ik eens informeren dan. Opa en oma zijn nog de enige optie die over zijn, maar die wil ik pas bellen nadat ik bij die man ben geweest. Snap echt niet dat ze zomaar iemand op straat kunnen zetten. Mijn ex gaat vanavond bij de mac wat proberen. Heb daar al gesolliciteerd en hij werkt daar ook. Weet dat ze daar mensen nodig hebben, dus misschien levert het wat op.
hey meid wat een kut situatie!!! jij zat in babberich toch eerst? de mac in duiven zoek wel mensen tis mischien het proberen waard?
Ik zat eerst idd in Babberich, maar omdat mijn zusje deze flat alleen kon krijgen als ik met haar mee ging, ging ik met haar mee. Ze mocht hier niet alleen zitten, omdat het dan te groot was voor de kamertraining ofzoiets. Ik ga nu de mac in Doetinchem proberen. Hopelijk word dat wat. Ik loop 7 maanden achter met school, vandaar dat internet wel nodig is, omdat ik heel veel in moet halen. De bieb is misschien een oplossing, kan ik ook wel even informeren als ze open zijn vandaag, anders word das ook pas dinsdag weer. Bedankt dames!
Die mag hier blijven, in haar eentje! :S alleen kan ze nu dus niks, want ze zit in een rolstoel sinds 1,5 week. Zeggen ze tegen mij; dan moet ze maar terug gaan naar haar moeder tot ze wel weer kan lopen! Ze is daar toch niet zonder reden weg ofwel? Nou, ik ga de rolstoel uit de schuur trekken en daarheen samen met haar. Als ik straks over internet beschik laat ik wel even weten wat het is geworden.
Wat een kl**tzakken zeg..!! Hoe kunnen ze nou iemand zomaar opstraat zetten!! Je betaald toch alles netjes enzo??!! Ik zou echt rechtshulp inschakelen en allerlei andere instanties..!! En idd waar moet jou zusje heen dan??
Heb je niet een vriend/vriendin/familielid waar je tijdelijk terecht zou kunnen? En inderdaad waar gaat je zusje nu naar toe? In iedergeval heel veel sterkte ermee!