12.00 uur sleutels inleveren.

Discussion in 'De lounge' started by Revit, Apr 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Revit

Revit Niet meer actief

Ik hoef hier niks te betalen, vanwege dat mijn zusje onder 'jeugdhulpverlening' zit, maar als ze geld willen kunnen ze dat krijgen hoor, geen probleem. Verder betaal ik mijn rekeningen enzo ook gewoon allemaal.

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Maar waarom moet jij wel weg en je zusje niet??

3. Revit

Revit Niet meer actief

Ze vinden dat ik de kamertraining in de weg sta.
    ik ben er nooit als hun er zijn, omdat haar begeleider dat niet nodig vind en dan heeft ze prive tijd met haar.
    Daarnaast kijken hun een beetje ATWT met haar als ze hier zijn en verder voeren ze geen reet uit. Ze hebben haar nog niks geleerd, koken, wasmachine, helemaal niks. Nu kunnen ze niet zien wat haar aandeel in het huishouden is. Nou ze kan niks nu, dus ze doet ook niks. En als ze dat wel willen weten kan er toch een schema of wat dan ook gemaakt worden wat ze gedaan heeft? of ben ik nou zo gek.

maar ik ga even! :)
    jullie horen nog van me.

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Succes meid..!!

Enneee niet op een bankie slapen dan kom je maar bij mij slapen :D

5. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    eens kijken wat die positievelingen over de jeugdzorg hier nu weer op gaan zeggen.

meid heel veel sterkte. wat een gemene rotstreek is dit.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Oh meid! Wat een belachelijke rot situatie! Idioot gewoon dat ze op zo'n korte termijn je gewoon op straat kunnen zetten. :( Hebben jij en je zus verder nog familie of goede vrienden die jullie verder kunnen helpen? Mocht je echt geen slaapplaats kunnen vinden dan ben je hier welkom hoor, wij wonen in de buurt volgens mij. PB mij maar.

Hééééééél veel sterkte en succes! :):)

7. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kan trouwens ook een particuliere hulpverlener in de hand nemen hoor... die vraagt dan een pgb voor je aan en vanuit daar kan jij diegene betalen voor begeleiding rondom huisvesting zoeken, een baan en je financieen op orde krijgen... geen mens mag zomaar op straat gezet worden!!! informeer maar eens bij het ciz... je staat niet voor niks onder de jeugdzorg dus er moet wel een buget voor je los zijn te krijgen... vandaaruit kan je weer rustig alles opbouwen in je leven zonder je zorgen hoeven te maken waar je gaat slapen en hoe je aan je eten komt... de voorwaarde is wel dat je werk zoekt op korte termijn en ook daar kunnen ze je mee helpen...

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dit is echt zo stom! Je MOEST mee, omdat dat de enige voorwaarde was dat je zusje er in mocht, en nu MOET je er uit en moet je zusje er alleen blijven wonen, terwijl ze dat niet kan... ;)

9. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier dus een posetieveling over jeugdzorg!!!
    ieder mens mag zijn menig hebben toch? zeker hier die site is er niet voor niets en voor iedereen!!!

natuurlijk vind ik het belachelijk wat er bij hun gebeurd !! het kan en mag absoluut niet zoals ik het hier nu lees...
    het schoot me ook meteen te binnen om een brief te schrijven naar die persoon die dat beslist. (dus ik heb wel degelijk het beste voor met de persoon die in deze kut situatie verkeerd) ondanks dat ik dan een positieveling van jeugdzorg ben...

wel vind ik dat ten eerste ik hier een paar regels verhaal lees en dat maar van een kant. (begrijp me niet verkeerd natuurlijk geloof ik haar vind ik het echt heel erg). maar echt goed beoordelen kun je pas als je beide partijen kunt horen en niet even vlug wat erover leest en dat maar van een kant.

ik ken namelijk ook veel goede verhalen van jeugdzorg en ik weet dat de mensen die ik daar ken die er werken echt de benen onder hun kont vandaan lopen en hun uiterste best doen om dingen goed op te lossen. ook al is dit waarschijnlijk een groffe fout die ze maken... neemt niet weg dat heel jeugdzorg slecht is toch?!
    en hoe erg het ook is op elk bedrijf worden menselijke fouten gemaakt. of heb is jou leven echt helemaal perfect en foutloos verlopen ? dat lijkt me toch ook niet!!

maar nogmaals wens ik de persoon om wie het gaat en haar zus heel veel sterkte toe . en ik hoop dat jullie een gesprek kunnen aangaan met iemand daar die voor jullie een passende oplossing heeft.

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Voor jou vind ik het heel rot en ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat ze wel wat langer de tijd hadden kunnen geven om vervangende woonruimte te vinden.

Voor de rest denk ik dat ze willen kijken hoe je zus zich red als er geen vangnet (jij) dus voor haar is.
    Hoe rot het misschien ook klinkt maar het kan zijn dat je zus dus niets zelf doet omdat het toch wel voor haar gedaan wordt.
    Als jij er straks niet bent dat moet ze wel en het kan zijn dat dan blijkt dat ze best meer kan dan dat ze nu doet.

Ik hoop in ieder geval dat je snel een oplossing vind.

Groetje sAnita

11. Revit

Revit Niet meer actief

Zo, hele dag achter de rug met een hoop geregel en gedoe.
    Vannacht ben ik bij mijn zusje, mag niet maar ik doe het toch. Ga niet buiten slapen. Morgne ga ik naar mijn zus en dan gaan we kijken wat we kunnen regelen; waarschijnlijk ga ik bij mijn vader wonen tijdelijk. Het is niet anders.

Was daar vanmorgen. Die man (de baas) vroeg me wat ik ging doen; Ik zei geen idee. Hij; Kan je wel ergens heen. Ik; Nee. Hij; nou succes dan maar! en dat was het, klaar.
    hij zegt dat hij nergens vanaf wist en dat per 1 januari al bekend was dat i ker 1 april uit moest. Alleen dat vertellen ze me pas 25 feb. Hij schuift alles op de begeleiders af want hij weet daar niks van en blablabla. HIj gaat daar niet over en is niet bij die gesprekken. Er werd alleen gezegd dat ik lui was en er niks voor deed! :O Ik heb alles gedaan wat ze van me vroegen, inschrijven, solliciteren, vanalles! en dan zeggen ze dat ik er niks voor heb gedaan. Mijn vader heeft begeleider nog gebeld en de oren gewassen, mijn oma heeft ze nog aan de telefoon gehad. Mensje is helemaal over de zeik. Begeleider heeft nog overlegd met haar teamleider zegt ze, maar er was echt niks te doen.
    Voor mijn zusje zitten ze onderdak te zoeken voor het weekend, omdat ze zelf niet koken kan vanwege de rolstoel enzo; ik sta op straat en ze doen er niks aan! gewoon echt helemaal niks.
    Nou ik ben blij dat mijn zus en vader wat proberen te regelen dat ik tijdelijk bij hun kan blijven. Mijn zus wil het hele huis verbouwen zodat ik een kamertje heb, terwijl ze net een kindje heeft en alles dus wil hun eigenlijk niet tot last zijn. Als ik bij mijn vader kan en mag wonen, doe ik dat. Daar ben ik niemand tot last in principe.

Heel erg bedankt meiden! Echt waar! Jullie kennen me totaal niet en dan zijn er mensen die zeggen dan kom maar hier vannacht! Super! Knuffel voor jullie!

Ik hoop alleen dat ze vannacht niet komen controleren, maar dat lijkt me niet toch. :p

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Oh meid, moest gelijk aan je denken. Ben blij dat je na vannacht (voorlopig) bij je vader terecht kan. Hoe is je band met hem, wel goed genoeg om onder één dak te kunnen leven met hem? Woont hij een beetje in de buurt? Groot gelijk dat je nog één nacht bij je zusje blijft, het idee dat je buiten zou moeten slapen! :( Nou ja, mijn aanbod blijft staan hoor, mocht je ooit nog in een acute noodsituatie zitten. Houd je taai en blijf vechten voor je eigen toekomst, héél veel sterkte meissie. :):):)

13. Revit

Revit Niet meer actief

Heel erg bedankt! Echt super!

Mijn vader en ik hebben sinds kort weer contact, maar ik ben altijd een papa's kindje geweest, dus het zit wel goed. Het zal wel weer even lastig worden, om na 2 jaar weer bij een ouder te wonen, maar dat komt vast goed. Het moet gewoon. Mijn vader woont in Braamt, dat is een km of 8 van Doetinchem af, dus dichtbij mn zusje, opa&oma, school, eigenlijk alles wel.
    Heb daar gelukkig geen zorgen meer over voorlopig.

14. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Heel veel sterkte en vind het allemaal maar belachelijk hoe het gaat.

15. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier dan ook zo'n positieveling.... tja zit nu eenmaal in het vak... Vind het wel vervelend voor je maar vind je verhaal ook een beetje vreemd... Wie zit er nu in de jeugdzorg jij of je zus...?

16. Revit

Revit Niet meer actief

Mijn zusje. Zij heeft kamertraining. Ik moest met haar mee, omdat ze anders deze flat niet kon krijgen en dus op straat stond.

Net thuis van een nachtelijk rondje. Mijn zusje is hem heel sneaky ertussen uit gepeerd. Ze heeft een vriend gesmst die mij weer heeft gesmst. Ze is gewoon een uur weggeweest zonder dat wij het wisten. Daarna ook 2 uur haar buiten gezocht en gedaan. Ze keek uit haar ogen alsof ze een of andere gestoorde gek was. Ik laat haar hier dus echt niet alleen. Morgen bellen naar jeugdzorg en dan zoeken ze maar een andere oplossing.

17. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    wat een piepppppp leventje hebben jullie zeg!Vind het echt klote voor jullie..Buiten slapen hoef je nooit in nederland hoor,er is altijd wat te regelen,en anders zijn er zat mensen die die wel even willen opvangen van hier(erg lief trouwens)

18. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    God meiske, jij zit ook niet in de beste fase van jou leven geloof ik. Ik heb al je topics gelezen steeds, wat een ellende.

Kun jijzelf niet beter contact met de gemeente of maatschappelijk werk opnemen om te kijken of je ergens mee geholpen kan worden? Misschien dat zij je kunnen helpen aan een woning of een bepaald programma voor jongeren? Ik weet niet in welke regio je woont, maar als je crisisopvang + woonplaats/regio googled kom je al een heel eind.

Want je zusje mag dan nog zoveel problemen met zichzelf hebben (dat is wat ik steeds uit je topics en verhalen haal), je moet er zelf niet aan onderdoorgaan.

Ik wens je iig veel sterkte toe.

Liefs Knuf.

19. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Hey meis,

Wat een ellende zeg...!! Vind het knap dat je voor jou leeftijd al zo om kan gaan met dingen echt..!! ( ik weet hoe het is om op jonge leeftijd op eigen benen te staan en makkelijk is het niet )
    Hoe lang moet jou zusje nog in die rolstoel blijven? Is het tijdelijk of echt voor altijd? Misschien ( als het tijdelijk is ) kun je voorstellen dat je bij haar blijft tot ze er weer uit is en wat beter in staat is om voor zich zelf te zorgen. Ik weet hoe jeugdzorg is en dat zijn idd niet de leukste mensen. Ik heb op begeleidkamer wonen gezeten en idd toen ik 18 werd moest ik een dag later mn huis uit!! Waren ze ook even vergeten te "melden" kon nergens heen..!!

Ik hoop dat het bij jou wat makkelijker gaat en lief van je zus en vader dat je daar even terrecht kan.
    Meid sterkte met alles!
    En als er wat is kun je me best een PB sturen ik weet wat je door maakt:)

Liefs

20. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Wat klote voor je!
    Ik heb ook op kamertraining gezeten, maar ik heb gelijk voor het laatste niveau gekozen, dus niet in een woonhuis van hun, maar gelijk mijn eigen kamer. Hebben ze me wel bij geholpen overigens. Waar ik niet blij mee was, was dat ze inzage wouden in al mijn financien. Dat was nergens voor nodig, omdat ik geen geld kreeg/leende van ze en zelf al hulp had gezocht. Ook wouden ze perse dat ik contact met mijn ouders hield. Nou ja, iets voor mijn 19e zijn ze voor het laatst geweest en daarna heb ik ze niet meer gezien. Mijn broertje zat ook in kamertraining, echt in een woonhuis. Bij de eerste is hij er uitgezet, omdat hij zich niet gedroeg (hun verhaal, ik persoonlijk denk dat dat meer komt doordat er een paar individuen zaten, dat waren echte etters en dan kreeg mijn broertje de schuld steeds, terwijl hij echt heel netjes is en alles regelt) Bij de tweede is hij er ook uitgezet, omdat hij onderdak bood aan iemand zonder huis. at mocht niet. Nu zit hij op een plekje waar die ook al eerder zat. Dat is een oude baas van hem en dat is echt een supervent. Ze doen alles voor elkaar. Ik denk dat mijn broertje een beetje het kind is dat hij nooit heeft gehad.

Share This Page