Hyper van moeheid?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yil, Jul 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze jongste (morgen 8 wkn) kwam om 16:00 voor een voeding (fles) en heeft vanaf die tijd niet geslapen. Continu onrustig en druk bewegen met armen en benen. Inmiddels alweer een voeding gehad (borst) en ik had goede hoop dat hij dan nu wel zou slapen. Helaas ligt hij nu nog steeds in zijn wiegje met armen en benen te maaien of zijn leven er vanaf hangt. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

2. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Hij huilt er ook bij inmiddels. Weet niet of ik hem nu maar moet laten gaan of toch maar weer op moet pakken. Hij heeft toch zijn slaap nodig... :(

3. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Die van ons is ook 8 weken.
    Sommige dagen slaapt hij maar 1 of 2 uur op een dag. Dan denk ik echt jongen jongen ga toch eens slapen.
    Dan slaapt hij erg goed snachts en vaak de volgende dag ook weer uuuuren om het in te halen.
    Soms huilt hij ook van moeheid. Als ik dan loop met hem op mijn arm dan zie je hem wegzakken van moeheid.

4. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Hier maar weer in de draagzak genomen, dan wordt hij iig rustig

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Heb je al eens geprobeerd in te bakeren? Dan is je kleintje van zijn eigen gemaai af. Vermoeiend dat hij zichzelf zo in de weg zit. Hier sliep hij veel makkelijker in en door met inbakeren.

6. enerisab

enerisab Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    0
    Mijn kleine mannetje heeft dat ook gedaan (doet het nu nog af en toe als hij enthousiast is, inmiddels 4,5mnd). Bij mij werd gezegd dat de snelle bevalling (6,5 uur met 15min pers weeën) een reden daarvan was, overgang van warme buik naar buiten is te snel geweest.

Op advies ben ik gaan inbakeren en dat werkte heel goed, tot een aantal weken geleden hij ineens onrustig werd omdat hij "vast" lag. Slaapt nu prima zonder inbakeren. Ik heb eerst met multidoeken (hydrofiel) en later met Puck-a-Baby gebakerd.

7. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Onze dochter maaide zichzelf wakker en die hebben wij ingebakerd, dat ging super. Hij maait hier voornamelijk als hij wakker is en helaas houdt hij zich hierdoor ook wakker. Inbakeren geprobeerd en hij werd HYSTERISCH. Ook strak onder de dekens stoppen vindt hij niet geweldig, maar laat hij soms wel toe. Arme klein mannetje, zo de rust niet kunnen vinden :(

8. Jazebel

Jazebel Lid

Apr 17, 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt precies als mijn kleintje (inmiddels bijna 6 maanden). Hij deed en doet dit ook.
    Inbakeren haatte hij ook. Heb het toch even volgehouden, in de eerste instantie als hij al heel slaperig was, toen hij een beetje gewend was ben ik hem wakker gaan inbakeren. Hij vocht nog steeds met de doeken, maar hij maakte zichzelf tenminste niet meer wakker met z'n gemaai. Echt heeeel erg geholpen heeft het hem niet.
    Dit weet je vast al, maar weg leggen bij de eerste slaap signalen. Als je moeite hebt ze te lezen zoals ik had, weg leggen na een vaste tijd (dus bijv na 3 kwartier of een uur).
    Het hyper worden van slaapgebrek herken ik ook idd.
    Heb de gouden tip nog niet gevonden, hij is nog steeds geen goede slaper. Maar het is met een redelijk strak ritme en op tijd wegleggen iets beter dan het was.

9. enerisab

enerisab Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    0
    Het inbakeren is iets wat even tijd nodig heeft..... Het heeft en week geduurd voordat zl het pakte. Daarom eerst met multi-doeken gedaan voordat ik inbaker slaapzakje ging aanschaffen (en ook die eerste geleend voordat ik ging kopen). Het inbakeren zelf is een drama.... Ik heb veel verdriet gehad en mijn man heeft mij geholpen, dan bleef ik rustig en hij zorgde voor een beetje afleiding. Uiteindelijk ging het steeds beter en kon zl rust vinden. (en wij ook).

Share This Page