In februari zijn mijn man en ik 12,5 jaar getrouwd. Onze dochter mag dan een dag verlof opnemen. Moet het verlof precies op die dag zijn, of mag het ook op een andere dag? Weet iemand dit? Ons jubileum is op een dinsdag, en zouden eigenlijk liever een maandag of vrijdag het verlof willen, i.v.m. weekend weg.
Gewoon bespreken op school. Vaak wordt er niet zo moeilijk over gedaan als het maar een beetje in die periode is. Maar het wisselt per school/directeur.
Wij zouden naar de Efteling gaan een weekendje. Trouwdag op een zondag, maar we wilden vrijdag al vroeg gaan. Geen enkel probleem. Toen ging het vanwege corona tot 2 keer toe niet door, maar na 2 maanden gewoon weer vrij kunnen krijgen. 2 verschillende scholen.
Wij waren 12,5 jaar getrouwd toen corona net begon. We hadden al een dag (niet precies op de exacte dag dat we 12,5 jaar getrouwd waren) afgesproken dat we naar de efteling zouden gaan. En toen ging het dicht. Uiteindelijk hebben we pas in juni dit jaar nogmaals verlof aangevraagd, toen zelfs op 2 scholen (1 middelbare en 1 basisschool), toen we al bijna 15 jaar getrouwd waren, voor die dag efteling. En niemand deed moeilijk, we kregen gewoon een dag vrij
Hier mag dat ook een andere dag. M’n schoonouders waren in december 40 jaar getrouwd en we gingen in mei een weekje weg. Toen kregen ze de vrijdag/vrijdagmiddag vrij. Dat het een paar weken later was, was geen probleem. Zou het gewoon even voorleggen.
Ik zou gewoon zeggen dat je op die dag dat je weg wilt 12,5 jaar getrouwd bent. Alsof iemand dat gaat checken.
Wij moesten de trouwkaart laten zien... en er werd niet moeilijk gedaan over de dag, we waren op donderdag 12,5 jaar getrouwd en op vrijdag hadden ze een dagje vrij i.v.m. Een weekendje weg. Een kennis hoorde dat van ons en wilde ook een dagje vrij, de 12,5 was toen allang voorbij, kreeg ze gewoon. Vond dat wel bijzonder en wat jaloers.
dit inderdaad - je hoeft het misschien niet eens zo letterlijk te zeggen... gewoon vrij vragen voor jullie 12,5 jarig huwelijk.
Mag ook andere dag. Soms vragen ze bewijs (uitnodiging van je eigen feestje oid). Bij ons vroegen ze daar niet om en kregen ze gewoon vrij hier
Oh echt krijg je daar vrij voor? Wij zijn 12.5 jaar bij elkaar en man wordt 50. We gaan een weekend weg, maar krijgen geen vrij helaas.. Geniet er maar lekker van!
12,5 jaar getrouwd is inderdaad een vrije dag van school voor je kind (met toestemming van school, natuurlijk). Mijn man krijgt bij zijn werk geen vrij, pas bij 25 jaar.
Update: we hebben vrij gekregen voor de vrijdag voor onze trouwdag. We moesten een formulier invullen, maar hoefden verder niks te laten zien.
Getrouwd wel, zoals ik het lees zijn zij niet getrouwd. Geldt alleen voor huwelijken en begrafenissen 50 jarige leeftijd is sowieso geen vrije dag of je moet een baas hebben die je een vrije dag cadeau doet.
Ow ja, nu zie ik het Oeps. Nee dan niet nee. Toch vreemd. Want als je dus niet trouwt omdat je daar niks om geeft, wordt er een aantal vrije dagen door je neus geboord. Maar snap dat dat anders niet te controleren is.
Toch een voordeel van trouwen! Babs: Wouter waarom wil jij vandaag trouwen met Anna? Wouter: omdat ze mijn grote liefde is. Babs: Anna waarom wil jij vandaag trouwen met Wouter? Anna: Omdat ik dan een vrije dag krijg als ik 12,5 jaar getrouwd ben een vrije dag krijg en anders niet.