Migraine en normale hoofdpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 2 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb sinds ongeveer 10 jaar af en toe migraine. Eerst was het 1x per jaar maar de laatste tijd heb ik het steeds vaker. Als ik het aan voel komen en ik neem een zetpil (dycloflenac) zakt het meestal weg. Ik heb deze een x gekregen bij de HAP toen ik een aanval kreeg die niet weg ging. Als ik zo een pil in neem heb ik last van mijn buik en ben heel moe.

Sinds een paar weken heb ik veel last van hoofdpijn. Ben al bij de huisarts geweest en zij dacht dat het kwam door omdat mjjn nek vast zat. Ik heb dit los laten maken bij de fysio maar mijn hoofdpijn is er nog steeds. Als ik hoofdpijn heb ben ik steeds bang dat ik migraine krijg en wil het liefst die zetpil pakken. Maar omdat ik zoveel hoofdpijn heb zou ik dan iedere dag zo een pil moeten pakken en dat wil ik liever niet ivm de bijwerkingen. Van het weekend heb ik dus niets gepakr maar toen kreeg ik dus een migraine aanval midden in de nacht. Ik kan zelf dus niet goed inschatten of de hoofdpijn tot migraine leidt of niet.

Klinkt dit voor iemand herkenbaar en hebben jullie tips?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    kun je als tussenstap dan geen paracetamol pakken? Is je houding verder goed? Zo dat niet telkens je nek weer vast schiet als het ware? En zijn je ogen goed? Ook dat kan hoofdpijn veroorzaken? Hoofdpijn is lastig..

3. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik herken dit heel erg. Ik neem dus wel iets in omdat het anders inderdaad tot migraine leid.
    Ik zou gewoon een pcm pakken om het te voorkomen, alleen wel uitkijken dat je niet teveel pcm gaat slikken.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Helpt bij ‘gewone’ hoofdpijn paracetamol?
    Dan zou je dat eerst kunnen proberen? Is het toch migraine dan overstappen op medicatie die je daar voor hebt. Dat doe ik ook bij twijfel. Ik moet niet te lang wachten met innemen medicatie tegen migraine want dan werkt het veel minder goed.

Maar dagelijks hoofdpijn is reden om in kaart te laten brengen wat er nou precies speelt. Moet toch een oorzaak hebben. Wel heel vervelend voor je!
    Sterkte!

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb een tijdje (ik heb dit al vaker gehad) pcm geslikt alleen kreeg ik daar ook weer hoofdpijn van omdat ik er zoveel slikte per week. Ik ben daarom een beetje afwachtend om iets in te nemen. Voordat ik dit wist pakte ik altijd pcm en daar ging het vaak ook van weg.

Ogen zijn goed, die heb ik onlangs nog laten checken. Houding is niet goed. Ik heb een zittend beroep en slechte houding (zit in elkaar gezakt). Probeer er wel op te letten en ben de laatste tijd extra aan het sporten voor mijn rug.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dus je doet al veel eigenlijk... je zou nog cesartherapie kunnen overwegen - maar dat heb je misschien ook al eens gedaan? Maar anders kan die misschien nog een stukje toevoegen ?

7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Drink en eet je voldoende? Is er mogelijkheid tot een sta buro op je werk zodat je kan afwisselen?

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.734
    113
    Neem je nu dan dagelijks of meerdere keren per week pijnstillers, want dan kan het zijn dat je nu last hebt van medicijnafhankelijke hoofdpijn. En de enige manier om daar vanaf te komen is cold turkey stoppen.

Ik heb ook migraine en helaas niet het soort dat zich duidelijk aankondigt met bv een aura. Dus een gewone hoofdpijn kan overgaan in migraine. En daardoor heb ik de neiging om sneller naar de pijnstillers te grijpen. Met als gevolg medicijnafhankelijke hoofdpijn.
    Ik worstel er op dit moment ook weer mee, want het is zeer lastig om vanaf te komen. Ik was er drie wkn vanaf en kreeg toen een zeer heftige migraine, die ik toch niet kon handelen zonder pijnstillers. En nu kan ik weer van voren beginnen (je moet zeker 2 tot 3 mnd stoppen om er vanaf te zijn.)

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Klinkt als mijn verhaal...ik heb de afgelopen weken meerdere keren per week dycloflenac genomen (deze week ook 1x een pcm zetpil). Ik las van het weekend dat je van dyclo ook hoofdpijn kunt krijgen, dat wist ik niet. Ik krijg ook migraine zonder auro dus als jk hoofpijn heb, heb ik geen idee of het migraine gaat worden en dat maakt het zo lastig.

10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Eten en drinken pak ik voldoende. Ik heb eem bureau waar je ook achter kan staan. Dat doe ik niet omdat ik liever zit maar dat zou ik wel nog kunnen proberen.

11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Heb ik idd ooit gedaan en daar kreeg ik goede tips. Maar ze zeiden dat ze mijn houding niwt meer konden veranderen. Zat er te ver in gebakken. Kon alleen door de tips er vaker aan denken om anders te staan. Volg wel af en toe pilates om mjjn houding wat te verbeteren.

12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Je kan ook vragen of je fysio je rug bepaalde manier taped zodat je wel rechter moet staan.

En huisarts wil ook nog wel eens medicatie voor hoge bloeddruk geven. Heeft mijn man ook geen migraine meer gehad en veeeel minder hoofdpijn en als hij heeft is met paracetamol opgelost.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.734
    113
    Lees dit maar eens: https://www.thuisarts.nl/hoofdpijn/ik-krijg-hoofdpijn-als-ik-vaak-hoofdpijnmiddelen-gebruik
    Het komt van pcm, maar ook nsaid’s dus ook diclofenac. Mijn favoriet is excedrin met als werkzame stof oa acetylsalicyl en die hoort er ook bij.

Ik ben zo eigenwijs om niet naar de huisarts te gaan, omdat ik zelf al weet dat ik er ‘gewoon’ doorheen moet. De eerste twee weken zijn het lastigste, daarna ben ik alleen maar bang dat ik migraine krijg, waardoor ik het niet volhoud. Dit is helaas ook echt een kwaal waar migrainepatiënten ook meer kans hebben om het te krijgen/ontwikkelen.
    Jij bent al naar de huisarts geweest, misschien toch handig om dit ook even te bespreken.

Deel Deze Pagina