hoe voelt ontsluiting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lady Tally, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady Tally

Lady Tally Actief lid

10 apr 2006
    127
    0
    0
    Verkoopster
    Breda
    Hallo,

Het kopje zegt het al, hoe voelt ontsluiting :(:
    Omdat ik best wat druk voel af en toe, ben ik benieuwd hoe dat moet voelen. 'normaal'voel je een soort bolletje met een klein openingetje, nu voel ik een soort zacte ovele ring met een soort van deukje ter grootte van de vingerafdruk van je wijsvinger zeg maar :oops: :oops: is dit ontsluiting of moet het dan juist, de diepte in breder worden zeg maar, sorry voor de genante vraag..

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi lady tally,

De baarmoedermond veranderd al aan het einde van de zwangerschap. Uitwendig kan je de ontsluiting niet voelen, dus het zware gevoel zegt daar niet over.
    De baarmoeder mond is ongeveer 4 cm lang en erg stug. Naarmate de zwangerschap eindigd zal de baarmoedermond weker worden en zachter aanvoelen. Weeen zorgen voor ontsluiting. Wat je voelt is geen ontsluiting maar het zachter worden van je baarmoedermond.

Groetjes imke

3. Lady Tally

Lady Tally Actief lid

10 apr 2006
    127
    0
    0
    Verkoopster
    Breda
    Dank je wel voor je antword, maar hoe voelt de gyn dan de ontsluiting? en is het feit dat je nu een ring met opening voelt dan alleen het weker worden? zit ook veel verder naar binnen zeg maar. kan me herinneren als ik de touwtjes van de mirena controleerde dat ik er veel eerder bij kon en dat het inderdaad hard aan voelde, maar nu dus dieper en geen lang stug stukje meer maar een zachte soort ring met een week stukje in het midden... ik ben een zeur he haha, ben gewoon benieuwd hoe m'n lichaam nu in elkaar steekt en wat nu precies ontsluitng voelt/is..

groetejs

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lady Tally,

Het is moeilijk te beschrijven. Wat jij hebt gevoeld, kan best de bovenkant van de baarmoedermond zijn zoals Imke die beschreef. Ook dan kun je een soort rondje voelen met een deukje in het midden. Dat is dan geen ontsluiting, maar de binnekant van je baarmoedermond. Wat ook zou kunnen, maar minder waarschijnlijk is, is dat je baarmoedermond al verstreken is en dat je met een vingertopje ontsluiting hebt. Dit zegt helemaal niets over wanneerje gaat bevallen, want er zijn mensen die al weken met ontsluiting rondlopen en toch overtijd raken.
    Maar mij lijkt het het waarschijnlijkst, zeker als het een eerste kindje is, dat wat je voelt het tutje van de baarmoedermond is.

Groetjes Brigitte

5. Lady Tally

Lady Tally Actief lid

10 apr 2006
    127
    0
    0
    Verkoopster
    Breda
    ok, dank je wel. Het is mijn 3de zwangerschap.. Ik ben enieuwd.

Groetjes Chantal

Deel Deze Pagina