Ik ben nu ruim 17 weken zwanger en heb de kraamzorg nog niet geregeld. Echt ik zie er zo tegenop! Zal beginnen bij het begin. Toen ons dochtertje thuis werd geboren kregen wij direct een kraamverzorgster en zij was er ook tijdens de bevalling, ze was erg vriendelijk maar noemde tijdens de bevalling denk ik zo'n 10 keer dat ze wel om 19.00 uur bij de kapper moest zijn. (ons dochtertje is om 15.00 uur geboren)Toen mijn dochtertje eenmaal geboren was merkte ik het zelf al dat ik behoorlijk vloeide en de vk bevestigde dat maar zei dat dat na de moederkoek goed ging komen. Na die moederkoek bleef ik maar vloeien en heb ik 2 spuiten in mijn been gehad en pas na een lange tijd krimpte mijn baarmoeder iets, maar ik bleef het gevoel houden dat er bv nog een kindje aan zou komen. Na een tijdje ging de vk weg en bleef ik achter met mijn man en de kraamver. die ging mij wassen en na een half uur bleef ze maar aandringen dat ik moest gaan plassen om de po. Dus eerst po op het bed gezet dat lukte niet dus toen stoel naast het bed en po erop. Ik wilde uit bed stappen en werd heel ligt in mijn hoofd dus ging weer terug op bed zitten. Toen ik me weer beter voelde en op wilde staan liep zij net weg om iets te pakken. Ik stond op en keek naar beneden en toen stroomde (letterlijk) het bloed langs mijn benen en viel ik flauw. (de rest heb ik dus niet mee gemaakt maar van mijn man) terwijl ik dus daar op de grond lag wilde zij mij met alle geweld op bed hebben, maar mijn man bleef zeggen dat dat niet lukte, ik woog toen over de 100 kilo en ben ongeveer 1.85 cm lang, mijn zelf is bijna 2 meter en die kreeg mij gewoon niet omhoog omdat ik helemaal slap was. Hij heeft toen het raam boven mij open gezet en daar kwam ik na een tijdje van bij en kon ik in het bed. Na een tijdje besloot ze toch maar om de vk te bellen en die kwam er toen gelijk aan. Alles zat onder het bloed, mijn bed, de grond, ik echt werkelijk alles! Toen de vk was gearriveerd en mij onderzocht heeft ze gelijk het ziekenhuis gebeld en ambulance, toen zij dus aan de telefoon stond met het ziekenhuis zwaaide de kraamhulp naar de vk en zei dat ze naar de kapper moest en liep zo weg...... de vk was helemaal perplext! De vk heeft gewacht tot de ambulance er was en mijn moeder en schoonmoeder hebben alles opgeruimd (zelfs de emmer met de moederkoek enzo.. stond er nog). Ik besefte later pas wat er gebeurd was en dat ik dat helemaal niet leuk vond. Ik heb in het zk 3 zakken bloed toegediend gekregen en zij bleef maar tegen ons en tegen de vk volhouden dat ik een longdrink glas aan bloed had verloren?????????????? Nou dat was het zeker weten niet. Ik was woedend!!! later hebben wij ook een klacht tegen haar ingediend en de vk ook. Ook heb ik daarna een lieve kraamhulp gekregen maar nu ben ik dus zwanger van ons 2de wondertje en ben ik dus zo bang dat ik dit weer moet meemaken? Zijn er misschien mensen die dit ook mee hebben gemaakt??
Wat een verschrikkelijke ervaring... heel rot dat het zo is gegaan maar echt een 2de kindje is weer iets heel nieuws. Hou echt in gedachte dat de meeste kraamhulpen leuke mensen zijn en mocht het niet klikken kan je idd gewoon voor een ander bellen. Hoop er gewoon op dat het bij een 2de gewoon helemaal goed gaat, denk dat dit echt een gevalletje was van dikke pech dat je iemand treft die beter een ander vak had kunnen leren
Jeetje wat een rot ervaring. Kan me voorstellen dat je niet op een kz zit te wachten. Ik heb ook heel veel bloed verloren en moet daardoor bij een volgende in het ziekenhuis bevallen. Is dat bij jou niet het geval?
dit vroeg ik me ook af ik ben ook erg veel bloed verloren vorige bevalling en mag nu dus ook niet thuis bevallen, als je dus in het ziekenhuis bevalt komt de kraamzorg pas als je weer thuis bent als ze je dan niet bevalt kan je altijd een ander aanvragen succes
Ik moet inderdaad in het zh bevallen dus ik weet dat ze pas later komt dan de vorige keer maar toch..... misschien maak ik me meer zorgen dan nodig is hoor en komt er iemand die heel aardig en lief is maar voor nu maak ik me best zorgen. Ook een kraamzorg instantie bellen vind ik heel moeilijk. Ten eerste omdat je door de bomen het bos niet meer ziet zoveel zijn er hier en ten tweede blijf ik met deze ervaring in mijn hoofd lopen. Word helemaal gek van mezelf al dat getwijfel. Haha. Moet gewoon zo'n bureau bellen en klaar er zal toch wel 1 iemand werken die lief kan zijn.
Vervelend dat het zo is gelopen zeg. Wij hebben ook niet zo'n goeie ervaring met onze kraamhulp. Maar dat had meer te maken met het feit dat ze nog niet zo lang in het vak zat en met een eerste kindje is het gewoon prettiger om een ervaren iemand in huis te hebben.. Misschien kun je in je omgeving (bv kdv/psz van je oudste kindje) navragen of iemand goeie ervaringen heeft met een kraamhulp/kraamzorgbureau. En vraag bij je intake-gesprek naar een ervaren kraamhulp. En vertel je eerdere aanvaring met je eerste kraamhulp! Zo'n verhaal als de jouwe zul je niet nog een keer meemaken, maar ik kan me voorstellen dat je er wat huverig voor bent.. De meeste meiden/vrouwen die als kraamhulp werken zijn hartstikke lief hoor!
Ik zag ook heel erg op tegen de kraamzorg. Vreemd iemand in huis enzo bah leek me helemaal niks. Maar wij hebben echt de allerliefste gehad die ik me kon wensen dus hopelijk valt het voor jou ook mee
Jeetje wat een vreselijk verhaal zeg en wat een idioot mens die kraamhulp! Hopelijk is ze gelijk ontslagen. Logisch dat je nu bang bent. Ik heb toen der tijd van mijn vk op aan raden een kraamzorgbureau gekozen (achteraf bleek bij mij de vkpraktijk helemaal kut). Ik was erg tevreden, hele lieve vrouw gehad die zelfs langer wilde blijven dan de 6 dgn als bv niet lukte en ik het wel wilde want anders kreeg ik een ander en dat vond ze dan zo sneu. En idd vraag ook in je omgeving hoe of wat en zeg het ook zeker bij de intake dat je dit overkomen is en je bang bent om weer zoiets mee te maken!!
Helaas is die mevrouw niet ontslagen en hielden ze in eerste instantie zelfs nog haar hand boven het hoofd. In een telefoongesprek wat ik met het hoofd van het rayon had gaf ik aan dat ik de kosten van haar niet wilde betalen omdat ze haar werk niet gedaan heeft, toen zei ze tegen mij: wie gaat haar dan betalen, mensen komen heus niet gratis werken. Ik zei gelijk: als ik mijn werk niet naar behoren doe op mijn werk dan word ik ontslagen en krijg ik niks uitbetaald en dan erbij mijn moeder en schoonmoeder hebben alles opgeruimd wie gaat hun dan betalen? Nou dat vond ze belachelijk want die mensen hoefde je toch niet te betalen omdat dat familie was.... ach ja uiteindelijk heb ik niet voor haar betaald en heb ik nog korting gekregen op de nota maar goed het ging mij er gewoon om dat dit absoluut niet door de beugel kon. Maar deze kraamhulp is al ruim 20 jaar in het vak en heeft al meerdere spelltjes gekregen omdat ze haar werk zo goed doet dus ja ik zou wel zeuren, totdat de vk beldde naar hun toen was het ineens allemaal waar. Tja.... mijn 1ste dag van de kraamtijd was weg en blijft me altijd bij. Heb uiteindelijk gekozen voor een kraamburo en ook al aangevraagt en die mevrouw klonk heel aardig aan de tel en gaf goede info enzo... dus nu maar afwachten wat er aan de deur staat in November/December. Ik ga dit verhaal in ieder geval wel melden bij de kraamhulp en dan maar hopen dat dit niet nog eens gebeurd!
Nee, maar ik begrijp je wantrouwen. Ik denk niet dat er veel van dat soort kraamverzorgsters rondlopen. Ik ben zelf een superkraamvrouw hier gehad ( couveuse-nazorg). ik zou vragen om een kennismaking vooraf vanwege je slechte ervaring! groetjes
Wat een afschuwelijk verhaal! heb het met mijn mond open gelezen! Dat dit voorkomt begrijp ik echt niet. Als het goed is krijg je van het kraamzorgbureau een intake gesprek, geef daarin duidelijk je wensen aan. En vertel je verhaal, laat duidelijk weten wat voor een kraamverzorgende je graag wilt hebben, aangezien nov/dec rustige maanden zijn kan dat. Ik ben zelf kraamverzorgende en ons bureau probeerd zoveel mogelijk aan de wensen van een gezin te voldoen.
Wat een vreselijk verhaal!!! Ikzelf heb tijdens de bevalling een hele lieve kraamhulp gehad, en de volgende dag kreeg ik een ander. Het was een beetje hectisch, ik ben 27-12 bevallen, in de kerstvakantie dus. Maar ook zij was echt fantastisch, ik heb nog steeds contact met haar. Ik denk dat je echt een rotte appel hebt gehad, 2 vriendinnen van me zijn ook kraamhulp en hun collega's zie ik wel eens tijdens verjaardagen enzo, maar dat zijn ook allemaal leuke meiden/vrouwen. Ik denk dat kennismaken van te voren wat lastig gaat, omdat je nooit weet wanneer je precies bevalt. Anders zou een kraamhulp bij wijze van 4 weken in de wacht zitten, en dus geen geld kunnen verdienen omdat ze op jou moet wachten. Ik zou het gewoon vertellen met de intake, en dan maar hopen dat je een leuk mens krijgt. (en die kans lijkt me groot, want de meesten zijn gek op hun vak )