Lieve meid, Het is helemaal niet raar hoor dat je je zo gestresst voelt.. Ik heb precies hetzelfde gehad.. Ik had 't op een gegeven moment ook wel gehad met alle visite.. Ik moest ook aan het einde van de dag veel huilen.. Dan zag ik het ook niet meer zitten.. Uiteindelijk heb ik er ritme in gekregen in de dagindeling.. Het komt allemaal goed meidd.. Echt waar !
Heel herkenbaar! Inderdaad even niets meer plannen nu en gewoon even lekker bijkomen met z'n drietjes!!! Wij hebben te lang door gedaan en zijn nu helemaal kapot. Als ik het over kon doen had ik het anders gedaan...
sorry dat ik niet alle antwoorden heb gelezen, maar zou het misschien helpen om een agenda erbij te houden, en bijv. de ene dag helemaal weg strepen (zodat er dus geen bezoek kan worden ingepland) en de andere dag bijv. alleen in de middag of alleen in de avond bezoek laten komen. Zo hebben jullie ook wat meer tijd voor elkaar. Dit is namelijk mijn plan voor de kraamtijd omdat ik zoals ik jouw verhaal lees, zelf ook een beetje zo in elkaar steek. Dit is ook ons eerste kindje en het zou toch jammer zijn als je wekenlang eigenlijk niet van elkaar kunt genieten omdat je óf voor het bezoek aan het rennen bent, óf alle andere taken aan het doen bent. Hier verwacht ik ook niet dat ik naast de kraamhulp extra hulp krijg, dus ik ga er echt een agenda bij pakken, jammer dan voor anderen, maar het is jullie eerste kindje, en je hebt geeneens tijd om er van te genieten op deze manier!
Directe familie zoals onze moeder, zusjes en broertjes zijn direct welkom. De dag na de bevalling zal dat worden.. Maar ik zit er niet op te wachten dat ook zij daarna nog geregeld langswippen. Voor de rest van de vrienden en familie misschien toch maar een kraamfeestje.. Gewoon in de middag mensen de gelegenheid geven langs te komen. En dan duidelijk durven zijn als je wilt dat men weer naar huis gaat! Wij vrouwen durven helaas niet snel NEE te zeggen of onze grenzen aan te geven. Ik moet er niet aan denken elke dag of om de dag visite te krijgen...brrrr. Vooral mijn vriend heeft veel vrienden en familieleden en dat zijn mensen die het liefst lang blijven hangen, zijn ze ook gewend. Nou, mooi niet dus!! Daarom wil ik het liefst een kraamfeestje...alles in 1 dag achter de rug!
Hey meis, Ik wilde je ook even een hart onder de riem steken. Je verhaal komt mij zo bekend voor. Ik had alleen al huilbuien bij het idee iedereen hier te moeten ontvangen in de eerste 2 weken. Ook ik heb een behoorlijk pittige bevalling gehad en ik kan nu pas sinds een dag of 3 zeggen dat ik me weer een beetje fit voel en een klein beetje regelmaat heb kunnen vinden met de kleine. Wij hebben (nou ja ik een beetje meer dan hij ) er voor gekozen om de kaartjes pas na ruim 1.5 week te versturen en deze week pas het bezoek te gaan ontvangen. Opa's en oma's en zusjes zijn natuurlijk wel geweest maar die hoef je niet te "entertainen" voor mijn gevoel en als ik me even wat minder voel (vind je het gek na een bevalling) hoef ik geen masker op te zetten. Mijn schoonmama heeft aangeboden om voor de (huge!) familie van hun kant een kraamfeest te organiseren bij hun thuis. Dit scheelt ook zo enorm. Nu kan ik er ook van genieten als er bezoek komt en zo zou het ook moeten zijn. Dus doe lekker wat je gevoel je ingeeft en richt je eerst even lekker op je gezinnetje want dat is nu belangrijk. Tante pollewop uit sufkutterveen kan altijd nog langs komen Sterkte meid enneh natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met jullie kleintje!!
wij hebben gister zelfs afgesproken dat familie die we normaal ook nooit zien nu ook niet hoeven te komen. het is niets anders dan aapjes kijken en daarvoor gaan ze maar naar de dierentuin.
Ik vind dat echt knap van jullie! Ik wou dat ik dat durfde, ik heb ook tantes/ooms en 'kenissen' die hier nooit komen, maar zie het idd gebeuren dat die mensen dan nu ineens wel moeten komen, de meesten komen ook van ver dus dan durf ik ze ook niet na een uurtje alweer naar huis te sturen. Ach ik zie echt enorm tegen die kraamtijd met visite op, het liefst ben ik de eerste twee weken lekker alleen met mijn vriend en kindje en de kraamhulp, maar ja dat zou ik dus nooit durven zeggen...maar goed ik durf tenminste wel lekker in de agenda te strepen, en dat ga ik ook zeker doen. En zal met mijn vriend nog even een goed gesprek hebben over de visite (hij is altijd van lang leven de gezelligheid) dat hij echt rekening met mij moet houden omdat ik, mezelf kennende, het snel te veel ga vinden.
jeetje je bent ook wel erg druk bezig hoor zo 12 dagen na de bevalling; je huis hoeft echt niet spik en spam te zijn hoor; dat verwacht niemand zo gauw na de bevalling van je...kanme voorstellen als je alleen maar bezig bent steeds dat je aan t eind van de dag doodop bent...neem lekker wat rust laat t huishouden een beetje voor wat t is; en de kraamvisite idd ff uitstellen (hebben wij dit keer ook gedaan en lekkere op de wat verdere termijn plannen; je kindje loopt niet weg dus ze kunnen ook gewoon over een paar weekjes kijken)...! Ja wat betreft iedereen gaat zitten en laat zich lekker bedienen is herkenbaar....niet iedereen die dat doet hoor sommigen bieden ook hulp aan , maar anderen hebben totaal geen besef hoe moe je eigenlijk soms bent....
ohja en laat de kraamvisite gewoon niet als te lang blijven...dus vraag of ze om 1600 komen dan snappen ze dat ze weer naar huis moeten max 1/1/2 uur later
Je bent helemaal niet raar en je zeurt al helemaal niet! Het ligt er alleen maar aan hoe assertief je bent om dit naar anderen te zeggen... Hier hetzelfde gehad, ik had een ks (gepland) en was na 2 dagen al thuis. Goed opgeknapt maar aan bezoek moest ik niet dénken! Alleen de allerbeste vrienden en ouders/schoonouders mochten komen. Wij hebben op het geboortekaartje al gezet dat we een kraamfeest hielden, kennissen, tantes, bla bla, iedereen die langs wilde komen: nee sorry, daarvoor is het kraamfeest. Problemen mee? Jammer dan. Wij hebben een bedrijf en ik kon altijd nog zeggen: het is ons anders gewoon te druk... Bedenk heel goed dat de tijd die je NU hebt, samen met je baby, nooit meer terug komt en dat je die nooit meer over kunt doen. Bel de mensen af, organiseer desnoods een paar middagen in het weekend over een tijdje en ontvang alle bezoek dan pas, als je weer bent opgeknapt. Geniet van de kraamtijd, niet teveel stressen dus, succes!!
we moesten dat wel beslissen, afgelopen weekend ben ik zwaar over mijn grens heengegaan en ik kon zondag alleen maar janken. dat wil ik in mijn kraamtijd niet dus die beslissing moest genomen worden. ik vind het ook moeilijk maar het is niet anders. en je vriend moet idd snappen dat kraambezoek niet alleen lang leven de gezelligheid is, mijn vriend heeft daar heel lang over gedaan want hij is net zo
Het enige wat jij nu moet doen is genieten van je kleine man en doen waar jij je goed bij voelt. Is dat geen visite? Dan komt er dus ook geen visite! Het is echt zonde als jij je zelf voorbij rent omdat je denkt dat je van alles en nog wat moet!
Mag ik vragen hoe je dan tegen al die kennissen en familie gaat zeggen dat ze niet kunnen komen? Of stuur je ze gewoon geen kaartje?
het gaat om mensen die we geen kaartje sturen maar via anderen zullen horen dat het kindje geboren is. wanneer zij bellen of via via laten weten te willen komen leggen we gewoon uit dat ivm vermoeidheid en drukte we alleen de directe omgeving op bezoek willen hebben. dus we gaan er gewoon eerlijk over zijn. ik weet eerlijk gezegd nog niet wat we doen als ze ineens aan de deur staan omdat ze bijv. met iemand zijn meegekomen. ik ga ervanuit dat ze onze wens respecteren. moet het alleen ook nog aan bijv. mijn schoonmoeder kenbaar maken, omdat ze anders waarschijnlijk in haar enthousiasme iedereen meeneemt
Hoi... naast de visite die op z'n gat gaat zitten, denk ik dat het echt een heel groot probleem is dat jij zo vreselijk veel aan het huishouden wilt doen! Met alle respect, maar: ben je helemaal van lotje getikt ofzo? My goodness, dat heeft hier een paar weken geduurd voor ik daar weer aan begon en de visite stapte maar over de eventuele rommel heen hoor! Geef jezelf wat rust, plan rusttijden in, (niet dat je dan moet slapen, maar wel verplicht ontspannende dingen doen!) en vraag je visite zelf even naar de keuken te lopen voor de koffie en thee. Vinden mensen helemaal niet raar, heb ik gemerkt, alleen bieden de meeste mensen dat uit zichzelf niet aan, omdat dat ook weer zo raar voelt voor veel mensen, Mensen die wat langer kwamen, (ouders, schoonouders, broers/zussen en goede vriendinnen) vroegen we gewon of ze even wilden helpen met het een of ander... erg fijn! En niemand die nee zei! (Als ze het al niet wilden, durfden ze uit beleefdheid waarschijnlijk geen nee te zeggen, Moet je handig gebruik van maken! ).