Hallo meiden, Nadat ik bevallen ben van onze 2de zoon heb ik heel erg last van mijn hormonen in de week voor mijn menstruatie. Vooral toen ik voor het eerst weer mn periode kreeg. ik was zo snel geïrriteerd, chagrijnig, verdrietig, depressief, etcc.. en sindsdien heb ik er elke maand de week voor mijn menstruatie last van. om gek van te worden. Nu las ik dus dat het PMS is. Ik herkende me er dus volledig in. zijn er meer meiden die er last van hebben? Nog tips om het een beetje minder te laten worden?
Ik kreeg na mijn 2e ook last van PMS (na stoppen met BV), heel irritant. Toen werd ik onverwacht zwanger, wat eindigde in miskraam. Na de miskraam werd de pms echt vreselijk, begon al meteen bij de eisprong en bouwde dan met de dag op tot ik me 1-2 dagen voor menstruatie simpelweg ziek voelde (erg misselijk, opgeblazen, moe en huilerig), me zelfs een paar keer ziekgemeld omdat ik alleen maar opgekruld in bed kon liggen kokhalzen. En dan zodra het bloeden begon verdween alles weer als sneeuw voor de zon... Ik heb begrepen dat de beste optie is om geen eisprong te hebben (de pil bijvoorbeeld), want dan ook geen pms. Helaas is de pil voor mij geen optie. Ik heb toen teunisbloemolie gebruikt tot ik zwanger werd van nr 3. Dat haalde een beetje de scherpe kantjes eraf en hoefde ik me in ieder geval niet meer ziek te melden. Maar pms bleef wel . Nu na de 3e heb ik mirena spiraal genomen, met de hoop dat ik een van die vrouwen ben waarbij de eisprong onderdrukt wordt. Helaas pindakaas. Ondanks de BV is mijn eigen cyclus weer op gang gekomen en heb ik ook weer last van pms. In mijn geval: prikkelbaar, kort lontje, pessimistisch, moe, buikpijn, sneller bekkenpijn (heb BI gehad in zwangerschappen), opgeblazen, rommelende darmen, met vlagen misselijk, kokhalzen en hoofdpijn. Ik voel me dan echt niet prettig en sleep me door de dagen heen. Zit te denken om dan toch maar weer met teunisbloemolie te beginnen. En misschien toch iets meer te verdiepen in wat je voeding wellicht kunt bereiken (er zijn op internet tal van dieetadviezen, zoals geen caffeine, alcohol etc). Ik word soms wel een beetje moedeloos van de gedachte dat ik de komende 10-15 jaar nog hiermee moet leven (en dan de kwaaltjes van menopauze?? Heb echt hekel aan (eigen) hormonen, bah!).
Dankjewel voor je verhaal. ik ben aan de pil. Maar daar gaat het dus doorheen. ik heb een 3 fasen pil. Omdat ik op andere pillen nog heftiger reageer. dua bij mij gaat de PMS er dwars doorheen. Fijn om herkenninh te lezen. En inderdaad. Het idee dat het tot de menopauze nog gaat gebeuren. En dan nog erger. Wordt mn humeur niet beter op! Ik zal binnenkort eens naar een drogist gaan om te kijken of ze daar wat hebben. vervelend dat jij er ook nog misselijk bij wordt! Lijkt mr helemaal geen pretje om dat er ook nog bij te hebben.