Hi ladies, Afgelopen ronde was mijn eerste ronde met Gonal en Ovitrelle. Helaas had ik 10 dagen na de Ovitrelle en dus 8 na mijn ovulatie compleet onverwacht mijn menstruatie alweer ik heb vanmiddag de Gyn gesproken en hij gaf aan dat een korte luteale fase je zwangerschapskansen niet verminderd terwijl mijn vorige gynaecoloog altijd zei dat alles onder de 10 veel te kort was. Nu ben ik dus in de war Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Het kan zijn dat je lichaam eerst aan de hormoonmedicatie moet wennen. Hier ook de eerste ronde een veel te korte luteale fase, zomaar vanuit het niets. Ik werd ook al na een week ongesteld. Volgens mijn gyn was het een reactie op de spuiten. Daarna trok het vanzelf weer bij, totdat 'ie ruim binnen de normen zat (10-18 dagen). Het kan dus eenmalig zijn geweest, ik hoop het voor je.
Hier ook een korte lutuale fase van circa 8 dagen, bij mij dacht de arts dat het ook wellicht wel bijtrok, maar dat trok het niet, ik had Menopur. Toen overgestapt op Puregon, om te kijken of het toen wel goed was. Helaas, nog steeds tekort. De ronde daarop progesteron geprikt, die was op dag 7 hoog, 92. Prima dus. Maar de dag erop al bloed. De gyn zei dat niets zwanger worden in de weg stond maar ik zei dat ik utro wilde, de arts heeft me dit voorgeschreven omdat het ook belangrijk is dat je vertrouwen hebt in je behandeling. En vertrouwen had ik niet met elke ronde op 8 dpo bloed. De laagste dosering utro (2x1) zorgde toen al voor een keurige lutuale fase van minstens 14 dagen! Dus als het volgende ronde nog steeds niet goed is (en laat je progesteron testen) kun je gewoon om utro vragen!
Thanks meiden! Jippie ik hoop dat het bij ons dan deze ronde ook weer bijtrekt inderdaad! Catmommy wel fijn dat de arts naar je luisterde. Dat ontbreekt er hier nog wel eens aan