eerste keer gyn, PCOS gezien en nu wachten op alle uitslagen..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ButterflyPassion, 9 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hey dames,

Wil even van me afschrijven dus vandaar hier mn verhaal.
    In maart 2015 gestopt met de pil, daarna lange cyclussen. Mijn gevoel heeft vanaf dag 1 pilstop gezegd: er is iets niet helemaal lekker in mn lichaam mbt vruchtbaarheid. Heb dit na een aantal maanden ook aan mn man uitgesproken en zijn gevoel was hetzelfde.

Ik oktober ben ik dus al naar de huisarts gegaan (redelijk snel na mn pilstop, vergeleken met anderen hier op het forum). Daar afgesproken te wachten tot januari en als het dan nog zo slecht is dan een doorvwrwijzing. Nou, 4 januari heb ik gelijk gebeld en 5 januari kon ik al terecht bij de gyn voor een inwendige echo en gesprek met de arts!

Baarmoeder was prima. Op beide eierstokken helaas pcos te zien. Bij mij niet persé een kralenkrans, maar allemaal groepjes met meerdere eiblaasjes. Hele lieve vrouw die de echo deed trouwens. Toen ze uitsprak wat ze zag werd ik even emotioneel. Niet omdat ik bang was maar meer: zie je, mn gevoel klopt gewoon! Hoevaak heb ik te horen gekregen afgelopen jaar: je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn. En nu gewoon de bevestiging: het komt niet door het er te veel mee bezig zijn. De echoscopist stelde me gerust en was heel begripvol dit was super fijn.

Daarna kreeg ik het welbekende vragenvuur bij de arts. Ze heeft gelijk een uitstrijkje genomen, soa test, en mn baarmoedermond gevoeld. Ook moest ik gelijk daarna bloedprikken. Mn man heeft gister zn zaad ingeleverd en 18 Jan hebben we een afspraak met hopelijk alle uitslagen.

Nu nog een weekje wachten, maar wat spannend zeg!!

Groetjes

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat spannend! Ik hoop dat de uitslag van het zaad goed is en dat je snel aan de medicijnen kunt!

Bij jou pakken ze alles snel aan zeg! Ik moest 2 maanden wachten op het eerste bezoekje aan het ziekenhuis toen de arts me eindelijk na 1 jaar had doorgestuurd, in ons ziekenhuis gaat alles traag en moeizaam, hopelijk ga jij die ervaring niet krijgen, de medische molen bestaat vooral uit wachten :(

3. Logan

Logan Niet meer actief

Wat spannend! En fijn dat het toch vrij snel gegaan is! Ik hoop dat het zaadonderzoek goed is.
    Succes in de molen :)

4. jellebellieke

jellebellieke Actief lid

9 dec 2015
    282
    0
    16
    limburg
    Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal. Mocht ook al vrij snel de mmm in. Zie handtekening. Bij mij speelt dan ook nog mee dat ik geen schildklier meer heb. En dus kans heb op vervroegde menopauze. Nu aan het wachten op menstruatie om door te kunnen voor de eerste cryo terugplaatsing

5. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij mij hebben ze (gelukkig) ook snel ontdekt dat ik PCOS had waardoor we na 8 maanden zelf proberen al in de MMM konden. Nog eens 9 maanden later, is er eindelijk een poging gelukt!

De MMM zelf is wel zwaar, ik had dit persoonlijk onderschat en dacht dat de MMM mij meteen een baby zou bezorgen. Bereid je voor op veel ziekenhuisbezoekjes, teleurstellingen,... Ikzelf was hier onvoldoende op voorbereid en heb het echt zwaar gehad. Hormonen sloegen niet aan, cystes, operatie, meer hormonen,... Maar ik hoop van harte dat het jullie vlug lukt! Veel succes meid!

6. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dankjulliewel allemaal! Ja we gaan er vol vertrouwen in, maar ook wel met het besef dat het ook nog wel even kan duren.
    Ik ben wel blij dat het zo snel gaat. Manlief heeft al 2 kindjes, dus ik heb wel goede hoop dat dat goed zit. Maar ja, you never know..

Esther, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

7. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Hoi Jamie.

We lopen geloof ik t zelfde op. Alleen hebben wij a.s. maandag uitslagen van alle onderzoeken en krijg ik een echo. Kon helaas eerste afspraak niet, was net die ochtend ongesteld geworden. Ik zelf ben bang dat ik ook pcos heb, en vermoedelijk in combinatie met slecht zaad van vriendlief. Begin nu wel aardig zenuwachtig te worden...

8. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik, maandag is al snel, spannend hoor. Heel veel succes!

9. Miep26

Miep26 Lid

10 jan 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn nieuwe voornemen van dit jaar is praten met lotgenoten.
    Ik heb gewoon de behoefte om met anderen te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten. Ik krop anders alles op...
    Anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Menstruatie kwam niet opgang. Bij de huisarts geweest en bloed geprikt, daaruit kwam dat mijn schildklier erg traag is. Ik heb daar medicijnen voor gekregen en ongesteldheid opwekkers. Nog steeds kwam menstruatie niet op gang. September bij de gynaecoloog geweest en daaruit kwam dat ik pcos heb. Medicijnen gekregen om mijn ongesteldheid op te wekken. Dit werkt, heb regelmatige cyclus, maar geen eisprong. december terug bij de gynaecoloog geweest. Mijn man heeft een zaadonderzoek gehad en ook daar kregen we geen goed bericht. We gaan dus over op iui. ik vind het allemaal erg spannend. As. Vrijdag heb ik eerst een eileideronderzoek met schuim. Ik vind het allemaal erg spannend en ben er veel mee bezig.

Groetjes Miep

10. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ook voor jou heel veel sterkte Miep. Je bent welkom hier. Ook ik merk dat ik enorm veel behoefte heb aan praten met lotgenoten.

11. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hoi miep welkom. Jeetje ik lees toch al wat tegenslagen in je verhaal, balen zeg. Spannend zeg vrijdag. Ja en er veel mee bezig zijn, volgens mij hebben we ook niet echt een keus? Als je zeer regelmatig naar het zh moet, vertel dan maar eens hoe je daar niet veel mee bezig kan zijn. Dus ik snap je behoefte aan het praten met lotgenoten, ik heb daar op dit moment ook behoefte aan. Ik bedoel, het is zo spannend en onzeker allemaal. Maar veel succes vrijdag!

Gister had ik even een moeilijk dagje. Ik vond het even moeilijk om te accepteren dat het ons moet overkomen dat het nodig is om bij het zh te lopen voor onze kinderwens. Maar goed, heb goed met mb mannetje gepraat en dat luchtte heel erg op. Manlief bevloog ineens de angst dat uit het semen onderzoek zou komen dat zn zaad helemaal levenloos is, en als dat zo zou zijn dat ik hem dan misschien zou verlaten. Wat een lieverd is het toch ook...

Nath91, heel veel succes vandaag in het zh!

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ook wij zitten midden in het hele proces.
    Mijn vriend moet maandag zijn zaad inleveren en ik ben nu aan het wachten tot ik ongesteld wordt voor de eerste echo.
    Zeer waarschijnlijk heb ik ook pcos.
    Ik ben er op dit moment nog vrij rustig onder, hoewel heel af en toe wel de paniek toeslaat als ik soms verhalen van andere mensen lees die na een aantal jaren ongewenst kinderloos zijn.
    Maar positiviteit moet de boventoon voeren vind ik :D

13. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ben ik het helemaal mee eens. Veel succes in deze spannende tijd en ik hoop dat er snel meer duidelijkheid voor je komt :)

14. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Jaaaa mijn man is net gebeld, zn zaadjes zijn helemaal goed :). Dus het probleem ligt gelukkig alleen bij mij. Ben zo blij!! Manlief is al een stukkie ouder dan ik dus ik was toch een beetje bang. Maandag samen naar de gyn om behandeling te bespreken, spannend hoor

15. Marleen92

Marleen92 Actief lid

13 okt 2015
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik ook meeschrijven :)
    Hier ook zo'n verhaal.
    Wij hebben al een prachtig kindje maar mn cyclussen zijn nooit goed geweest. Heeeel lang (gemiddeld 50/60 dgn) ook heb ik het vermoeden dat ik niet altijd een eisprong heb gehad.
    Dus toch maar eens aan de bel getrokken.
    Op de echo was een grote kralenkrans aan beide kanten te zien. Het is dus vermoedelijk pcos. Deze week terug voor de uitslagen vh bloedonderzoek en het onderzoek van mn man.

Succes vandaag Jamie! Laat je weten hoe het was?
    Mijn arts begon al over vermoedelijk clomid. Ben erg benieuwd of dat het gaat worden. Hoor het deze week.. ben wel huiverig door alle verhalen over clomid (bijwerkingen etc)

Maar ook wij proberen positief te blijven! Niet iedereen heeft dezelfde klachten. Dus hopelijk valt het me mee!

16. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    O spannend ook voor jou Marleen! ik hoop dat in ieder geval de uitslagen van je man goed zijn, dat scheelt toch weer.
    vanmiddag is onze afspraak, spannend hoor. Ik hoop snel te kunnen beginnen met bijv clomid. Dat is wel waar de gyn het vorige keer al voorzichtig over had. Wil zo graag eindelijk een kans om zwanger te worden. Altijd maar afwachten of het aanslaat natuurlijk, maar dan zit er in ieder geval schot in de zaak. Bijwerkingen ben ik niet zo heel bang voor. Ik ga er positief in en mocht het toch tegenvallen trek ik gelijk aan de bel bij de gyn. Ik laat het even weten!

17. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nou, behalve dat er pco te zien was op mn eierstokken, zijn verder alle uitslagen goed.
    Ik heb duphaston (ofzo) meegekregen om een menstruatie op te wekken, en clomid 50mg. Ben benieuwd. Mag gewoon lekker zelf proberen de eerste 3 maanden, hoef niet langs het zh voor controles. Daar ben ik wel erg blij mee, hoef ik voorlopig nog even niet ziekenhuis in en uit. Mocht ik deze kuur geen eisprong krijgen dan verhogen we gelijk volgende keer naar de 100mg. Ik zeg positief!

Deel Deze Pagina