Ik word gek van mezelf op dit moment, maar nog meer wordt ik gekker van m'n vriend. Ik heb vandaag mijn LH-piek en heb dit ook tegen hem gezegd (hij heeft zelf gezegd dat hij dit wilt weten zodat hij er rekening mee kan houden), en vervolgens gebeurt er niks. Ik ben al gestopt met roken (is alleen maar goed, I know), slik allerlei vitamines, drink veel minder koffie en alleen caffeine vrij na m'n ovulatie, drink in die periode ook geen alcohol, doe die ovulatietesten en steek ook nog eens elke dag een thermometer in m'n hol. Blijkbaar moet ik dan ook nog elke ronde zorgen voor juist-getimede seks. We hebben nu dus nog geen seks gehad, voor zover ik weet heb ik nog 24-48 uur vanaf m'n piek en misschien was die vanochtend al wel, ik heb alleen om 18 uur getest. Dus voor mijn gevoel alweer een weggegooide ronde. Ik wordt hier echt boos en verdrietig van en ik heb er zo geen zin meer in en krijg hier veel twijfels door. Ik vind hem ook gewoon dom op dit moment; hij heeft al jaren een kinderwens, ik sinds een jaar ook maar alleen IK moet er moeite voor doen blijkbaar. Ik heb dit vorige maand ook al uitgebreid met hem besproken. Zijn mannen nou echt zo achterlijk? Herkent iemand dit?
Ik herken dit ook wel. Het lastige is daarnaast ook nog dat je er ook niet te veel druk op moet leggen, want dan wordt ‘het probleem’ alleen maar groter. Ik snap je frustratie, maar probeer het toch los te laten. Misschien later vanavond nog? En morgen kan ook nog prima zijn!
Dankje voor je reactie, helpt me heel erg op dit moment. Vanavond is het niet meer gebeurd en morgen ben ik tot savonds laat aan het werk, dus het kan nu ook gewoon niet meer. Ik probeer het maar los te laten
Wat vervelend dat dit zo loopt. Heb je het er met hem over gehad waarom hij niets doet? Misschien is die onzeker of vindt hij het lastig om de eerste stap te nemen.
Kan je niet een leuk setje aantrekken en hem even ouderwets verleiden? Dan voelt het wat minder geplant. En voelt hij wat minder de druk om te presteren
Maar ondanks dat het allemaal perfect getimed moet zijn... kun je het dan niet alsnog leuk spontaan maken? Ik zou er ook weinig zin in hebben als ik op commando zou moeten
Of toch echt proberen vaker seks te hebben dus het weer leuker maken niet zomaar een moetje maar als je probeert elke 4 5 dagen seks te hebben heb je in iedergeval meer kans. Meer pijpen of meer erover praten
Nou vorige maand probeerde ik dat, maar meneer was te moe. Toen heb ik het laten gaan en deed ik de dag erna nieuwe poging; hij moest nog weg dus het kwam niet uit. Hij maakt het me heel moeilijk zo.
klinkt me wel bekend, helemaal in het begin werkte het hier alleen maar averechts wanneer ik zei dat ik ovuleerde. Ik denk dat hij ergens toch wat angstig was en daardoor toch ook voorzichtig. Denk dat mannen daar ook helemaal anders in staan. Op den duur zei ik het gewoon niet meer en probeerde ik inderdaad gewoon een leuk setje aan te trekken en om die manier mijn doel te bereiken . Wanneer alles moeilijk en ingewikkeld begon te worden stond hij er echt wel en heeft hij er samen met mij alles aan gedaan om het toch te doen slagen. Moet zeggen dat de dag ik hem de positieve test in zijn handen gaf hij vooral even moest slikken en toch wel angstig was, het was allemaal zo echt opeens (ookal wou hij het graag) Intussen is hij de beste papa die ik ken en gaan we voor nummer 2 ❤️
Mooi om te lezen! Ik ben inmiddels al weer wat afgekoeld en nog steeds wel boos dat hij er zo makkelijk mee omgaat, maar hij vindt dat ik er obsessief mee bezig ben. Ik merk inderdaad dat het elke ronde een grotere druk op mij legt. Dankje voor je reactie iig. Ik wens jou heel veel succes met het zwanger worden van je 2de kindje!
Ik snap dat je boos en gefrustreerd bent! Hoe reageerde hij bij het gesprek dat jullie hierover gehad hebben, vorige maand? Heb je hem gezegd dat het jou heel veel moeite en energie kost en dat je het gevoel hebt alsof alles van jouw kant moet komen? Ik hoop dat hij gauw bijdraait en ook de moeite zal gaan doen, die jij erin steekt.
En volgende maand niets vertellen en gewoon proberen te vrijen? En anders wordt het tijd voor een open en eerlijk gesprek.... jullie moeten samen een weg hierin vinden. Maar lastig is het wel !
Heel herkenbaar. Mijn man kon het ook niet "op commando" en werd benauwd van mijn gepraat over ovulaties, seks moeten hebben, kids etc. Net toen ik me had voorgenomen niet meer te zeggen als ik ovuleerde en het zelf maar wat los te laten, was ik zwanger. Maar goed ik snap dat dat makkelijk praten is. Zou er dus minder de nadruk op leggen allemaal en gewoon weer fijne intieme momenten te hebben, met of zonder seks, dat maakt het echte werk tijdens ovulaties ook veel fijner. Succes, ik duim voor jullie!
Ja dat heb ik zeker wel gezegd, maar hij heeft echt zo'n instelling van 'we zien wel'. Dat we al bijna op een jaar zitten was voor hem ook een verassing (ooh echt, zijn we al zolang bezig? was z'n reactie). Ik heb nog steeds geen goed gesprek gehad, ben 'm vanaf dat ik dit topic heb gestart uit de weg gegaan. We gaan al 11 jaar en dit is nog nooit gebeurd. Ik ga eerst even alles op een rijtje zetten en daarna met hem praten...
Dankjewel voor je lieve reactie. Ik hoop ook dat ik het inderdaad wat losser kan laten en dat hij er op zijn beurt wat meer aandacht aan gaat besteden, of in ieder geval aan mijn gevoel hierover. We zullen het zien!
Klinkt zeker als koud water vrees voor mannen moet het nog heel anders zijn dan voor ons. Voor mijn eerste zwangerschap welke ook ongeveer een jaar op zich liet wachten heb ik de laatste twee rondes vanaf het stoppen van mijn menstruatie om de dag gevreeen. Dat is met mijn lage libido nog best een opgave maar mijn man vond het fantastisch haha. De tweede maand was ik zwanger. Nu ook alweer vanaf januari besloten voor een tweede te gaan na 1,5 jaar uitvoerig erover gesproken te hebben maar tot nu geen zwangerschap waarbij eigenlijk de laatste twee maanden mijn man ook zoiets heeft dat het nu wel een keer raak mag zijn dus ook minder op de bonnefooi. Ik houd het er maar op dat ons kindje mee beslist wanneer het er klaar voor is want duidelijk mag zijn dat niet alleen de kwaliteit van de eicellen en de zaadcellen belangrijk zijn, het is en blijft een wonder! Wij hebben daarnaast door onze uiteenlopede sexuele behoeften ons verdiept in de visie van Barry Long, dat heeft in veel opzichten onze intimiteit enorm verbeterd