Herhaalde miskramen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sientje811, 19 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje811

19 nov 2022
    26
    9
    3
    Vrouw
    Hello allemaal,

Wij zijn nu ongeveer 4 jaar bezig voor een eerste kindje. 3 miskramen gehad (2 spontaan en 1 iui) en laatst een vroege miskraam na een icsi terugplaatsing. Embryos zijn goeie blastocyste maar helaas vd andere tp niet zwanger.
    Nu hebben we nog 1 kans en anders wilt c&c een poollichaam onderzoek doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit het zelfde als pgt?
    Vind het zo spannend en eng want als blijkt dat ik slechte eicellen heb is onze kans dus op een biologisch kindje 0? Verder kunnen ze niks vinden waardoor het steeds misgaat en ik lastig zwanger raak… hoop graag op wat reacties !

2. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Hier zijn wij ook een aantal jaren bezig geweest voor onze eerste met alleen maar miskramen en totaal geen vooruitzicht dat het goed kan gaan. Daarom wil ik ook mijn ervaring met je delen.
    Bij poollichamen kijken ze alleen naar de eicel of die in orde is. Bij PGTa kijken ze naar je embryo.

Ons is aangeraden om PGTa te doen, puur met het idee dat een eicel die afwijkingen heeft prima een goede embryo kan maken. Maar ook omdat een goede eicel (door de zaad) een genetisch slechte embryo kan maken.

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor PGTa, omdat hierbij dus niet alleen naar de eicel wordt gekeken, maar de hele embryo (en dat vonden wij persoonlijk het belangrijkste)

De eerste poging hadden we 4 5daagse embryos over waarvan 1 normale. Dit is een miskraam geworden met 11 weken (ik moest bloedverdunners blijven gebruiken en uiteindelijk vermoeden ze dat de miskraam daardoor is veroorzaakt, ik had teveel bloed in mijn baarmoeder)

De 2e poging hadden we 9 5daagse embryo (compleet andere medicatieschema icm letrozol) waarvan 5 normale en 2 waarvan de te weinig biopt hebben afgenomen om te testen)
    Nu ben ik 15 weken zwanger van een gezond jongetje die niet getest is. Onze arts durfde die gewoon terug te plaatsen omdat we met die cyclus meer goede embryos hebben gehad dan slechte.

Uiteindelijk wordt het succes in je poging bepaald door de hoeveelheid medicijnen die je moet nemen.

Ik wens je in elk geval veel sterkte toe maar ook nog veel plezier met jullie kinder avontuur!

Precious03 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina