Een week geleden heb ik jullie om advies gevraagd in verband met een zeer onregelmatige cyclus/geen cyclus na het stoppen met de pil. Vele van jullie gaven mij het advies mijn eisprong te zoeken middels ovulatietesten. Gisteren heb ik voor het eerst een test geprobeerd en deze was zeer duidelijk positief (hormoonstreep was veel donkerder als controlestreep). Zou het toeval zijn dat ik op de juiste dag getest heb? Of zijn deze testen niet altijd betrouwbaar? Ik kon mijn ogen namelijk niet geloven na twee gemiste menstruaties!
Dan lijkt hij me goed betrouwbaar. Over veertien zou je ongeveer je menstruatie kunnen verwachten. Hopelijk gebeurd dat niet
We hopen ook dat dit niet gebeurt! Ik zou er dus vanuit kunnen gaan (op basis van de test) dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad en dus over 2 weken zou moeten menstrueren? Echter liever niet natuurlijk!
Het is óf je eisprong óf je bent al zwanger (zou dat kunnen?). Je kunt voor de zekerheid een zs test doen om dat uit te sluiten
Ik heb gisteren inderdaad een zw-test van Clearblue gedaan, geeft negatief aan (digitaal). Het streepje is wel aanwezig, maar ik begreep dat dit altijd het geval is bij deze testen.
Geheel onbekend Daantje! Ik ben vier maanden terug gestopt met de pil en sindsdien maar 1 keer gemenstrueerd. Wilde met de ovulatietesten weer een beetje inzicht krijgen in mijn cyclus. Vandaar mijn verbazing toen het streepje direct van de test af knalde!
Ja dat snap ik! Tis dus toeval of er is toch iets vreemds aan de hand... ik hoop voor je dat je je ei echt ge o den hebt! Zal fijn zijn als je zeker weet dat je nog wel gewoon een eisprong hebt!!
Daantje dat hoop ik ook! Enig idee aan wat voor vreemds je anders zit te denken? Zie foto voor testen van gisteren en vandaag (bovenste lijkt hier iets donkerder als onderste).
Ja ik zie het.. mooie testjes! Ik zou als ik jou wad nog even doortesten en kijken of ze lichter worden.. aks ze lichter worden zou ik nog even 2 a 3 weken afwachten of je menstruatie optreed. . Als dat niet zo is een zwangerschaptest doen.. aks die negatief is de huisarts belken en vragen of die je kan helpen.. misschien is je cyclus wel in de war door de pil.. succes!
Die zw test van cb zonder weekindicator hebben veel hcg nodig. Beter eens een kv 2v5 doen. Die ovu testen ken ik niet, dus weet niet of het streepje op deze nog donkerder zou kunnen worden. Ik gebruik ovu testen van zwanger en kids en deze gaf 2 dagen een lijntje in dezelfde kleur als de controlestreep, toen een donkerpaarse knaller en de twee dagen daarna werden ze lichter.
Ik heb net via internet de zwangerschapstesten van kv besteld, waarbij je met een pippetje werkt, maar ook de early test besteld. Ik verwacht echt niet dat ik zwanger ben, gezien je dat toch hoort te merken?! De ovu testen maak ik de komende 3 dagen gewoon nog even af. Ze moeten toch ooit lichter worden?!