Hoi meiden, Ik heb vandaag te horen gekregen dat uit de kijkoperatie (van vrijdag) mijn eileiders niet goed doorgankelijk zijn, links heel slecht en alleen met hoge druk en rechts helemaal niet.. Dus geen iui meer voor ons.. Nu had ik na 3 jaar al zo'n idee dat we ivf moeten krijgen maar het komt toch wat harder aan als gedacht.. Wie kan me een beetje vertellen hoe en wat, weet wel hoe het ongeveer gaat maar heb al vake rgehoord dat het erg pijnlijk is enzo.. Alvast bedankt! Liefs Wtje
Ik kan je daar geen antwoordt opgeven, maar wil je wel succes wensen. Ik hoop dat jullie snel jullie wondertje in de armen mogen sluiten
Hoi Wtje, wat vervelend zeg!! Wel goed dat jullie een ander traject in kunnen. Beter dit, dan helemaal niets toch? Wij hebben net onze 1e ICSI erop zitten. Helaas is poging 1 mislukt. Het hele traject is pittig, maar al-met-al wel te doen hoor! Ik had verwacht dat ik het lichamelijk zwaar zou vinden, met de injecties enzo. Dat viel me enorm mee. Psychisch vond ik het wel heavy. De punctie deed zeer ja. Ze moesten erg veel aanprikken bij mij omdat ik PCOS heb. Op dat moment dacht ik echt dat ik niet meer kon. Achteraf, als je dan hoort dat je een mooi aantal eitjes hebben gevonden (15) is het 't allemaal dubbel en dwars waard geweest. Bij ons zijn er 9 bevruchtingen ontstaan waarvan er dus 1 is terug geplaatst. De andere 8 zijn ingevroren, verdeeld over 4 rietjes. Mits de ontdooing goed gaat, hebben we nog 4 pogingen te gaan uit ICSI-1. Wat betreft de puntie, dit verschilt echt heel erg per persoon. De ligging van de eierstokken, welke pijnstillende medicatie krijg je (verschilt per ziekenhuis) etc...... Héél erg veel succes!!!
@Nyncke: Thnxx meis! @Tycuna: Wat bale dat het mislukt is, maar wel erg fijn dat je nog veel kansen hebt! Ik heb ook pcos dus ben benieuwd hoeveel het er bij mij zullen worden. Ik kan me geen voorstelling maken hoe het moet aanvoelen, wete wel ongeveer hoe het gaan.. Maja ff op me af laten komen dnek ik.. Met de spuiten heb ik al ervaring, dat moest ik ook met iui dus dat valt dan al mee.. maja we zullen zien.. thnxx voor je reactie!
Wtje, wat spijtig dat jullie toch voor IVF moeten gaan! Toch zijn er kansen genoeg hoor! Hier ook eileiderproblemen en IVF was een groot succes bij ons (IVF is in eerste instantie ook 'ontworpen' voor vrouwen met eileiderproblemen). Wat betreft de punctie, dat hoeft echt niet tegen te vallen! Ik vond het echt een koekie. Twee vingers in de neus. Natuurlijk zijn er vrouwen die wel (veel) pijn ervaren, maar het is dus niet per definitie zo. Bovendien wordt de pijnstilling rond de punctie steeds beter. Laat je er goed over informeren! Succes meid!
Ja ene kant heel erg maar andere kant ben ik ook wel gerustgesteld.. Ik heb liever dat ik ivf moet gaan doen dan dta ik nog maanden zo door moet gaan met het idee dat de kans mega klein is zonder ivf.. Maar supe rleuk en fijn dta het gelukt is bij jullie! Nu maar hopen dat het voor ons ook mee zit hihi.. thnxx!
Wtje@ Meis wat rot dat je ivf moet gaan doen. Ik had icsi het viel allemaal redelijk mee vond ik. Mijn eileiders zijn dan wel goed, De punctie s waren wel verschillend . Hier mijn punctie ervaringen in het kort: de eerste was ik zenuwachtig om dat ik niet wist wat er gebeurde , ik mocht naar tijd meteen op staan had wel wat bloed verlies . Verder viel het te doen geen pijn. De tweede ook wat bloed verlies niet veel , het is normaal als dat gebeurt.En wat pijn in de liezen. Tip Neem maand verband mee je weet het maar nooit. De derde geen bloed verlies en was ook minder moe . Het spuiten ken je ? Mocht je er vragen over hebben vraag gerust. Succes meis.
Sterkte en veel succes! Hier ICSI en deze is gelukt. Punctie heb ik als erg pijnlijk ervaren. Marnat geeft goede tips trouwens. Blijf er met je partner over praten, een dagboekje bijhouden kan ook, wat je prettig vind. En neem tijd voor jezelf!!!! Een maskertje,bloemetje, saampies uit eten, allemaal erg belangrijk om te blijven doen.
@Marnat: thnxx!! Veel handige tips zie ik al.. Ja beetje zenuwen heb ik wel dan niet voor wat er gaat komen, ben ondertussen wel wat gewend (misschien dat dat nog komt haha), maar meer voor of ik pijn ga krijgen.. Maar zie al dat dat bij iedereen verschilt.. Vind het nog steeds erg bale voor jullie! hele dikke knuf!!!! @Marlayne: Ja me vriend en ik kunnen er gelukkig goed over praten, en vinden het ook neit zo heel erg dat we nu ongeveer 3 maanden moeten wachten voor we verder kunnen, ff rust en geen mmm.. Wat super dat het gelukt is bij jullie, geef weer wat hoop
Wtje@ Graag gedaan en fijn als je er wat aan hebt. Weet je al meer wanneer je een gesprek of beginnen mag. En schrijf alles op wat je wil weten he , ook gekke vragen ze zijn wel wat gewent. Mocht je nog vragen hebben stel ze me gerust .
Ik ga morgen bellen voor afspraak enzo.. Ik was er vrij rustig onder maar moet zeggen dat het nu toch wel inslaat, ik had altijd al zo'n idee dat we ivf nodig moesten hebben maar nu het ook werkelijk moet gebeuren vind ik het toch wel emotioneel.. Thnxx erg lief en zal ik ook wle gebruik van maken als het nodig is! knuf voor jou