even mijn verhaaltje. sinds december ben ik gestopt met de pil. was al die maanden mooi regelmatig. vanaf maart begon het echt te schommelen. mijn laatste menstruatie was op 23 april ( na 32 dagen ) nu zijn we dus 7 juni en ben ik nog niet ongesteld 45 dagen dus. ik heb wel al enkele tests gedaan. allemaal kv 2x5 vorige week was er daar niks op de bespeuren, helemaal wit. zondag nog eentje gedaan, eerst knalwit, na 8tal minuten een erg vage lijn. had al hoop. woensdag ( weet het, ben gek) nog eentje, die terug pas na 8tal minuten een vage lijn gaf, wel iets donkerder dan de vorige. gisteren heb ik terug eentje gedaan, terug na 8 tal minuutjes een streepje. dit keer wel duidelijker. maar wel dun. toch bloed laten nemen, dat was negatief. Ik meen mijn eisprong te hebben gevoeld op 25 mei, en moet dus zaterdag ongesteld worden dan. kan het zijn dat het dan nog niet in het bloed te bespeuren was? dokter vroeg wel naar mijn laatste menstruatie, zou hij misschien de hcg waarden vergeleken hebben met de waarden die ik zou moeten hebben indien ik wel een normale cyclus had, en dus al 3 weken over tijd zou zijn? wordt er zo moe van hè! de kv testen die ik had, zouden dat indroogstreepje zijn? alleen dom dat het telkens iets donkerder is, maar wel na afleestijd . hoop dat je het verhaaltje wat snapt
volgens mij vergekelijken ze geen hcg testen met elkaar maar naar de standaard richtlijnen.. als het daaronder zit ben je dus niet zwanger.. maar het kan zijn dat je ei heel laat was en dat je pas later posi test.. zou het toch even afwachten en over een paar dagen nog eens testen en kijken of er dan wel een streepje in de tijd komt.. streepjes buiten de afleestijd moet je echt beschouwen als negatief.. soms krijgen vrouwen ook een licht streepje als ze een eisprong hebben.. succes en ik duim voor je!
ja, zal wachten tot volgende week ergens. en eens een afspraak maken met gyne. heb voortdurend menstruatiepijn en een grote druk net boven mijn schaambeen. erg vervelend. hoop dat ik nu snel ongesteld mag worden. We hebben al een zoontje van 6. en die was direct raak
Een HCG-waarde beneden 5 betekent niet zwanger. In je bloed kun je een week na de eisprong al zien of er iets gaande is, dus dat is behoorlijk betrouwbaar. Succes!
Hmm ik had met bloed prikken op HCG een waarde van 3 en was echt wel zwanger. Dus een waarde van 5 kan ook zwanger zijn. Mijn HA vertelde dat als ze IETS bespuren in je bloed ze altijd nog een herhaal test uitvoeren om te kijken of het stijgt. Dus in mijn geval was 3 positief. Maar gezien je banner heb je meer ervaring op dit gebied en was ik misschien een uitzondering.
Maantje Elke vrouw heeft een bepaalde hoeveelheid HCG in haar lichaam. Dus je hoeft niet persé een waarde van 0 te hebben als je niet zwanger bent. Een waarde tot 5 betekent niet zwanger, daarboven is er iets gaande. Ons ziekenhuis beschouwt een HCG-waarde van minimaal 50 op 18 dagen na de eisprong als een doorgaande zwangerschap. Zit je waarde daaronder, dan heb je grote kans op een vroege miskraam. Jij hebt een vervolg-onderzoek gehad waaruit bleek dat je HCG aan het stijgen was. Bij een goede zwangerschap hoort deze waarde om de dag te verdubbelen. Bij een waarde beneden de 5 hoeft het dus niet zo te zijn dat je zwanger bent, dat moet een tweede onderzoek uitwijzen. Ik heb echter niet vaak gehoord dat je een vervolg-onderzoek krijgt als je beneden de 5 zit. Ik denk dat dat heel erg van je arts afhangt. In jouw geval was het dus wel goed nieuws!
ik geloof natuurlijk wel dat ik niet zwanger ben. Maar had toch wel geschrokken dat het negatief was, wist niet dat een indroogstreep zo duidelijk kon zijn
Nou ik had toen al een posi test gehad en daarna weer nega. Vandaar dat mijn HA het ook wat vreemd vond en dat ook nog een waarde van 3. Dus ik moest een week later nogmaals prikken. Toen bleek het gestegen te zijn. Alleen uiteindelijk met 9 weken bleek het een BBZ te zijn:x Bedankt voor je uitleg