Na 11 maanden nog steeds bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mommy1983, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb mijn dochter maar 2 maanden bv gegeven. Ik ben door middel van medicatie acuut moeten stoppen om medische redenen.

Maar 11 maanden later heb ik nog steeds bv als ik in mijn tepels knijp dan spuit het er nog uit. Heel soms lekt het ook. Hoe komt het dat ik nog steeds bv heb?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat weet ik niet, maar als je inmiddels van de medicatie af bent, zou ik gaan relacteren! Super toch als je nog altijd melk hebt! Je zou het kunnen afkolven en aan je dochter geven in een bekertje of flesje, want het drinken aan de borst is ze wel verleerd.

Maak er vooral gebruik van als je het hebt!

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Het is echt maar een klein beetje. En ik slik nog steeds medicatie helaas ik had er wel aan zitten denken. Ik heb ook wel eens geprobeerd haar aan te leggen maar dat wil ze niet meer.

Maar ik denk dat het relacteren echt een onwijze opgave is en dat trek ik nu niet. Ze eet al met de pot mee dan zou het alleen voor de ochtend zijn.

Hoe gaat het in zijn werk toch heel veel kolven om de zoveel tijd?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet dat het inderdaad veel kolven/aanleggen met zich meebrengt en domperidon slikken.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Relacteren doe je inderdaad door regelmatig aan te leggen of te kolven.
    Op zich kunnen vrouwen lang, soms echt veel langer dan een jaar, melk blijven lekken na een bevalling, zelfs als ze geen bv gegeven hebben. Het is lastig, maar niet gevaarlijk.

Maar goed, lees de bijsluiter van je medicatie eens! Er zijn meerdere medicijnen (o.a. AD en voor maagklachten) die melkoductie als bijwerking hebben.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik slik die idd allebei. Ik zal ze eens nalezen

Deel Deze Pagina