Beste allen, Gisteren in slaap gevallen en een voeding later gegeven dan normaal. Meteen een grote hard plek. Meteen masseren en warmte. Kreeg de plek niet weg. Hete douche genomen en masseren maar hielp ook niet. Plek werd steeds pijnlijker. Kreeg er geen voeding meer uit..baby kon niet drinken eraan (ook vreselijk pijnlijk) en kolf werkte ook niet. Uiteindelijk een beetje flesvoeding bij moeten geven want de andere kant had niet genoeg. Vannacht stond het zo op spanning dat het eruit spoot. Ben gaan masseren en na anderhalf uur had ik de plek en grotendeels uit. De borst is nog steeds erg pijnlijk en de andere kant begint ook pijnlijk te worden. Ik zorg nu dat ik echt voed op tijd en maak haar ook op tijd wakker als ze slaapt wat soms best moeilijk gaat. Ze drinkt echter per voeding maar 1 borst goed leeg. Nu kolf ik de ander leeg. Maar is dit wel goed? Ik wil namelijk ook voorraad aanleggen maar wil natuurlijk ook geen overproductie. Wanneer moet je met de borst naar de huisarts? Hij nu is erg pijnlijk en een beetje rood.
He wat vervelend zeg! Ik heb in het begin 1 keer een borstontsteking gehad en dat begon precies zo zoals jij nu beschrijft, alleen zat ik toen al aan de antibiotica voor een blaasontsteking. Ik weet niet hoe jij je borst opwarmt, maar misschien is het net niet effectief genoeg. Dit is wat ik heb gedaan op aanraden van de vk. Opwarmen met een hete hydrofielluier. ( Die onder de hete kraan houden, in de lengte in vieren vouwen en helemaal om je borst heen doen ) Hierna heel goed leegkolven en liefst tot 2 minuutjes erna, dan weet je echt zeker dat hij goed leeg is. Wat heel belangrijk is ook is om je borst daarna goed terug te koelen met ijscompressen! Ik heb een maandverbandje ingevroren en deze op mijn borst gelegd. Zodra je jezelf er ziek bij voelt worden of koorts hebt ga dan direct naar de ha voor een kuurtje, want je kan er echt heel ziek van worden. Hier was het zelfs tot flauwvallen toe.
Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad op die manier mijn borst opgewarmd. pff...dit gaat niet de goede kant op zo. Mijn andere borst begint ook pijnlijk te worden en mijn productie lijkt volledig op zn gat te liggen. Ze komt nu elk uur om te drinken..mondje wijd open..goed aan te leggen en laat dan ook los. Borsten voelen ook redelijk leeg aan. Gaat je productie van een ontsteking omlaag? Ik heb geen harde plekken meer. Ik krijg haar nu niet meer tevreden
Hier 2 keer een borstontsteking gehad en een paar keer bijna. Ik kreeg op vrijdag koort ( 38,5 graden). toch maar langs de ha. Omdat het weekend was voor de zekerheid een kuurtje gekregen, gelukkig had ik die niet nodig. Zaterdag was de koorts gezakt. Mijn productie liep behoorlijk terug tijdens de ontsteking maar aangezien ik behoorlijk overproductie had ving mijn andere borst dat prima op. Ik legde zoveel mogelijk aan in verschillende houdingen en tussendoor kolven. Succes, hopelijk zet de ontsteking niet door!
Bedankt dat je er naar vraagt ! De rechter is nog wat rood en het meest pijnlijk. geen harde plekken meer maar wel een brandend gevoel en erg pijnlijke steken. Sinds vandaag ook misselijk, duizelig en erg moe. Maar geen koorts dus hoop dat het wegtrekt.