12 dagen overtijd , 3 negatieve testen. HELP!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mita, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mita

mita Lid

26 feb 2013
    26
    0
    0
    Verzorgende & Doktersassistent in opleiding.
    Omgeving Ronde Venen
    Hallo lieve dames,

Ik zit heel erg in gedachten en vraag mij af of ik wel zwanger ben of toch nog ongesteld wordt? Ik zal jullie in het kort mijn verhaal vertellen.. en hoop dat jullie mij kunnen helpen of wat advies geven??

Nu ben ik meer dan een 1,5 maand geleden gestopt met de pil. Mijn laatste ongesteldheid was rond de 18-1-2013 ... Ik weet het zelf niet precies maar geloof dat het de 18e was. Toen heb ik 5 dagen gemenstrueerd en ben niet meer aan de pil gegaan omdat ik de Diane -35 slikte. Ik zou graag een kindje willen krijgen maar dit brengt mij heel erg in de twijfels.. Ik heb zo nu en dan een steekje onderin mijn buik en als ik op mijn buik druk voel ik een verhard stukje ook pijnlijk aan de rechterkant onderin mijn buik???!!! Verder plas ik enorm veeel ... eet veel heb steeds maar honger.. maar om te voorkomen dat ik TE DIK wordt heb ik lekker veel fruit en groenten ingeslagen zodat ik daaraan kan knabbelen.. Op het moment heb ik een heel lichte pijn in mn borsten aan de zijkanten meer niet... Mijn buik is opgeblazen en heb last van obstipatie .. ik ga pas om de 2 -3 dagen naar het toilet.. wel heb ik ook last van gassen hihihihihih :p Dit zou mijn eerste zwangerschap zijn als ik wel zwanger ben... Ik heb al 3 testen gedaan zelfs vanmorgen met ochtendurine en weer was hij negatief... :(:( Ik wordt een beetje gek van het wachten en deze onzekerheid..

Kunnen jullie mij AUB tips/adviezen geven????????
    p.s; tijdens mijn gemeenschap voel ik een druk in mijn buik onderin???!! heeft dit iets te betekenen? of moet ik gewoon afwachten?????

Ik hoor het graag van jullie..

Liefs,,

Mitaa

2. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Was 18 januari een ontrekkingsbloeding van de pil? Want het kan zijn dat je aan het ontpillen bent.
    Bij de ene vrouw is al vrij snel de cyclus weer op gang en bij de ander duurt het langer voor de eerste echte menstruatie weer komt.

Als je ongerust bent kan je misschien naar de huisarts voor een bloedtest?

3. mita

mita Lid

26 feb 2013
    26
    0
    0
    Omgeving Ronde Venen
    Ik ben gisteren naar de HA geweest die heeft alleen een testje gedaan en geen bloed afgenomen.. daar willen ze nog even mee wachten.. Dit maakt mij zo aan het twijfelen :( :(.... OOOhh Oooh Oooh........

Ik weet het niet.. toen ik in december bij de gyn. was voor een cyste zei ze dat ik goed vruchtbaar ben waardoor er meerdere eitjes vrijkomen en 1 bliijft hangen... die een cyste vormt... dus ik weet het niet.. Het is volgens mij nog even afwachten voor mij...

bedankt voor je reactie.. x

4. MissAngel

MissAngel Lid

26 feb 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mita ,

Ik weet precies hoe jij je voelt !

Ik zou gewoon contact opnemen met je gynaecoloog.

succes xxx

5. mita

mita Lid

26 feb 2013
    26
    0
    0
    Omgeving Ronde Venen
    :( Dit is echt zo vervelend ...

Bedankt voor je begrip..

jij ook succes & ik zal je raad opvolgen..

-x- kuss

6. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Als je je zorgen maakt en zo'n bloedtest zou je geruststellen dan zou ik daar gewoon om vragen. Uitslag is vrij snel binnen ook. En anders is de gynaecoloog misschien een optie.
    Dat je cyclus na de pil niet direct op gang komt heeft volgens mij ook niet heel veel met vruchtbaar/niet-vruchtbaar te maken, er zitten gewoon een zooi hormonen in zo'n pilletje en die moeten nu uit je lichaam.

Bij sommige vrouwen duurt het lang dat ze weer ongesteld worden na het stoppen met de pil. Bij mij duurde het gelukkig maar 33 dagen, bij een kennis heeft het eens 4 maanden geduurd. Er is dus geen pijl op te trekken.

Succes!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zelfde advies als ik iemand anders die ook in januari net gestopt is met de pil heb gegeven:

Je hebt alleen nog de pilbloeding gehad die je altijd krijgt in de stopweek van de pil!

Nog niet eens een eerste natuurlijke menstruatie. En die kan helaas op zich laten wachten na het stoppen van de pil.

Je lichaam moet weer zelf op gang komen, zonder de hormonen van de pil.

Je bent dan ook nog niet overtijd. Je cyclus is niet automatisch vaak weer keurig 28 dagen na pilstop. Vaak veel korter of juist veel langer!

Ik moest destijds maar liefst na pilbloeding 126 dagen wachten voor mijn eerste echte natuurlijke menstruatie doorbrak (en toen hing ik bijna de vlag uit....:p). Ik ben daarin wel een uitzondering hoor. De meeste vrouwen worden toch wel binnen 40 dagen na pilbloeding weer voor het eerst echt ongesteld.

Je wilt niet weten hoeveel zwangerschapstesten ik had versleten toen.

Mijn advies:
    Doe een zwangerschapstest. Negatief is negatief. In dat geval door blijven klussen en af en toe nog een zwangerschapstest doen.
    Je hoeft maar plots een eisprong te hebben en dan liggen er in elk geval zaadjes klaar! __________________

8. mita

mita Lid

26 feb 2013
    26
    0
    0
    Omgeving Ronde Venen
    Nog steeds geen menstruatie.. maar wel iedere dag steeds meer kwaaltjes erbij...... pfff
    alles proeft zo raar en vies .... bljjjekkk & heb donkere tepels .....?!??!?! toch maar een bloedtest vragen vandaag bij HA?? hoe snel is dat binnen??

bedankt voor jullie adviezen & tipps ! ;) x

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je ben pas 1,5 maand gestopt met de pil en ie van 18-1 was de ontrekkingsbloeding na de pil toch?

Ik denk dat je gewoon aan het ontpillen ben..
    En aangezien je nig geen idee heb hoe je menstruatie loopt kan je dus ook niet spreken van overtijd..
    Sommige mensen hebben gelijk een nette regelmtige cyclus
    Andere mensen duurt het wel 2/3 maanden voor ze voor het eerst ongeteld worden..

Wacht het dus gewoon even rustig af

10. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Ja joh aan het ontpillen. Jouw pil was ook zwaar
    En al die symptomen voel je niet gelijk als je PAS PAS zwanger zou zijn.
    Tenminste IK voelde het pas na een aantal weken..
    Succes!

11. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi mita ,

Ik had precies hetzelfde gister 12 dagen overtijd 4 negatieve testen.
    Urine ingeleverd bij de h.a ook negatief...
    Had alle kwaaltjes die bij zwanger hoorde dacht nu echt ja ik ben zwanger..
    Maar helaas het heeft toch doorgezet..

Maar ik denk haast dat jij aan het ontpillen bent 1,5 maand gestopt ..
    Maar je weet het nooit.
    Je lichaam kan je goed voor d gek houden ..

12. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Je bent inderdaad aan het ontpillen. Toen ik in oktober stopte met de pil, heb ik ook heel veel symptomen gehad (pijnlijke tepels en borsten, steekjes onderin, puistjes, misselijk ...)

Ik was bij de gelukkigen die wel meteen een regelmatige cyclus had, maar van andere meiden op dit forum duurde dit veel langer. Je lichaam moet terug zelf menstrueren en dat kan een eindje duren.

Nu zou ik zo weinig mogelijk afgaan op je lichaam, regelmatig klussen en wachten op je ongi.

13. mita

mita Lid

26 feb 2013
    26
    0
    0
    Omgeving Ronde Venen
    Ontpillen of niet.. ik weet het niet..?

De HA net gesproken die wilt toch even kijken voor de zekerheid..
    woensdag 6 maart een echo ;)

we zien het allemaal wel...

Als het nu niet raak is dan de volgende keer maar......... :)

14. Jessiejune

Jessiejune Nieuw lid

27 feb 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,
    Ik zit in hetzelfde schuitje, behalve dat ik al 2 jaar niet meer aan de pil ben en een regelmatige cyclus heb van 31 dagen.
    M'n vriend en ik willen 'in the heat of the moment' nog wel eens het condoom vergeten...
    Ik had 17 februari ongesteld moeten worden, dus ik ben nu 11 dagen over tijd. Ik heb zo'n 6x getest, waarvan 3x met ochtendurine en de testen zijn steeds negatief. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik hou mijn cyclus goed in de gaten omdat ik dus niet aan de pil ben en die zag er deze maand ongeveer zo uit:
    17 jan -eerste dag laatste menstruatie (duurt 5/6 dagen)
    04 feb -onveilige seks, kort daarna uit het niets een bloeding (rood bloed) van 3/4 dagen. 2 weken te vroeg ongesteld leek me sterk omdat ik regelmatig ongesteld ben dus ging ik uit van een eisprong bloeding omdat het te vroeg zou zijn voor een innestelings bloeding en als ik het goed heb moet ik rond die dag m'n eisprong hebben gehad als ik m'n cyclus moet geloven. De kramp was in ieder geval zo erg als een hevige ongesteldheid. Ik bedacht me dat ik in juni ongeveer een zelfde korte bloeding (minder pijnlijk wel) had gehad twee weken na de laatste menstruatie en toen twee weken later, op de echte dag van m'n nieuwe menstruatie, weer ongesteld werd. Ik heb ook nog aan een heel vroeg afgebroken zwangerschap gedacht (ook al was ik in januari gewoon ongesteld) omdat het zoveel pijn was en zoveel rood bloed was.
    08 feb - bloed & krampen net voorbij, onveilige seks gehad
    09 feb - vanaf deze dag merkte ik voor het eerst steekjes in m'n liezen en bovenbenen. Sinds deze dag bijna elke dag een soort pijn in m'n bovenbenen.
    13 feb - merkte ik 's avonds dat het gedeelte vanaf mn venusheuvel tot waar je vrouwelijke vetje op je buik begint boller dan normaal is.
    Ik bemerk rommelige darmen
    17 feb - had ik ongesteld moeten worden volgens cyclus, niet geworden!
    19 feb - roze spikkeltjes in onderbroek, rozige afscheiding
    rond 20 feb - waterige afscheiding
    vanaf 22 feb - symptomen schimmelinfectie
    25 feb - het gevoel dat dingen sneller stinken maar kan ook zijn omdat ik er veel mee bezig ben + HEEL MOE & spierwit koppie

Verder opvallend sinds de afgelopen anderhalve week:
    (Moet er wel zelf bij zeggen dat sommige dingen zomaar merkte en anderen op heb gelet)
    -Dorst
    -Snel honger = veel snacken
    -Sinds maandag (25e) overdag zo moe dat ik ter plekke kan slapen & emotioneler, voelt een beetje als in de puberteit
    - Af en toe denk ik dat ik heel nodig moet plassen en dan is het maar een beetje zoals bij een blaasontsteking alleen dan zonder branderig gevoel. Soms bij een juist wel goed gevulde blaas voelt het alsof ik klaar ben met plassen en dan komt er nog een hoos.
    - VEEL RARE 'GROEIPIJN' IN BOVENBENEN!
    Veel pijn in onderrug vaak in combinatie met ongi krampen maar dan zegmaar 'minder hard' of zo
    totaal geen pijn in borsten, terwijl die altijd rond eisprong en paar dagen voor menstruatie gevoelig worden, als ik ze heen en weer schud (wat goed kan met cup d) doen ze juist helemaal geen pijn. Alsof ze gewoon slappe ongevoelige dingen zijn geworden.
    Tepels lijken grauwer en groter.
    Paar keer temperatuur gemeten (ik snap dat je dit niet random moet doen maar) vorige week was die in de 35 en nu juist hoog in de 36,8.

Het is nogal een verhaal en ik heb ook gisteren de dokter gebeld en die zegt dat ik 6 maart terug mag bellen als ik dan nog niet ongesteld ben... Dan zou ik 17 dagen over tijd zijn.
    Ik heb het idee dat ik zwanger ben, ik droom er ook over, maar de negatieve testen geven me nogal het gevoel dat ik gek ben.

Iemand hier ervaring mee? Iemand een idee waarom de testen negatief blijven? Ik ben vrij jong (21) en ik heb een darmafwijking nl glutenallergie. Kan het daar iets mee te maken hebben? Of niet genoeg vitaminen of zo?

xx

15. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Een lichaam kan je goed voor de gek houden, zeker als je graag iets wilt.

Iedere maand voelde ik me "zwanger" en uiteindelijk werd ik iedere keer gewoon ongesteld. Deze ronde had ik juist nergens last van en ja hoor...zwanger.

Mita, je bent nog zo kort gestopt. Ik denk dat lichaam zijn ritme aan het zoeken is. Daar kan je ook last van hebben. Probeer nog niet hopeloos te raken nu. Het is echt niet vreemd dat je lichaam zo raar doet.

16. mita

mita Lid

26 feb 2013
    26
    0
    0
    Omgeving Ronde Venen
    Nee ik zal ook niet hopeloos worden .. maar ik vraag het me toch wel ergens in mijn achterhoofd af wat er aan de hand is.. omdat ik in 't verleden problemen heb gehad met mijn eierstokken... we zien het woensdag wel... en als het niets is.. zoals ik al zei.. wordt het de volgende x wel ;) jullie horen van me ! HAHA HAAAHA :)

xxxxxxxxxxx

17. mita

mita Lid

26 feb 2013
    26
    0
    0
    Omgeving Ronde Venen
    Update;
    Nog steeds niet ongesteld geworden.. wel af en toe steekjes in mijn borst..
    vanmiddag heeel licht licht bruin streepje vocht in mn inlegkruisje... maar daarna niets meer zichtbaar. nog 3 dagen & dan naar de HA.
    eergisteren gemeenschap gehad.. p.s; ik heb het kunnen terug vinden wanneer ik mijn laatste menst. had.. het begon op 18.01.2013 daarna was het gestopt na 2 dagen.. flink gebloed die 2 dagen,, en daarna had ik weer de 21.01.2013 s'avonds weer bloed... dus... we zien t allemaal wel.. ik voel me wel heel erg moe.. lig nu elke avond om half 9 - 9 uur in bed.. en val als een blok in slaap..
    nou.. jullie horen van me...
    xx

18. Majtje

Majtje Actief lid

28 jan 2013
    278
    0
    0
    clientbegeleidster op 2 groepen met verstandelijk
    brabantse land
    Ik heb dit ook gehad mijn afgelopen cyclus. Negatief is helaas ook echt negatief. Heb bloed laten prikken en daaruit bleek dat ik waarschijnlijk geen eisprong heb gehad.
    Na 2,5wk uiteindelijk ongi geworden dus je zal nog even geduld moeten hebben!

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ontpillen voelt als zwanger zijn met alle kwaaltjes van dien..

Ik heb een paar keer gehad dat ik een gehele cyclus oversloeg, dus gewoon een cyclus van 56 dagen ipv 28.
    Ben toen naar de huisarts gegaan, was een vervangende, die zei 'gefeliciteerd u bent zwanger' zonder positieve test of iets...
    7 maanden later was ik pas ECHT zwanger , 4 weken zwanger toen.
    Je lijf doet rare dingen met je met ontpillen.. sterkte met afwachten en deze onzekerheid!

20. mita

mita Lid

26 feb 2013
    26
    0
    0
    Omgeving Ronde Venen
    Hallo meiden..
    Bedankt voor jullie berichtjes.. Heb t gevoel dat mn menstr aankomt..
    Veel buikpijn echt menstr pijn.. Bruine bloedverlies...
    Aghja de wereld vergaat niet haha.. Volgende x maar beter :)
    Hierna volip klussen :p jullie horen van me!!

Knuffffelll -xx-

Deel Deze Pagina