2e kinderwens nog even uitstellen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Friesland90, Jan 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hallo,

Wij zijn gelukkige ouders van een zoontje van 15 maanden. Inmiddels begint de wens voor een tweede kindje bij ons allebei te groeien, voornamelijk bij mij.
    Omdat ik nog in opleiding ben en in juli mijn diploma ontvang zoals het nu lijkt, proberen we de kinderwens uit te stellen tot ik werk heb. Je weet niet hoe een zwangerschap in combinatie met de opleiding zal gaan en zonder werk heb ik geen inkomen tijdens mijn verlof. Ik heb wel een 0 uren contract naast mijn opleiding maar weet niet hoeveel ik zal kunnen werken in het laatste trimester van de zwangerschap.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die tips hebben hoe ik beste mijn kinderwens kan uit stellen en onder drukken. Zou het helpen om plus en min punten op te schrijven om het uit te stellen of niet uit te stellen? Ik ben bang dat ter me dan nog meer bezig houdt dan het nu al doet. Ik zit in en dilemma van verstand en gevoel en ben tekens bezig om alle mogelijke opties bij langs te gaan of het toch niet nu alkan; ja maar misschien duurt het lang voor ik zwanger ben, misschien kan ik die laatste drie maanden wel veel werken voor mijn verlof, misschien heb ik geen klachten deze zwangerschap en kan het best.. Er gaat voortdurend van alles door me hoofd, zelfs tijdens het leren of bezig zijn met een hobby.

Ik hoop dat iemand in het zelfde schuitje zit en dit met mij wil delen of dat er mensen zijn met goede tips. Alvast bedankt

2. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

Jul 28, 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Opzich lijkt mij het verstandigste te wachten tot je klaar bent met je studie en je een baan gevonden hebt, Maar ook ik weet dat het een hele opgave is om een zwangerschap uit te stellen terwijl je zooooo graag wilt. Je kan die minpunten opschrijven maar denk dat je daar uiteindelijk toch niet naar zal kijken.

Er zijn een aantal dingen die je in overweging kunt nemen, bijv.

1. Wat is je leeftijd. (Als je wat ouder bent en de klok tikt, zou ik je hart volgen).

2. Hoelang heeft het geduurt voor je zwanger was van Noah?

3. Als je geen baan kunt vinden omdat je wel snel zwanger bent, zou je dan rond kunnen komen en de babyspullen kunnen aanschaffen met het loon van je man/vriend?

Als alles vlot verloopt zal Noah ongeveer 2 zijn als je weer bevalt. Waarschijnlijk zul je dan wat spullen nogmaals moeten aanschaffen omdat Noah die nog gebruikt en ook dat kost veel geld.

Veel succes met je beslissing.

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Onze smurf is nu 5 maanden en ook hier is het verstand tegen gevoel. Ik zou graag zsm een tweede verwelkomen, maar de zware zwangerschap/bevalling én kraamtijd houden me tegen. Immers wie tilt mijn kindje de trap op als ik snel weer zwanger ben en door de bi niet meer goed kan lopen? Het is verstandiger om nog even te wachten, maar tsjah...dat gevoel he ;)

4. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Lees mijn onderschrift.... wachten is moeilijk, ik weet er alles van!

Sowieso goed om te wachten tot je je diploma hebt! Het is zo zonde als je zo dichtbij bent maar het net niet kan afmaken omdat je ziek bent van de zwangerschap.... Als je geboortejaar 1990 is dan (denk ik vanwege je naam??) dan hoef je qua leeftijd niet snel snel.
    Ook vanwege de leeftijd van je zoontje kan je beter even wachten. Als ze net 2 zijn dan heb je idd nog dingen dubbel nodig. Een jaar of anderhalf jaar verder zijn ze vaak uit de luiers (scheelt weer) en hoef je dingen niet nog een keer aan te schaffen. Plus, als kindjes iets ouder zijn dan snappen ze 'baby in buik' wat meer, dat is toch heel leuk?

Verder over dat wachten: wij kijken in april even hoe het er financieel voorstaat. Dat lijkt nog even ver weg maar ik focus me zoveel mogelijk op andere dingen: werk zoeken, verjaardag man komt eraan, daarna verjaardag schoonmoeder, daarna weekje weg... enz. Ook geniet ik van de dingen die ik wel heb, zoals nu nog te tijd om uit te slapen hihi.

Bij mij helpt het om naar een datum toe te leven, voor ons april dus (want dan is de pil net op, zijn we terug van vakantie én een jaar getrouwd). Kan heel goed zijn dat het dan nog niet kan maar dan stellen we weer een nieuwe datum in om te 'evalueren'. Dan wordt dat schijnbaar oneindige wachten omgezet in: dan en dan kijken we even en nemen we een beslissing. Bij mij helpt het.
    En verder: hier zo nu en dan klagen en meeleven met anderen. Zo kan je je ei toch een beetje kwijt :)

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Bedankt voor jullie reacties en fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zo in strijd is met gevoel en verstand. verstandig om te wachten is het zeker, maar lastig ook als je gevoel wat anders zegt. Ik merk ook duidelijk dat de ene keer mijn gevoel wint en de andere keer mijn verstand. Vreemd eigenlijk hoe je geest je in de war kan maken.

Idd mijn geboortejaar is 1990, dus voor een tweede is nog tijd zat. Sterker nog zeker wel tien jaar!!! het grotere leeftijdsverschil tussen een eerste en tweede heeft inderdaad vele voordelen en mijn zoontje kan er dan ook veel meer van meer krijgen. Wij hebben ook altijd gezegd dat drie jaar verschil leuk zou zijn .maar ook mijn vriend begon al snel na de bevalling over een tweede..

Een datum vast stellen zou dan misschien toch wel een goed idee zijn, ondanks ik niet weet wanneer ik werk zal hebben. We kunnen een poging doen om ergens vanuit te gaan wat realistisch is. Maar als ik in juli mijn diploma heb, binnen twee maanden werk en het nog een tijd duurt voor ik zwanger ben is mijn zoontje al 3,5 voor de tweede er is.

Met mijn zoontje heeft het wel even geduurt. November 2008 stopte ik net de prikpil en januari 2010 was ik in verwachting. Maar ik heb lang moeten ontpillen en het duurde in totaal zes maanden voor mijn eerste menstruatie. In totaal hebben we denk ik zes rondes gehad voordat ik zwanger was..

6. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

Nov 22, 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tot voor kort zat ik in hetzelfde schuitje als jij....maar nu het zeker is dat ik binnen 8 weken afstudeer (over 2 weken is mijn thesis klaar en over 3/4 weken is mijn definitieve versie af) kan de komende ronde het licht op groen (zie onderschrift).

Ook bij mijn man en ik kriebelde het al een tijdje....strijd tussen ratio en emotie.
    Ik kan jij wel een aantal tips geven die mij hielpen mijn 'hormonen' tot onderdrukken:
    1) schrijf voor jezelf waarom het voor jou zo belangrijk is dat jij jouw opleiding afrond en waarom jij eerst een baan moet hebben alvorens weer aan het klussen te gaan
    2) zie het zwanger worden als een beloning. De ultieme studiemotivatie.
    3) gebruik studie e.d. als afleiding om niet te denken aan zwangerschapswens
    4) bedenk dat juli 2013 al best dichtbij is en iedere dag dichterbij komt (misschien kan jij al eerder beginnen met solliciteren)
    5) probeer niet te veel te surfen op dit soort fora want die voeden je zwangerschapsverlangen alleen maar nog meer (althans dat was bij mij zo)
    6) stop alvast met hormonale anticonceptie als jij die gebruikt (maar gebruik wel condooms)...dan ben jij tegen de tijd dat jij rationeel klaar bent voor een tweede ukkepuk ook hormonaal weer op orde

En het allerbelangrijkste is natuurlijk dat jij je er zelf prettig onder voelt...alleen jouw man en jij kunnen samen bepalen wat goed voelt, beslissen wanneer het licht op groen gaat....

Sterkte en een dikke knuffel! Kom op nog even doorbijten...jij bent er bijna!

7. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Vlinder jij ook nog even doorbijten! :D

8. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

Nov 22, 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Emma86 Komt goed!:D:D:D Las net dat jullie in april aan de slag gaan....komt ook dichtbij! Nog even geduld...hoe gaat het met jouw banenjacht?

9. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier ook een ongeduldige mama hihi. Mijn man wil liever wachteen tot ons zoontje 1 is dus ik wacht ongeduldig af tot mei :-D! Succes dames met wachten hihi

10. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ja, dat wordt nog even kijken of we daadwerkelijk aan de slag gaan (er is namelijk nogal wat verschoven in de financiën. Man gaat iets meer verdienen maar er zijn ook kosten omhoog gegaan) maar ik heb op dit moment een baantje in een callcenter. Ben echt net begonnen met de training en zit dus nog in mijn proeftijd dus dat is afwachten. Ben ook uitgenodigd voor een gesprek voor een stage. Dat verdient misschien niks/heel weinig maar dan doe ik wel ervaring op in mijn vakgebied.... Ach, het blijft lastig.
    Nu ik het weer druk heb merk ik dat ik minder tijd heb om aan mijn kinderwens te denken, al is die zeer zeker nog aanwezig hoor! Maar er is nu even weinig ruimte voor in mijn hoofd.
    Veel te doen hebben werkt dus echt als afleiding ;):D:p

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    @Vlindertje27, Wat ontzettend knap dat jullie hebben kunnen wachten. De strijd tussen gevoel en verstand is inderdaad lastig. En afleiding werkt inderdaad het beste.
    Wat betreft mijn opleiding, dit werkt inderdaad als goede afleiding en ik probeer mij hier ook zoveel mogelijk op te richten. Het scheelt enorm dat ik het naar mijn zin heb en met plezier naar stage en school ga. Als dit niet leuk zou zijn zou het een stuk lastiger zijn denk ik. De tip om het zwanger worden als beloning te zien is een hele goede tip. Ik denk dat ik dit voor ogen moet proberen te houden. Én ik probeer mij zo gelukkig mogelijk te prijzen met mijn zoontje die ik al heb, ons nieuwe huis en mijn opleiding die ik toch kan doen, wat een 2e ook weer mogelijk maakt.

Wat betreft het solliciteren, ik heb goed nieuws gekregen! Veel collega's en mijn stagebegeleidster vroegen waarom ik niet solliciteerde en zeiden dat de thuiszorg een goede aanwinst aan mij zou hebben. Daarom toch maar besloten om een brief te sturen met mijn cv. Hier heb ik een mail op gehad met het volgende: Ik kan een 0 uren contract krijgen, ze zal nog uit zoeken of dit als helpende of verzorgende kan, omdat ik mijn opleiding nog niet af heb. Voor de zomerperiode kunnen ze me sowieso gebruiken en misschien daarna een contract.
    Wat ze precies bedoeld met misschien daarna een contract, weet ik niet. Maar ik zal dinsdag meteen een gesprek plannen met de leidinggevende en hoop dat ik dan meer weet.

Waar ik nu een beetje mee zit is dat je het natuurlijk niet kan maken om meteen zwanger te zijn na je proefperiode. Als ik eerst een tijdelijk contract voor de zomer krijg en daarna een vast contract met een bepaald aantal uren, zal ik opnieuw een proef periode in gaan en de zomer zal dan al verstreken zijn. Dan zitten we dus al eind Augustus + proefperiode er achteraan. Wil ik voor safe, zouden wij pas op groen licht kunnen gaan in september..!!! Dat duurt vanaf nu nog 9 maanden. Wat vinden jullie van deze beredenering? En kun je het wel maken om dan direct zwanger te zijn??

@MamaMel88, Wat is wachten moeilijk he?? Ik begin me wel te beseffen dat het ook leuk kan zijn om er nu al naar uit te kijken..!! Dat helpt mij ook wel wat.. Misschien kunnen we elkaar hier wat helpen met het wachten en het wat makkelijker te maken. Ik merk dat hij mij nu al oplucht.

@Emme86, veel te doen hebben werkt inderdaad als een goede afleiding. Al merk ik wel dat ik tussen het drukke leven door nog steeds bezig ben met de kinderwens.
    In de kerstvakantie zijn wij verhuisd, ik ben met een opleiding bezig waar ik aardig wat voor moet doen en we hebben een kleine van 15 maanden. Afleiding genoeg zou je zeggen, maar toch ben ik dagelijks bezig met mijn kinderwens.
    Ik merk ook dat ik er per dag verschillend in zit en mijn kinderwens het ene moment groter is dan het andere moment.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Dat de wens het ene moment groter is dan het andere moment, dat heb ik ook. Ligt er ook aan of ik een goede dag heb of moe ben of.... Nou ja, vul maar in. Zolang het je leven niet gaat beheersen is er niks aan de hand.

Over je zorgen over dat contract: ga eerst het gesprek aan en wacht even af wat ze zeggen. Als je een (vast) contract zou kunnen krijgen dan zou ik die 9 maanden kunnen wachten.
    Over het zwanger worden direct na je proefperiode: mocht het direct raak zijn dan duurt het nog even voordat je met verlof gaat toch?

Laat het allemaal even op je inwerken en zorg eerst dat je je diploma haalt. Dan kan je altijd verder kijken wat je dan gaat doen.

Vanaf nu 9 maanden lijkt heel lang maar als je eerst naar het halen van je diploma toewerkt (en daarna een leuk feestje natuurlijk ;)) dan heb je daarna nog een paar maandjes... je zal zien dat de tijd best te overbruggen is.
    Ik wacht namelijk ook al een tijdje en de tijd gaat verrassend snel!

Enne: gefeliciteerd met je contract, in deze tijd is dat zeker iets om trots op te zijn!

13. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @friesland90: nou inderdaad erg moeilijk dat wachten :) . Hier ook erg druk gehad, maar elk moment dat ik even rust heb komt dat geevoel weer. Nu is een vriendin van mij 20 jan uitgerekend ! De kleine kan dus elk moment komen :D. Het word hun 1e kindje. Er zal dan ongeveer 9 maanden tussen hun kindje en ons zoontje zitten. Vind het zo leuk dat ze straks lekker zouden kunnen speleen. Maar Hopelijk worden die kriebels niet erger als ik hun kleintje straks mag gaan bewonderen haha.

Toch denk ik ook wel dat het beter is nog even t wachten hoor. Lijkt me ook wel fijn dat er minimaal 1,5 jaar tussen zit. En ik geef bv, dit zou ik graag tot minstens 12 maanden willen doen. Heb begrepen dat als je zwanger bent er een kans is dat je productie erg snel stopt.

Lastige keuze hoor met je werk. Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen hoor. Mijn moeder zei eens: er is altijd wel wat, je kunt niet met alles rekening blijven houden. En dat is eigeenlijk ook wel zo. Je kunt het nog zo goed geregeld hebben, maar als iets tegen zit komt het uiteraard eigenlijk nooit uit:). Succes !

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    @Emma86, Dank je wel:) Ik ben er ook heel blij mee. Al moet ik het gesprek natuurlijk wel even afwachten. Het lijkt me ook wel heel spannend hoor, om alleen te gaan werken. Het is nu stage en ben dus ook altijd samen met een collega op route en nooit alleen. Het lijkt me een hele verantwoordelijkheid. En ik denk dat ik de eerste weken wel een tom tom mee mag op route (thuiszorg).

Misschien valt het inderdaad wel mee. Als ik nu gewoon juli voor ogen blijf houden, heb ik al weer een mijlpaal gehaald en ben ik een heel eind op weg.. Dan kunnen we weer zien hoe lang we moeten afwachten / misschien niet eens hoeven te wachten.

@MamaMel88, Jou moeder heeft wel gelijk inderdaad. Maar wat onze situatie betreft is het wel noodzakelijk dat ik inkomen heb. En vooral tijdens het verlof. Anders zou het voor ons onmogelijk zijn om te doen. Daarom moet ik zo min mogelijk risico nemen. Maar wat betreft het direct zwanger worden na de proef periode, is dan hun pech. Het is nu eenmaal lastig om werk te krijgen en er zullen meerdere zwanger worden na een vaste aanstelling.
    Maar dat ging ook niet om het mogen, maar meer om dat het een beetje lullig is voor je leidinggevende.
    Ik hoorde trouwens van de week dat als ook al heb je een vaste aanstelling en ga je met verlof, je werkgever daarvan ook een groot deel kan terug krijgen.. Dan zou het nog meer meelvallen hihi

Je bv kan teruglopen tijdens de zwangerschap, dat wist ik niet. Maar als je bv wilt blijven geven zou ik inderdaad zeker nog even wachten. Je bent al een heel eind op weg!! Ik kon bv geven tot 3 weken. Mijn zoontje kreeg spruw, wat bij mij ook heel zeer deed en hij was een hele slechte drinker. Het kolven brak me erg op en ben geleidelijk aan toch op flesvoeding over gegaan. Ik vond het fijn om mijn zoontje bv te geven omdat ik hem zo dicht bij mij had, maar verder heb ik er veel stress van gehad en het als last ervaren..

15. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

Nov 22, 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Emma86 Fijn dat jij nu genoeg afleiding hebt...druk bezig zijn is inderdaad een goede methode om niet continu bezig te zijn met een zwangerschapswens....Hoop dat jij straks via de stage een baan vindt in jouw vakgebied....callcentrum is een tijdelijk oplossing, niet?

@Friesland90 Wow super dat jij na jouw stage gelijk aan de slag kan. Zou inderdaad even wachten tot jij uit jouw proefperiode bent. Zeker omdat jij schrijft dat jullie jouw inkomen nodig hebben om rond te komen.

Momenteel ben ik aan het wachten op mijn ongesteldheid....zul jij net zien dat het nog weken duurt :x (kan echt geen peil trekken op mijn cyclus: pcos). Aan het einde van deze week is mijn thesis inhoudelijk helemaal af (lig voor op schema:D)...gelukkig weet ik nu al dat mijn thesis van voldoende niveau is. Alleen nog puntjes op de i zetten (taalfouten, notenapparaat etc.)
    Wij zitten gelukkig in de luxe positie dat wij nu rond kunnen komen met het inkomen van mijn man. Maar een baan zal wel heel welkom zijn. Goed voor mijn eigen waarde en gevoel van onafhankelijkheid.

16. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @friesland90: Ow snap heel goed dat inkomen belangrijk id natuurlijk :) . Wel een fijn idee dat ze groot deel terug krijgen, hoef je je niet schulddig te voelen hihi. Een inderdaad op dit moment is het moeilijk genoeg werk te vinden. Ze kunnen toch niet van elke vrouw verwachten dat ze de komendee jaren geen kindjes krijgen hihi :) .

Wat fijn dat je toch nog 3 weken hebt kunnen voeden, alles is meegenomen toch. Vervelend dat je het uiteindelijk zo moest afsluiten. Zou ik ook gedaan hebben hoor. Heb gewoon geluk dat het zo makkelijk gaat :D. Zou je het bij de 2e wel weer proberen of zeg je heb mijn portie wel gehad?

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    @Vlindertje27, Hopelijk hoef je niet te lang te wachten..!! Het wachten is al vervelend zat en als je eenmaal op groen licht kan ben je ook blij als je cyclus begint natuurlijk. Ga je direct ovulatietesten gebruiken of dat niet?

Wat betreft mijn inkomen zijn we niet volledig afhankelijk van alleen mijn inkomen. Mijn vriend heeft een vaste baan, 37 uur dus het grootste inkomen komt wel bij hem weg. Momenteel heb ik naast mijn studiefinanciering een lening bij de DUO, want mijn minimale inkomen is niet te missen, zeker niet gezien we net een huis gekocht hebben. (zijn het weekend voor kerst verhuisd).

Ik heb vanmorgen gesproken met de administratie voor het maken van een afspraak met het hoofd van mijn stage. Zij vertelde mij dat er meestal oproepcontracten worden gegeven met vaste uren en ik dit ook vast wel zal krijgen. Misschien is het mogelijk om wat minder stage uren te lopen en vaste uren te krijgen. De werk uren kan ik dan ook als stage uren schrijven. (zelfstandig werken is natuurlijk ook een onderdeel van het leerproces). Ik hoop dat ik ze zo ver kan krijgen. Ik denk dat ik school hier maar niet over moet inlichten maar we dit gewoon zo af moeten spreken, denk dat school hier niet mee akkoord zal gaan, gezien je wettelijke bevoegdheid etc. al ben je als werknemer natuurlijk ook wel verzekerd.
    Mijn stagebegeleider vertelde vanmorgen dat het hoofd bij haar had geïnformeerd hoe ik het doe tot nu toe. En ze had positief over mij verteld dat het heel goed gaat en ik al veel zelfstandig doe. Alleen maar goed nieuws..!!! Dinsdag heb ik het gesprek, spannend..!!

@MamaMel88, Ik weet inderdaad nog niet of ik wel weer borstvoeding zou gaan geven. Iedereen zegt dat het een tweede keer wel heel anders kan gaan en dat is ook wel zo. Maar ik heb er best veel ellende aan ervaren en zie er nu al als een bom tegenop. Maar goed, nog tijd zat om daar over na te denken! Super dat het bij jou zo goed gaat..!! Kan me voorstellen dat dat veel voldoening geeft.. (en kosten bespaard hihi)

18. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

Nov 22, 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    :D:D:D:D:D:D:D:D Mijn menstruatie bleef wel heel lang uit, dus vanochtend een test gedaan....wat blijkt...jullie raden het al: ik ben zwanger!:D Hihi studeer ik toch nog zwanger af......

19. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Vlinder echt waar??? Wanneer is dat zomaar gebeurd?!?!? Gefeliciteerd hoor!!! Nu snel 'bevallen' van je afstudeerproject en daarna uuhhhh, tjsa, weer op naar de volgende bevalling!
    Nogmaals supergefeliciteerd!

20. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ohhhhh!!!! Vlinder!!!! Wat geweldig zeg. Van harte gefeliciteerd... Dat had je vast niet verwacht zo snel..

Share This Page