Hoi dames zit beetje met het volgende probleem. Gister avond gemeenschap gehad. Vandaag vagina ingang jeukt en is gezwollen, dat voel ik. Kan dit opeens een schimmelinfectie zijn? Over 2 weken kan ik pas testen op een zwangerschap en ik krijg nu van de dokter 3 capsules fluconazal die ik 1x per dag in moet nemen 3 dagen lang. Zou dit kwaad kunnen? Ben bang dat dit mijn kans op zwangerschap gaat verpesten
Ik heb vanwege een antibiotica kuur ook een schimmelinfectie gehad. Ik liep toen al in zkh voor ovulatie inductie, was toevallig paar dagen later daar voor echo. Volgens hun kan het geen enkele kwaad beïnvloed het de kans niet. Is alleen heel vervelend. Ik heb gewoon zelf via de apotheek gekocht. In het zkh zeiden ze zelfs dat ik mocht ik er last van houden die via de huisarts kon halen, die waren sterker.
kijk op Farmacotherapeutisch Kompas daar kan je alle info vinden over medicatie maakt de dokter ook gebruik van
Nee.... Dat verpest geen kans op een zwangerschap. Je hebt gemeenschap gehad voor je de medicijnen gaat gebruiken. De schimmelinfectie zelf kan wel invloed hebben op het sperma. Is je man/vriend ook behandeld? Want anders heb je er nog niets aan... Voor dec zekerheid kan hij zich ook laten behandelen. Dan weet je iig dat het hierna okee is
Nee eigenlijk nog nooit mee naar de doet geweest. Teminste hij niet. Hij heeft er nooit last van. Misschien wel handig inderdaad. Bedankt voor de geruststellende antwoorden
Nee mannen hebben er idd niet vaak of nooit last van. Maar stel dat er toch een schimmeltje aanwezig is, is de kans groot dat je het straks weer krijgt. Heb er zelf ook vaak last van (gehad) na de laatste bevalling sept'14 eigenlijk niet meer. Kon slecht tegen wasmiddel. Vanalles geprobeerd, gebruik nu de grote fles van de lidl en geen last meer gehad! Gelukkig.