beste verloskundige, Ik ben vandaag 39 weken en 1 dag zwanger. Vandaag was ik de koelkast aan het schoonmaken toen ik opeens vlekken voor mijn ogen kreeg. Ik zag slecht en zag ook bewegende vlekken. Ik ben even op bed gaan liggen en werd wakker met flinke hoofdpijn en opgezwollen, tintelende vingers. Opgezwollen en tintelende vingers heb ik altijd als ik wakker word, ook 's ochtends. Deze symptomen deden mij denken aan wat ik over het hellp-syndroom had gelezen. Moet ik mij nu ongerust maken? Ik was van plan om eerst even met een paracetamol naar bed te gaan (het is nu 22:10 uur). Ik denk dat ik dat ook doe, want ik verwacht niet zo snel een reactie van een verloskundige hier. Of vindt u dat ik meteen mijn eigen verloskundige moet bellen? bedankt. xx Mary Jane
HOi mary jane, Het kan zijn dat je de klachten puur had om dat het even te veel was om de koelkast schoon te maken. Blijven de klachten aanhouden dan mag je altijd contact opnemen met je verloskundige. Imke
dag Imke, Gisteravond ben ik met een paracetamol naar bed gegan. Vannacht ben ik nog een paar keer naar de wc gestrompeld. Als ik rechtop kwam had ik onmiddelijk weer stevige hoofdpijn. Maar verder geen klachten. Vanmorgen rustig aan gedaan en heel langzaam opgestaan en lekker lang gedoucht. Voel me nu weer een stuk beter! De VK dus niet gebeld. Hartelijk bedankt voor je reactie! groetjes Mary Jane