uitgerekend op de zelfde dag als je 1e kind?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ipad, Nov 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ipad

ipad Niet meer actief

wij zijn al even bezig zwanger te raken...
    mijn zoontje is op 10 augustus 2007 geboren..
    nu ben ik bang om deze maand zwanger te raken omdat ik dan voor 14 augustus uitgerekend zal zijn.....dit weerhoud mij een beetje om te klussen....stel je voor dat hij/zij zich ook aanmeld op 10 augustus?
    das toch hartstikke raar en zonde voor je kinderen? de zelfde geboorte dag maar geen twins...hoe verwarrend is dat niet?!

sorry voor mijn vaag verhaal....

iemand ervaringen?

of: hoe ervaar je het als je kids in de zelfde week jarig zijn?
    kun je dat nog wel appart vieren?

2. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

Persoonlijk vind ik het wel grappig. Toevallig is mijn vader op dezelfde dag jarig als zijn broer en ze zijn idd geen tweeling. Nu zijn die natuurlijk in een andere periode opgegroeid. Ik denk dat het voor en nadelen heeft. Voor jullie als ouders wel voordeliger ivm visite en boodschappen enzo als je het op dezelfde dag kan vieren.

Verder denk ik dat je vooral je eigen gevoel moet volgen. Zit het je niet lekker dat er een kans bestaat dat jullie 2e op dezelfde dag of in dezelfde week geboren wordt als jullie 1e, moet je een maandje wachten en anders er lekker voor gaan en de natuur haar gang laten gaan.

Liefs kweb

3. Noukie82

Noukie82 Lid

Sep 12, 2008
    96
    0
    0
    Hoi,

Ik zit met dezelfde vragen als jij in men hoofd!
    Want hier is het net hetzelfde!Als ik deze maand zwanger ben, zal het ook uitgerekend zijn op de verjaardag van ons eerste kindje.

Heb ook lang getwijfeld of ik al dan niet een condoom zou gebruiken deze maand.

Het is weer een extra kans, en als je leest hoeveel moeite het sommige hier kost om zwanger te worden is het mss een stom idee om hierover te zitten piekere...maar toch...

Ach we zien wel, het zou echt toeval moeten zijn denk ik en als het toch zo moest zijn vinden we er wel een oplossing op...(hoop ik ;) )

xxx

4. Deebie

Deebie Bekend lid

Sep 29, 2008
    831
    0
    0
    hahaha...wat grappig ik hou er ook rekening mee hoor. dit is mijn eerste ronde en ik hoop dat het gauw raak is (zoals iedereen ;)) maar probeer wel rekening te houden met de geboorte van mijn oudste. al zou het allemaal wel erg toevallig zijn. en het verjaardagsfeestje samen vieren is ook wel erg gezellig, toch? maar laat er dan in iedergeval 1 dag tussen zitten. spannend hoor!

5. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Ik zou me daar helemaal niet druk om maken, het is toch juist heel speciaal als de natuur dat zo bepaalt....
    Misschien ben ik hier heel nuchter is, maar ik zou het wel grappig vinden. En voor de kinderen, ach ja, als het wel een tweeling was geweest had je toch hetzelfde 'probleem' gehad...? Maar dan is het in een keer nier verwarrend?

En als bijkomend voordeel hoef je maar 1 keer 'n feestje te geven....

Ik zou zeggen, gewoon doorklussen....!

Groetjes Niki

6. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Heb PRECIES het hetzelfde hahaha, mn dochter is 3 augustus 2007 geboren en als het deze maand raak is dan is de uitgerekende datum 10 augustus. Daarom vind ik het extra jammer dat het afgelopen maand weer niet raak was.
    Maar we gaan gewoon door en als het zo is, dat moet dat maar zo zijn.
    Vind het gewoon voor beide kinderen jammer dat de verjaardagen bijna samen zullen vallen (als het lukt natuurlijk en alles goed gaat!) en dat de 2e verjaardag van mn dochter in het water zal vallen omdat ik óf een hele dikke buik heb of net ben bevallen.
    We zullen zien...

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    je moet hier in doen wat je zelf het prettigst lijkt. ken dr ook een die is nu op precies dezelfee datum uitgerkend ook weer ronde de kerst de 1e is op 2e kerstdag geboren 2 jaar trug. ik zou het zelf niet doen. al is het een heel ander verhaal denk ik als je al eel lang beizg bent denk niet dat het je dan nog wat uitmaakt. zo willen wij ook leiver niet in de decmeber mnd uitgerekend zijn het is dan al zo druk en zoveel kadoos dat vind ik voor een kind ook niet leuk. bij onze eerste hebben we hier ook bewust rekening mee gehouden en zijn we pas in mei begonnen terwijl ik al langer van de pil was.

8. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb dat dus helemaal niet met verjaardagen..
    {ik ben zelf 22 jaar en 1 dag ouder dan mijn dochter}

ik heb dit juist met de zomervakantie voor de kids...

deze maand zijn we / gaan we er nog voor volgende maand even niet dan vind ik dat het té vakantie periode is... natuurlijk voor sommige mensen raar maar voor ons belangrijk...

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    a. je bevalt waarschijnlijk niet eens op je uitgerekende datum en als je het zo bekijkt moest je vorige maand en volgende maand ook pauzeren aangezien je er zo 2 weken achter of voor je datum kan zitten.

b. als je graag zwanger wil worden, dan sla je toch geen ronde over om deze reden?

Is niet vervelend bedoelt, maar ik vind het een beetje te ver gezocht

10. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Mijn man en zijn zus schelen precies 1 jaar. Nooit als echt vervelend ervaren, tenminste heb ze er nooit over gehoord.

En mijn schoonzus is nu zwanger van de derde en uitgerekend op de datum van de eerste :)

Ik zou er ook zeker geen ronde voor overslaan.

11. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Ik was de vorige zwangerschap 2 weken eerder uitgerekend van toen bij mijn zoontje.
    Heb me daar geen moment druk over gemaakt.
    Deze zwangerschap is helaas uitgelopen op een mk met 6 weken, dus ik zou zeggen:
    Meid, ga ervoor..je weet nooit hoe het loopt, misschien is die maand juist wel goed en hoe groot is de kans dat je op precies dezelfde dag bevalt?
    Heeeeel klein;)

12. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    ik was van mijn dochter 20 juni 2008 uitgerekend was al blij dat het niet samenvil met de verjaardag van mijn zoontje(21 Mei)
    ben 5 weken te vroeg bevallen op 16 mei dus er zit maar 5 dagen tussen hun verjaardag, helaas het is niet anders, nu hebben wij een hekel aan verjaardagen vieren dus zijn we er in 1 keer vanaf

13. Blaak

Blaak Niet meer actief

Mijn dochtertje was ik bevallen op 5 april (maar ik was 1 juli uitgerekend!)
    Mijn zoontje was ik bevallen op 3 april (maar ik was 10 april uitgerekend).

Dus 1 dagje ertussen, hahaha lekker dicht op elkaar, maar dat maakt niet veel uit vind ik. Ze mogen ieder een heel eigen feestje geven als ze dat willen in de toekomst dan ;).

Nu ben ik bezig voor een derde, als het deze maand raak is, zou ik ongeveer uitgerekend zijn op mijn verjaardag (18 juli) ook heel leuk dus, hahaha.

Groetjes, Mandy

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik verschil maar een paar dagen met mn broertje.
    Nooit problemen mee gehad verder.
    Dat lost zich allemaal vanzelf wel op.

15. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ook ik verschil maar een paar dagen met mijn zus. Ik zie het probleem niet hoor.
    Ik heb er geen moment "last" van gehad en volgens mij geeft het voor de ouders alleen maar voordelen

16. cruella

cruella Actief lid

Apr 18, 2008
    259
    0
    0
    zuidholland
    hey,

ik was van mn zoontje 1 dag voor de verjaardag van mn dochter uitgerekend...

sylvana is op 3 september jarig.. en van jayden was ik 2 september uitgerekend...

de oudste is 2 dagen eerder geboren (was 5 september uitgerekend) en heb vanaf het begin van mn laatste zwangerschap gezegd..

dat deze ook 2 dagen eerder zou komen.. en ja hoor op 31 augustus is hij geboren... hij scheelt dus op 3 dagen na 4 jaar met zn oudste zus..

vind het zelf helemaal geen probleem.. nu ze nog klein zijn vieren we hun verjaardagen apart... als ze het strax zelf willen kunnen ze het evt samen doen..

liefs X C.

17. ipad

ipad Niet meer actief

oke meiden...bedankt...ik ben overtuigd...de twijfels zijn de wereld uit...we gaan er gewoon voor!

ik wil volgende maand ook op de roze moter/mini of what-ever zitten....!

thx!

groetjes christa

18. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Als het bij ons deze maand raak is ben ik 21 juli uitgerekend, rond de verjaardag van mijn vriend.
    Heb er wel aan moeten denken, maar alleen omdat ik het grappig vind. Mischien krijgt hij wel zijn mooiste verjaardagskado allertijden! :D Das toch leuk? Heb er wel aan zitten denken dat dat net in de vakantieperiode valt, en dus iedereen dan met vakantie is. Maar denken mag! Het weerhoudt mij er écht niet van om het deze maand niet te proberen.
    Daarvoor wil ik veel te graag zwanger worden en elke maand is er één.
    Dus: Ga er gewoon voor! :D

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik had er niet eens echt bij stilgestaan. Ben 6 april uitgerekend. Vriendlief is 31 maart jarig.
    Mijn vader is 28 april jarig, zusje 8 mei en ik 18 mei. Bij vriendlief: vader op 15 maart (RIP), broer 16 maart, oudste broer 20 maart en vriendlief dus 31 maart.

Ach ik maak me er niet druk om, zou het voor kindje wel fijn vinden als het niet op één van de verjaardagen wordt geboren. Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen hè.

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Zo zeg! Dan heb jij het mooi druk rond die tijd met al die verjaardagen! :)

Share This Page