Hey meiden, heb in andere topics al wel op bella gereageerd, maar even het technische verhaal achter laat positief testen: na je eisprong duurt het tot max 2 weken voor een bevrucht eitje ingenesteld is. Pas na de innesteling gaat de placenta die zich dan vormt, HCG produceren en dus ook afgeven in je bloed. Vervolgens gaan de thuistesten uit van een bepaalde hoeveelheid HCG bij een bepaalde zwangerschapsduur (van 4 weken) en niet elke vrouw heeft dan zoveel HCG in d'r bloed en urine. Dat betekent dus dat als je EN een lange innesteling hebt EN een laag HCG, je dus echt pas lang overtijd positief gaat testen. Ik zelf testte bij Thirza met 19 dagen overtijd (4,5 week na m'n eisprong) heeeeeeeeel licht positief. De tweede zwangerschap testte ik 'al' 4 dagen overtijd positief. Dat ging al een stuk beter dus Nu afwachten hoe het deze keer gaat, ik heb morgen m'n NOD, dus benieuw of 3 keer scheepsrecht is en ik een keer op NOD positief ga testen
Oja, ik zweer dus ook bij tempen: na je eisprong gaat je temp een paar tiende graden omhoog en als je zwanger bent, blijft dat dus zo. Weet je het eerder dan een thuistest of bij bloedprikken
hey meid,, ik had getest maar weer nega.. ben nu precies 2 weken overtijd.. heb vanmiddag bloed geprikt.. krijg maandag of dindsdag de uitslag.. hoop voor je dat de strep donker word.. en ze zeggen een streep is een streep groejtes
Ben benieuwd naar je bloeduitslag! Ik ga zondag weer testen en kijken of ie dan donkerder is.. Fijne avond! X