Hallo (aanstaande(?)) mama's en misschien wel papa's(?), Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag w.b.t. zwangerschapstest. Ik zal eerst even wat informatie geven over hoe en wat.. Ik ben al 6 jaar aan de anticonceptiepil en sinds 2 maanden ben ik gestopt met deze pil. Puur omdat ik geen rommel meer in mij wou w.b.t. hormonen. Wij hebben op dit moment seks zonder enige bescherming. Wij zijn niet gericht zwanger aan het worden, maar als ik zwanger zou worden is het van harte welkom. Nu zit ik in mijn 2e maand zonder pil dat ik ongesteld moet worden. Ik heb een app gedownload waar ik een beetje bij kan houden hoe mijn cyclus loopt. De 1e keer ongesteld zonder pil was ik precies op tijd (volgens de app) met mijn eisprong en menstruatie. Mijn eisprong voelde ik echt goed en er kwam een soort 'slijmprop' tevoorschijn. (Sorry voor de details).. In deze 2e maand zou ik vorige week (volgens de app) mijn eisprong moeten hebben. Deze keer heb ik hem niet echt gevoeld. Ik weet dat meerdere vrouwen de eisprong niet elke maand voelen. Wij hebben rond mijn vruchtbare dagen (volgens de app) wel seks gehad. De dagen na mijn eisprong (volgens de app) begonnen mijn tepels wat zeer te doen, mijn borsten wat groter te worden en had ik regelmatig soort van menstruatie kramp. Ook ben ik af en toe wat duizelig. De pijn in mijn tepels is verdwenen. Wel zijn mijn borsten nog ietsje groter maar niet gespannen en pijnlijk. Wel heb ik elke dag nog wat menstruatie kramp maar niet overdreven pijnlijk of gevoelig. Nu zou ik graag voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. Mij zelf kennende ben ik ontzettend ongeduldig. De zwangerschapstesten liggen al in huis, maar wat is nou de juiste dag om deze testen te doen?... Ik weet namelijk dat als je het te vroeg doet deze negatief kan zijn, maar een paar dagen later ineens wel positief. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Spannende periode voor jullie! Die apps zou ik gewoon vergeten, want die gaan er vanuit dat iedereen een zelfde soort cyclus zal hebben en dat deze regelmatig is, en dat hoeft echt niet zo te zijn. Toen ik stopte met de pil was mijn eerste cyclus een dag of 30, maar daarna 52 dagen! Kan alle kanten nog op dus. Mijn ervaring is dat slijm wel een goede indicator is voor een (naderende) eisprong. Als je dat nu opeens niet gehad hebt, zou het kunnen dat je eisprong nog moet komen. Groeiende borsten, menstruatiepijn en pijnlijke tepels kunnen ook een indicator zijn van een naderende eisprong. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook had vlak voordat ik positief testte, dus het kan een positief teken zijn als je toevallig je eisprong deze maand eerder gehad hebt. Kortom, moeilijk te zeggen of je al een eisprong gehad hebt en wanneer je zou moeten testen. Ik zou in ieder geval twee weken na de dag waarvan je verwachtte je eisprong gehad te hebben een testje wagen. Als dat negatief is een weekje afwachten en dan weer testen (als je menstruatie niet gekomen is). Kruidvat heeft gevoelige testen in een verpakking van 2 voor 5 euro. Die kan ik je aanraden!
Bedankt voor je berichtje! Ik heb vorige week wel een dag gehad dat ik rekbaar slijm had, maar niet zo'n grote slijmprop als de 1e maand. Misschien dat mijn eisprong dus al wel geweest is? Ik zal inderdaad die app dan maar wat aan de zijlijn laten liggen. Snap dat dat niet helemaal precies kan zijn. Mijn vorige cyclus was inderdaad ook 30 dagen.
Heb trouwens de sensitest in huis. Iemand daar ervaring mee?.. Sinds zondag wel iets hardere krampen. Wat menstruatie achtig. Gisterenavond kreeg ik ook even pijn in mn onderrug. Dit is vandaag niet meer zo.
Heel erg bedankt. Ik ben zo ongeduldig ...... Oh en trouwens ook ineens allemaal pukkels op mn gezicht .... Ik ben heel erg bang dat 't allemaal tussen mn oren zit. Symtomen: - Had gevoelige tepels. Dit is afgezakt en nu niet meer. - Iets grotere borsten, maar niet gespannen of pijnlijk. - Menstruatie krampen - Heel af en toe lage rugpijn - Duizelig - Pukkels op gezicht
Ik heb ervaring met sensitest. Ik adviseer van sensitest de Sensibaby hcgx. Was sneller en duidelijker positief dan de Kruidvat 2 voor 5 euro testen. De normale Sensitesten zijn iets minder gevoelig. Succes!
Ik bedenk me dat ik sinds een paar dagen ook elke keer jeuk op mijn armen heb. Hebben meer mensen dit of is dit puur toeval met 't warme weer?
Zo dom als ik was, net toch een test gedaan. Natuurlijk wit en negatief .... Ik kon alleen mijn nieuwsgierigheid niet tegenhouden. Van 't weekend doe ik weer een testje.
De symptomen die he hebt kan ook met Ontpillen te maken hebben die lijken heel erg op zwangerschaps verschijnselen
Het lijkt erop dat je nog last hebt van het "ontpillen". Dit komt vaak voor als je minder dan 6 maanden geleden gestopt bent met de pil (en bij sommige pechvogels duurt het langer). Het betekent dat je lichaam weer een eigen hormooncyclus moet opstarten en dat gaat vaak niet zonder horten of stoten, want alles werd eerst geregeld door de pil en nu moet je het zelf weer doen. Je kunt dan langere cycli hebben en soms ook een eisprong missen of veel later krijgen. Een app kan jou nu nog niet helpen om je menstruatie en eisprong te voorspellen. Wel kan het je inzicht geven in hoe je cyclus in deze tijd verloopt en of het al regelmatiger begint te worden. Het vervelende van ontpillen is dat het voelt als zwanger zijn. Je hebt dezelfde symptomen en je menstruatie blijft ook nog eens uit. Desalniettemin bestaat er een kans dat je zwanger bent en als je volgende week nog niet ongesteld bent geworden zou ik opnieuw testen. En als die negatief is, ben ik bang dat je gewoon zult moeten wachten tot je ongesteld wordt... In ieder geval succes, het klinkt alsof je het toch wel graag wil (niks mis mee)
He dat is jammer om te horen. Zou t wel heel leuk vinden als ik zwanger ben inderdaad. Grote kans dat het dus gewoon het ontpillen is .... Zou t zin hebben om morgen met ochtend urine te testen?
Hoi duxi Ik zou even een weekje wachten. Of eventueel ovu testen doen voor het geval je ei nog moet komen Toen ik stopte met de pil duurde eerste ronde 78 dagen eer ik ongesteld werd en zo werd het steeds korter. Nu eindelijk 30 dagen na bijna een jaar en nu 4 dagen over tijd. Morgen ga ik testen! Ik heb eerste rondes heel erg ongi pijn gehad. Je lichaam moet toch de hormoonhuishouding even regelen. En gekke is dat zere borsten en buikpijn en pukkeltjes allemaal ook standaard menstruatieklachten zijn alleen worden die allemaal onderdrukt door de pil. Daardoor weten wij vrouwen niet meer wat nu normaal is hihi Succes!
Hi Hinti. Bedankt voor je berichtje! Vorige maand was mijn cyclus al wel direct 30 dagen. Eisprong rond de 14e dag en ongesteld dus 2 weken later. In de 1e maand niet last gehad van deze bijwerkingen. Het is inderdaad eventjes wennen om al die bijwerkingen te hebben. Als mijn cyclus deze maand weer 30 dagen is, dan zou ik aankomende maandag ongesteld moeten worden.