Alkyd verf

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Indewolkjes, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indewolkjes

14 jul 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren positief gestest en zou nu 3 weken en 5 dagen zwanger zijn. Omdat ik totaal niets voelde ging ik eruit dat ik niet zwanger was. Daarom heb ik eergisteren mijn schoonmoeder geholpen met verven. De verf was op alkyd basis en ik heb ongeveer 2 uur geverfd. De ramen stonden open, maar ik werd af en toe wel duizelig van de lucht. Moet ik me nou zorgen maken? Kan dit afwijkingen veroorzaken bij deze termijn?
    Dank alvast

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Er is alleen onderzoek gedaan naar vrouwelijke schilders die dus dagelijks en veelvuldig met deze verfstoffen in aanraking komen. Over eenmalige blootstelling is weinig te vinden. 2 uur is gelukkig kortdurend en het allerbelangrijkste hierbij is goed ventileren. Dat heb je gelukkig gedaan. Probeer het in de toekomst wel te mijden tijdens de zwangerschap.
    Slik je foliumzuur?

Groetjes Gea

3. Indewolkjes

14 jul 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie. Dat klinkt geruststellend. Ik heb er net bijna 2 jaar borstvoeding op zitten dus met het foliumzuur ben ik nooit gestopt.

4. Indewolkjes

14 jul 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een vraagje. Kan het misschien weinig kwaad omdat de placenta nog niet gevormd is? Of heeft dat hier geen betrekking op?

5. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Goed dat je gewoon doorgegaan bent met de foliumzuur!
    Dat de placenta nog niet ontwikkeld is staat er los van. Het kan dan net zo goed bij het embryo terecht komen.
    Fijn dat je gerustgesteld bent!

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina