12 doden bij aanslag Parijs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sunbeam, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat zegt niets hoor. Er worden hier zo vaak wapens en drugs naar toe gesmokkeld. Nederland is nummer 1 export land, en echt niet alleen in tulpen.

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Jullie vinden raketwerpers, kalashnikovs en tegelijkertijd 13 arrestaties niks om voor op te kijken? Op onze compound zijn de veiligheidsmaatregelen aangescherpt. Maar steek vooral je kop in het zand.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nou ik vind het ook nogal wat dat ze dat hebben gevonden. Ben blij dat ze het hebben gevonden :) Ben ik de enigste die denkt dat dit nog wel eens uit de hand kan gaan lopen tot een wereld oorlog ? :( wat een narigheid... bah

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik hoop wel dat Nederland en alle andere landen nu eindelijk hun ogen open hebben en ze er eens iets aan gaan doen.
    Dat mensen naar Nederland willen komen vind ik niet erg. Ze zijn welkom maar Nederland en onze buurlanden zijn wel veel te laks. Wij hebben ze gewoon naar binnen gehaald.
    Nu is dit in Frankrijk gebeurd maar denk je nu echt dat in Nederland geen ISIS volk zit? Ze zijn in Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, ze leven tussen ons in zonder dat wij het doorhebben en ze gaan netjes afwachten tot ze met genoeg zijn en tot ze hun slag kunnen slaan en dat is gewoonweg onze fout. Wij/de regeringen zijn blind geweest!

De controles moeten veel strenger gebeuren. Wil je hier wonen? Ja is goed maar wel verplicht de Nederlandse taal leren en zorg dat je werk vind! Werk! Of beter nog, zorg dat je werk hebt voordat je hier binnenkomt.
    Zwitserland is hier een goed voorbeeld van.

Iedereen is voor mij welkom zolang ze een blanco strafblad hebben, nooit of te nooit iets hebben gedaan met extreministen, ook geen contact met die ISIS of andere groepen hebben gehad daar is het nu te onveilig voor om deze mensen binnen te laten. ze willen werken en Nederlands leren.
    Voldoe je aan deze punten maar ga je hier toch crimineeltje spelen dan ga je maar je straf uitzitten in je thuisland.
    Ben ik een racist omdat ik zo denk? Neen zeker niet! Iedereen is welkom maar de overheden zijn nu gewoon veel te laks en hebben iedereen gewoon binnengelaten waardoor de veiligheid van onze kinderen in gevaar is.
    Tegen mensen die deze punten wel kunnen aankruisen ben ik wel een racist of je nu wit, bruin, zwart, blauw, groen, geel, homo, hetero, Moslim, Christen, atheïst whatever bent.
    En racist wil eigenlijk "bang" zeggen. Voor deze mensen ben ik bang en ik wil niet bang zijn door de laksheid van onze overheid. Zij hebben ervoor gezorgd dat er meer kans is op aanslagen dan het zou zijn als ze strenger zouden zijn.

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Niemand heeft gezegd dat het niet iets is om van op te kijken

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Met je eens.
    Uitschot moeten we niet binnen laten, dat zit er ook al genoeg tussen. ;)

Ik vraag me steeds af hoe het kan dat mensen zo over lijken gaan voor hun geloof.
    En ik hoop dat er nu actie komt, dat zal wel niet met praten kunnen, maar er moet nu echt een einde aan gemaakt worden.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het gaat helemaal niet meer om binnen halen of de taal leren of werk vinden. Jongeren met jihadistische gedachtes (want dat zijn het vaak, jongeren) zijn ondertussen de kleinkinderen van de mensen 'die we hebben binnen gehaald'. Ze zijn hier geboren en hebben 9 van de 10 keer gewoon gestudeerd. Dit is nu gewoon ONS probleem. Het internet is het grootste gevaar.

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Helemaal mee eens !!

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ben ik het ook mee eens inderdaad. Hoe vaak hoorden je wel niet ouders bang om kind die zich aansloten bij de IS. Was hier ook een meisje van 18 in de omgeving die vertrokken was om mee te vechten. Dit meisje is hier geboren , haar moeder is Nederlands , haar vader Turks maar hier ook geboren dus eigenlijk ook gewoon Nederlands. Haar oma dus de moeder van haar vader is ook in Nederland geboren maar Turks zeg maar haar opa wel in Turkije geboren.
    Maar goed dan kan je niet zeggen oprotten of we hebben de "verkeerde" binnen gehaald. Kan niet goed verwoorden wat ik bedoel maar denk dat dat wel duidelijk is.

10. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Precies.

11. topper12

topper12 Niet meer actief

+ 1

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Daar heb je zeer zeker ook gelijk in! Hier moeten ze ook veel strenger bij optreden!
    Net zoals die gasten in Frankrijk. Hoevaak had die ene wel niet vastgezeten voor terreurzaken? En dan toch nog eens vrijlaten en een koetsiekoetsie behandeling geven. Dit moeten ze veel strenger aanpakken!

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    de ouders van de broers leefden niet meer.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Eens. We maken er gewoon een vrijbrief van om te kunnen discrimineren.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Weet je wat ik niet begrijp?!? Dat ik vanmiddag las dat IS sympatisanten die hebben meegevochten in Syrië, gewoon weer terug naar Nederland kunnen komen. Zij worden hier dan extra in de gaten gehouden zegt men..... Wie kan mij uitleggen waarom in godsnaam wordt onze veiligheid zo uitgebuit, door deze gasten nog kansen te blijven geven. Wanneer staat er eindelijk eens iemand op die wat doet aan dit soort onbegrijpelijke beslissingen!!!

16. mijndroom1987

mijndroom1987 Actief lid

15 aug 2014
    155
    0
    16
    Hoorn
    ik ben echt heel erg bang dat het ook hier heen zal komen , ik kan er gewoon weg niet van slapen. ik heb twee kinderen en de derde onderweg.. mijn vriend wuift het weg , maar dat kan ik echt niet . zo raar is dit toch niet ?

17. Logan

Logan Niet meer actief

Ik vind het ook echt eng hoor :(

18. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL

Dat snap ik ook niet eerlijk gezegd.
    Die moeten ze nooit meer binnen laten.

Sydneys zo makkelijk is het niet hoor om naar Nederland te komen.
    Weet jij welke eisen er zijn om vanuit Turkije naar Nederland te komen alleen voor een vakantie ? Om.een verblijfs vergunning te krijgen moet je sowieo eerst een curcus inburgering volgen voor je naar NL.mag en dat.is nog.maar de eerste eis er zijn nog veel meer eisen waar je aan moet voldoen voor je naar NL mag.
    Het zijn over het algemeen de jongeren die hier al wonen doe radicaal worden.
    Als die besluiten naar bijv Syrie te gaan nou dan mogen ze van mij daar blijven hoor.

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jij zou je nu met hele andere dingen moeten bezighouden... ;) ... jij hebt een heel ander soort stress over 6 dagen!

Probeer het wat van je af te zetten. Sla de berichtgeving de komende dagen hierover over en concentreer je op je zwangerschap en je bruiloft. Erover piekeren helpt toch niet. En het is ook niet goed voor jou zelf. Het is vandaag ook heel erg bij iedereen binnengekomen en het staat heel levendig bij iedereen op het netvlies. Ook bij mij. En ik ben normaal best wel een hele coole kikker... probeer het wat van je af te zetten en zoek afleiding bij je kindjes, je zwangerschap en jullie trouwdag :)

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Op de Arc de Triomphe: Paris est Charlie...

Deel Deze Pagina