Ik las net op fb een bericht van nu.nl (2uur terug), dat schrijft dat de gijzelneemster gevlucht zou zijn en spoorloos is. Hoe kan dat nou? Met zoveel beveiliging rondom de supermarkt en omgeving. Zit nu op mobiel, kan de link niet plaatsen.
Dat vind ik ook super vaag. Ik las dat ze zich wellicht als gijzelaar heeft voorgedaan en zo ontkomen is maar dat verhaal vind ik ook niet erg geloofwaardig
Heel erg vaag idd, en als gijzelaar de deur uitlopen lijkt me onmogelijk, ze hadden haar foto. En dan nog de gijzelaars werden eerst opgevangen, niet dat ze direct naar huis mochten. Zo van "hoi en doei" Zit hier nu met grote vraagtekens iig
Ik snap er ook niks van. De politie zat er vrijwel meteen bovenop en daarna is de boel continu omsingeld geweest. Of ze moet er héél anders uit hebben gezien, maar dan zouden ze er er iets later wel achtergekomen zijn. Ik hoorde gister de hele tijd dat ze er bij was, en toen het over was bleek volgens de media dat ze er helemaal niet is geweest. Nu blijkt weer dat ze er wel was maar dat ze is ontsnapt. Er klopt niks van die bronnen.
dat klopt helemaal hahaha nog 5 dagen te gaan ik probeer het maar een beetje van mij af te zetten en mij niet te druk te maken, want in angst leven is ook niks
Jij verwoord precies hoe ik er over denk! Ik vind het ook super om te lezen dat Moslims een tegen geluid laten horen, dat het niet bij hun hoort. Nu ik dat allemaal lees, besef ik dat ik een gevoel van saamhorigheid krijg met IEDEREEN die hier niet achter staat. Dat dit soort acties niks, maar dan ook niks met het geloof te maken hebben. Fijn! Nu een demonstratie met moslims en niet-moslims hand in hand! Klopt, dit heeft niks meer te maken met grenzen dichtgooien of iets anders. Het zijn onze eigen mede-burgers die jihadistische gedachtes hebben. Wat ik heel erg vind, is dat ik me voor het eerst in mijn leven niet meer veilig voel. Er hoeft maar 1 gek rond te lopen. Ik bedoel, 2/3 van Nederland gaat vandaag naar de supermarkt.... Ik ben ook van mening dat deze mensen het recht op vrijheid hebben verspild en opgesloten dienen te worden. Ze hebben gruwelijkheden tegen de mensheid begaan en dienen in mijn ogen veroordeeld te worden door het oorlogstribunaal in Den Haag.
Nee hoor...dat heb ik ook! Ik was net met onze oudste in het zwembad en er ging een alarm af. Je merkte gewoon de spanning die ontstond, moeders die hun arm om hun kinderen sloegen en elkaar met grote ogen stonden aan te kijken. (bleek achter af alarm te zijn omdat de bodem van het zwembad naar beneden ging ) Echt....voor het eerst in mijn leven voel ik me echt niet meer veilig. Op wat voor wereld heb ik mijn kinderen gezet?
Er is geen mening zo erg dat je deze met geweld mag beantwoorden. Als een mening je niet bevalt, dan reageer je met woorden (of tekeningen/toneel/cabaret/dans/foto's/etc) en in hele ernstige gevallen stap je naar de rechter. Dát is een rechtstaat. Ik vind dat Wilders regelmatig hele domme dingen zegt (en soms ook wel wat slims), maar dat is geen excuus om hem te bedreigen. Net zoals er geen enkel argument is vóór de moorden op Fortuyn en van Gogh. Als bijv Hitler het alleen maar bij meningen had gehouden was er niks aan de hand geweest. Het werd pas een probleem toen hij zijn meningen ging omzetten in daden. Dán moet je wel ingrijpen. Dán kan je niet achterover leunen. Waar ik doodsbang én woedend tegelijk van word zijn de mensen die ik hoor/lees die zeggen 'ja, maar die cartoons waren ook wel kwetsend'. Alsof dat een reden is om afgeslacht te worden! De vrijheid van meningsuiting werkt alleen maar als deze er ook is voor meningen die jou niet aanstaan.
Ik heb daar gisteren een politiek debat over gehoord. Deze mensen zijn meestal Nederlandse staatsburgers. Vanuit internationaal rechtsveiligheid kan Nederland het niet maken om 'eigen' criminelen maar over de grens te gooien en hun gang te laten gaan in de rest van de wereld. Verantwoordelijkheid stopt niet bij landsgrenzen. Er werd een goede vergelijking gemaakt met Nederlandse pedofielen. Moeten we tegen ze zeggen: wij vinden het niet fijn dat je Nederlandse kinderen misbruikt, maar ga maar naar Bangladesch of zo en doe het daar? Overigens snap ik ook niet waarom deze criminelen niet preventief worden opgesloten na terugkomst...
Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk veel verder dan die cartoons op zich. Daar ging het gisteren ook over bij Eva Jinek. Iemand vermoorden en iedere vorm van geweld is natuurlijk ontoelaatbaar, maar het is wel kijken waar de ontevredenheid van deze jongeren vandaan komt. Om welke reden besluit zo'n persoon die hier geboren en getogen is zich aan te sluiten bij zo'n jihadistische groep en zo'n haat te creeeren jegens het systeem hier. Dat gebeurd niet wanneer je gelukkig in je huisje woont en een fijn leven hebt.
Je kunt niet alles onder de vrijheid van meningsuiting schuiven. Dat je mág spotten, betekend niet dat je het moet doen. Je mág iets vinden, maar je hoeft het niet te zeggen. Je hebt vrijheid van meningsuiting, maar volgens mij nog iets veel belangrijkers: liefdevol met elkaar omgaan, en niet alles zeggen omdat het nu eenmaal mag.
Er zijn ook duidelijke grenzen opgelegd aan vrije meningsuiting: negatieve uitlatingen over joden mogen niet, racisme en discriminatie mogen niet, onwettige handelingen goedpraten mag niet (denk aan pedovereniging enz).. En gelukkig maar, het is een groot goed: alles mogen zeggen wat je vindt, maar er is ook iets als psychologische intimidatie en verbale vernedering. En de grens tussen deze en vrije meningsuiting is heel dun... En gelukkig hebben wij een rechtsstaat waar de grenzen weer duidelijk gesteld kunnen worden, dat moet duidelijk worden aan een ieder!
Maar het is toch ook eigenlijk absurd dat je niks over joden zou mogen zeggen en de rest allemaal wel?
vind het allemaal maar eng... en nu zag ik dit ook nog eens voorbij komen.. Maiwand al-Afghani: moge Allah de Kouachi-broers zegenen – De Dagelijkse Standaard
Wie??? Waarom zou zo iemand aandacht moeten krijgen van het publiek? Onder de aandacht van de politie stellen, en vooral geen podium geven.
Je mag de zwarten ook niet beledigen om hun huidskleur, joden mag je niet beledigen/bedreigen om hun ras, in principe mag je geen enkele volk/ras/natie beledigen puur omdat ze tot die groep behoren. Dat valt allemaal onder dezelfde noemer.