Het is niet normaal meer , je hebt er gewoon geen woorden meer voor over de schietpartij in Frankrijk! Ben soms zelfs wel eens bang, wat mag je nou wel of niet zeggen. Terwijl je dat niet bedoeld of je maakt er een geintje over. Soms weet ik het niet meer, moeten we dan alleen serieus blijven en mogen we niet meer lachen ?? Net zo als met de zwarte pieten. Er is nooit wat van gezegd, en juist nu er wat van wordt gezegd. Ga je onbewust kijken naar donkere mensen op een andere manier. Van ja , het was vroeger zo de slavernij en nee , je gaat meer over nadenken, terwijl het eigenlijk allemaal zo wordt aangedikt. Vroeger dacht je nou gezellig feest , maar nu?? Hopelijk komt het allemaal wat beter, maar denk ook wel dat het met veel dingen heeft te maken , Wilders, vluchtelingen, geld problemen van mensen, economie gaat niet goed, oorlogen, Rusland , Isis , Syrië, het wijzen naar elkaar, er is gewoon teveel om op te noemen Maar laten we er niet teveel bij stil staan en waarderen dat we een dak boven ons hoofd hebben. groetjes jmm
Ik las net ook dat er inderdaad weer een schietpartij is geweest in Parijs, hoop zo dat dit niks met gister te maken heeft gehad. Hoe gaat het nu met jou ShampooL? Heb je een beetje kunnen slapen?
Oh wat verschrikkelijk, - schietpartij op agenten - 2 moskees in 2 verschillende steden vernield met bommen en granaten (hoe kom je zomaar aan een granaat??) - stations met militaire beveiliging. ....
En de complot theorieen zijn er alweer hoor. De president zou er zelf achter zitten om.zo stemmen te krijgen. Hoe triest is het toch dat er van dit soort theorieen de wereld inkomen. Las wel trouwens over een id kaart die in de auto is gevonden dat vind ik.voor zo een goed voor bereidde actie wel heel.dom.......
Ja de complottheorieën vliegen je meteen weer om de oren inderdaad. Las net dat de agent van vanmorgen helaas ook overleden is
Ik las het inderdaad van de ID kaarten, maar ben ik dan de enige die denkt dat dit met opzet is gedaan? Ik denk zelf dat er andere daders achter de aanslag zitten dan de mensen die op de ID kaarten staan. Dit denk ik doordat de aanslag zo goed voorbereid is dat ik mij niet voor kan stellen dat ze zoiets vergeten. Ook vraag ik mij af waarom ze ID kaarten meenemen bij het maken van een aanslag.
Brinta nee ik vond dat ook.heel raar beetje te toevallig. Mensen die zoiets zo goed voorbereiden zijn dan niet zo slordig lijkt me dst ze hun id kaart verliezen. Maar er werd gezegd dat de politie die id kaarten daar neergelegd zou hebben om zo daders te kunnen aanwijzen ( complot theorie dus ) Ik vrees dat de daders.niet gepakt gaan worden .....
Dat denk ik ook. Misschien met de intentie om ze op een verkeerd spoor te zetten. Ik weet niet of 't waar is, maar ik las dat klasgenoten van de jongen die zich vanochtend als verdachte meldde, gisteren gewoon met hem in de klas zaten. Echt geen idee verder hoor, maar die ID-kaarten lijken mij ook een beetje raar als ze over alles zo goed hebben nagedacht.
Ja dat denk ik dus ook, dat ze zich op het verkeerde spoor zetten. Iedereen zit nu achter die drie daders aan, misschien wel zodat de echte daders nu al lang en breed gevlucht zijn naar een ander land. Ik had inderdaad ook gehoord dat die jongste dader gewoon op school zat, maar ik las ook dat er stond dat ze denken dat hij geholpen heeft met de voorbereidingen. Dit kan hij natuurlijk wel al gedaan hebben op eerdere momenten.
De twee mannen die worden verdacht van de bloedige aanslag woensdag in Parijs zijn vanochtend ten noordoosten van Parijs gesignaleerd volgens Franse media. Een grote politiemacht heeft de weg waar ze op rijden bij de plaats Vauciennes afgesloten. De twee zijn gemaskerd en gewapend onderweg op de weg Parijs - Soissons en hebben langs die route een benzinestation overvallen, aldus de krant 20 minutes. Ze zijn dus gezien
Ik neem aan dat als ze nu weer proberen toe te slaan, ze toch gepakt gaan worden. Al hoop ik het absoluut niet (dat ze iets ondernemen dan), voor de veiligheid van de mensen die er bij betrokken zouden raken.. Vrees het ergste als ze gewapend en al gespot zijn. Die zijn nog niet klaar..
Ik vind het afschuwelijk wat er gebeurd is. Hier een ijzersterke 'observatie' over de aanslag in Parijs Sharpening Contradictions: Why al-Qaeda attacked Satirists in Paris | Informed Comment
Angst is bij voorbaat al een slechte raadgever. Tot dusver is het een kleine minderheid die dit soort aanslagen pleegt, en de ' ironie' wil dat die in de meeste gevallen tegen hun eigen mensen gericht zijn . Ik denk dat de angst ongegrond is en geen reden is om dan maar censuur toe te gaan passen, omdat er een groep is die vind dat je geen prentjes mag maken van een prominent figuur uit hun heilig boek. Men mag ze provocerend vinden , ook dat mag uiteraard maar ik zal nooit snappen hoe een prent van een profeet ( of andere heiligman ) iemand tot moord kan aanzetten .
We hebben dit topic opgeschoond, reacties die niet voldeden aan de regels (en reacties daarop) hebben we verwijderd. Om te voorkomen dat we dit topic definitief moeten sluiten willen we jullie vriendelijk verzoeken je te houden aan onderstaande regel: Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Fijn dat het weer open is. Wie gaat er vanavond demonstreren? Ik heb de behoefte heel erg, maar heb geen grote steden in de buurt. Zal eens bij mijn vrienden en familie horen of die mee gaan.