huh.. ik dacht net gehoord te hebben.op de radio dat het wel die 2 broers zijn.. dadelijk nog eens goed luisteren ..
Ik hoor net op de nieuws dat mensen in dat gebied opdracht hebben gekregen binnen te blijven. Bedoel je dat?
Is dit NU? Want 5min geleden was het op het nieuws [live uit Frankrijk zegen ze], dat 88.000 mensen op touw is gezet en dat ze op dit moment dat bos uitkammen omdat het makkelijk gaat bij daglicht.. Of zit die drukkerij in het bos?
deze post 3x gelezen, maar ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen zo vaag.... wat moet? Wat is nodig? Dat men in angst leeft? Dat zal echt nooit gebeuren. Dit soort heethoofden zullen het nooit voor het zeggen hebben. Nooit.
De aanslag werd gepleegd met een zwarte citroen C3. Op de achterbank werd een vlag gevonden met daarop de identiteitskaart van één van de 2 terroristen. Waarschijnlijk dachten ze het gebouw niet levend te verlaten, zo gingen ervan uit te sterven als martelaar. Daarna zijn ze gevlucht met de C3. De politie heeft hen achtervolgd en ze hebben een ongeluk gehad. Daarna hebben ze een andere bestuurder overmeesterd en mijn zijn auto weggereden. Dit was de grijze renault clio. Daarmee werden ze ook gezien bij het tankstation. Die auto hebben ze later ook terug gevonden. Ze zouden zich verscholen hebben in een bos. Dit bos is 20 vierkante kilometer. Groter dan Parijs dus. Volgens mij zijn die allang vertrokken en lachen ze nu goed met al die zoekacties. 90000 mensen zijn ingeschakeld om 2 personen te vinden. Belachelijk dat ze ze nog niet hebben gevangen...
Bij de klopjacht op de daders van de aanslag in Parijs zijn twee doden en twintig gewonden gevallen in het Franse dorp Dammartin-en-Goële. In het dorpje vindt een gijzeling plaats. Dat melden Franse media. De verdachten zouden een bedrijfsgebouw in het plaatsje zijn ingegaan. Volgens het Franse persbureau AFP worden verscheidene mensen nog vastgehouden. Ook heeft de Franse politie de achtervolging ingezet op een gestolen Peugeot 206 op de RN2. In de auto zitten twee verdachten, meldt de kant Le Parisien. Onduidelijk is nog of het de daders van de aanslag in Parijs van woensdag zijn. Bij de aanslag kwamen woensdag twaalf mensen om het leven. Helikopters vlogen in de nacht van donderdag op vrijdag urenlang rond boven het zoekgebied in de regio's Aisne en Oise ten noordoosten van Parijs. In dat gebied zouden de broers Chérif (32) en Saïd (34) Kouachi donderdag een tankstation hebben overvallen. Speciale eenheden controleerden verkeersaders in het gebied. De talrijke wegafzettingen langs de hoofdweg RN2 door het gebied rond Villers-Cotterêt, Longpont en Crépy-en-Valois blijven in de nacht bemand om de vele zijweggetjes te blokkeren. Vrijdagochtend controleren agenten alle auto's op de wegen. Mensen moeten hun papieren tonen en de kofferbak van hun auto's openen voor inspectie. De autoriteiten hebben een enorme politiemacht opgetuigd: 50.000 agenten, 35.000 gendarmes, speciale eenheden en helikopters zijn ingezet. Niet alleen om de gevaarlijke verdachten in te rekenen, maar ook om de bevolking te beschermen.
Ik snap het wel. Ze denkt dat waarschijnlijk de regering die angst zaait of misschien niet moslims. En dat de islam gebruikt word als angstzaaier. Terwijl het dus om iets heeel anders gaat. Complottheorie noemen ze dat geloof ik 😊
Dus nu achtervolgen ze die auto en er is een gijzeling gaande? En dat bos dan? Dat is klaar? Zijn dit allemaal aparte mensen ofzo?
20 vierkante kilometer uitkammen is echt geen kattenpis. Ze zullen vast niet lekker treuzelen en niksen tijdens zo'n operatie. Las net dat de schoolkinderen naar binnen waren gehaald daar in de buurt. Je kind zal daar nu maar op school zitten.... Ik zou gek worden denk ik
Overigens vind ik dat verhaal van die id kaart wel vreemd, die neem je toch niet mee wanneer je mensen gaat afknallen?
Inderdaad, werd net bevestigd. 2 doden en 20 gewonden. Ze verschuilen zich blijkbaar in een drukkerij. Op 30 minuten van het bos waar ze momenteel zoekacties aan het uitvoeren waren. Ze zouden nu ook een grijze peugeot 206 gestolen hebben.
Op dat kaartje te zien, ligt dat stadje bij het bos. Dus van bos met auto naar dat stadje (achtervolging) , mensen gijzelen en nu wellicht onderhandelen.
Aanslagen door terroristen worden vaak opgeeist. Als ze er van uitgingen dat zij zouden sterven als martelaar dan vind ik het niet vreemd dat ze een identiteitskaart hebben achter gelaten. Het is hun "15min of glory". Vaak worden die aanslagen dan ook gebruikt als propaganda op hun haatsites...