Ik heb veel respect voor alle hulpverleners (politie/ambulance etc.) ter plaatse. En ja ik weet het 'hun werk' is, en hoeveel anderen in de wereld ditzelfde werk doen. Maar met gevaar voor eigen leven, proberen ze dat van anderen nu te redden en de verdachten te pakken. Petje af!
Onderhandelingen zijn bezig, er wordt met de broers getelefoneerd, zegt een lokale politicus vanuit het crisiscentrum.
Ik heb het gevoel dat de daders het er niet levend van afbrengen. Die worden als nog dood geschoten. Dat denk ik. En terecht... Vind ik.
Helikopter aan de grond, ambulances naar de plaats van gijzeling, en troepen klaar om binnen te gaan, aldus France 2.
Maar dat willen ze ook, ze zien dat als een overwinning om op deze manier te sterven. Ben alleen bang dat ze zichzelf nog opblazen.
Ja hun doel zal nu ongetwijfeld zijn om het er 1. niet levend van af te brengen en 2. zoveel mogelijk mensen mee de dood in te nemen. Maar ik hoop dat ze doodsangsten uit staan. Dat ze helemaal kapot zijn van het vluchten en zichzelf helemaal gek maken. En dat ze het er levend vanaf brengen.
Dat denk ik idd ook... lijkt me verschrikkelijk om daar nu als hulpverlener/politie of wat dan ook te staan. En natuurlijk degene die gegijzeld wordt
Of hoorde ik het niet goed? Ben even in de war. De gijzelaar zou een vrouw zijn? Koffietijd voor mij, even een pauze hoe spannend ook.
Eigenlijk wel dat laatste laat ze maar een proces door staan en levenslang in een hok van 1 meter leven. Alleen.Dat is pas straf dood gaan is opzich een straf maar niet de ultiem straf, Ach ik wil niet zo zijn als de daders. Ergens heb ik nog van mensen blijven mensen maar in dit geval is het wel heel moeilijk om deze mensen als mensen te zien ze zijn nog erger. Dan wat dan ook.
Ja had dat filmpje gister gezien. Wel raar.. Maar geloof niet echt dat het allemaal in scène gezet is
Heb nu CNN op staan. Ik denk dat die mannen zo veel mogelijk mensen met ze mee willen nemen in de dood. Ik hoop dat ik het mis heb