Hai allemaal, Ik ben deze week begonnen met mijn eerste ronde clomid. Spannend allemaal! Fingers crossed! Mijn gyn heeft me nog maar een hele lage dosis gegeven nl 25mg die ik van dag 3 tot en met dag 7 moet slikken. Doordat mijn progesteronwaarde na de eisprong te laag is zou clomid helpen voor een betere eisprong en hormonen na de eisprong. De eerste dag na het slikken was ik erg misselijk maar nu gaat het wel weer. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met dit medicijn en of het bij jullie geholpen heeft? Groetjes Beepje
Succes! Je hebt van jezelf dan wel redelijk op tijd een eisprong? Omdat je zo'n lage dosis hebt gekreken? 50mg sloeg bij mij niet aan. 100mg deed wel wat, maar kreeg ik onwijs veel bijwerkingen van. Toen overgestapt op tamoxifen, dat heeft dezelfde werking als clomid. Alleen dan zonder die vervelende bijwerkingen. Na 2 rondes geprobeerd te hebben, kwam mijn ei weer steeds aan de late kant. Daarom moet ik volgende ronde over op spuiten.. Clomid/tamoxifen werkt dus niet meer zo goed bij mij, want van mezelf heb ik ook nog gewoon een cyclus. Het was de bedoeling om mn ei regelmatig en op tijd te laten komen. Hopelijk gaat dat met spuiten wel lukken!
heb inmiddels 6 rondes clomid gehad en helaas nog niet zwanger. bedoeling is nu te verdubbelen en weer 6 rondes te proberen. ik moet zeggen dat ik de bijwerkingen vond meevallen. had de eerste rondes eigenlijk alleen erg last van zweten s nachts maar de laatste rondes was dat al niet meer. mn vriend vond wel dat ik er humeurig van werd maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd als je weet dat je dat ervan kan worden
Ik heb de eerste ronde metvclomid (50mg) net achter de rug. Ik had geen lichamelijke klachten, maar wel enigszins emotionele klachtenv(hormonen he). Ik heb een eisprong gehad, dus dat is mooi. Ik had de eerste echo 3 eitjes en uiteindelijk is nagenoeg zeker dat het eitje van mijn linker eierstok (>20 mm) gesprongen is. Rechts zat er toen nog en kon ook nog springen of verdwijnen. Morgen moet ik bloedprikken (progesteron) om te zien of ik een volwaardige eisprong heb gehad. Nu zit ik op het wachtbankje. Heel spannend. Dus bij mij sloeg het vooralsnkg aan...
Hi bedankt voor jullie reacties! Ik had wel een eisprong, maar ook geen volwaardige. Mijn progesteron was na mijn eisprong aan de lage kant dus hopen we dat het met deze lage dosis Clomid nu beter wordt. Anders wordt t wel opgeschroeft denk ik. Afwachten dus.