12 dpo, cb digi zegt 3+ zwanger

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door nana33, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pff, wat belachelijk.. Is je huisarts misschien meer begripvol? Dat hij een bloedtest voor je regelt?

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Tja, ik kan het proberen, hoewel mijn HA ook niet echt de makkelijkste is... Ik weet ook niet of ik echt heel veel meer weet na één bloedtest. Dan zou ik echt een paar dagen bloed moeten laten testen, zodat ik kan zien of mn HCG stijgt en ik vrees dat mn HA daar ook niet mee akkoord gaat. Hij vind het ook al onzin als ik meer dan eens per jaar mn schildklierwaardes laat checken ;). Ik had eigenlijk gehoopt op een hele vroege echo begin volgende week ofzo, zodat ik in ieder geval kon zien of het wel een echte zwangerschap is en geen mola. Maar dat vindt het ZH dus onzin. Zal wel te duur zijn.

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Is het geen idee om een afspraak te plannen bij een pret echo bureau?? Ik weet dat je bij sommige terecht kan voor vroege echo's, juist omdat zkh'en en VK's dat vaak niet doen. Je betaald er dan wel voor, maar dan heb je wel meer duidelijkheid??

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Inge88: Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Mn man wordt alleen niet wild enthousiast van het idee, omdat hij vindt dat we de eerste echo door medisch getraind personeel moeten laten doen en daar zit ook wel weer wat in. Als zij tot een foute conclusie komen, wordt je gestresst (of blij) voor niets. Tegelijkertijd, hoe moeilijk is het nou helemaal om zo'n echo te maken.

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nana, ten eerste van harte gefeliciteerd!!!

Je moet je niet al te veel zorgen maken hoor.
    Ik herinner me de CB digi test van Loesie1982 die destijds van haar tweede tegelijkertijd met mij zwanger werd.
    Zij testte rondom haar NOD ook 3+ meen ik!
    Helemaal in paniek wegens horror verhalen besloot zij ook een bloedtest te laten doen en toen had ze een doodnormaal HCG van ergens in de 200 ofzo.
    Ze had gewoon sterk geconcentreerd HCG in haar urine ;):D
    Ik had met precies 4 weken een HCG van 202 en was ook gewoon zwanger van een eenling.

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Sikki: Dank je voor je reactie. Ik ben inmiddels ook wel iets geruster hoor. Ik heb even gegoogled en zie dat het idd helemaal niet zo raar is zo vroeg een 3+ en dat het niets engs hoeft te zijn. Mn urine was ook heel geconcentreerd, want ik ben bijna 7 uur niet naar de wc geweest (een unicum voor mij met mn zwakke blaas) dus dat zal ook wel meegespeeld hebben. Dus ik probeer voorlopig maar gewoon positief te zijn en van het beste uit te gaan. :)

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    De echoscopiste van het echo bureau waar ik geweest ben was ook medisch echoscopiste. Dwz, ze werkte ook in het ziekenhuis en deed o.a SEO's.

Maar snap je wel hoor! Vind het wel raar van je zkh dat je niet voor een vroege echo mag. Vind dit toch wel een goede rede!
    Maar het zal vast goed zitten :) idd, waarschijnlijk maak je gewoon snel hcg aan of zit er een hoge concentratie in je urine.

Oh en gefeliciteerd uiteraard :D

8. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Probeer je niet teveel zorgen te maken, hoe moeilijk ook.

Een mola is nu nog niet te zien op een echo. En wel rond de zeven weken. Het hcg loop volgens mij ook niet direct zo snel op.
    Maar die heb jij helemaal niet volgens mij, je hebt gewoon een prachtige test.

9. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Als eerste gefeliciteerd
    Ik heb zelf ook een pretecho laten maken met 5 weken omdat ik steken in mijn zij had.
    Bleek niks aan de hand maar gaf me toch rust!
    Probeer te genieten ik weet hoe moeilijk dat is maak me ook druk om de gekste dingen.

10. Papaver

Papaver Niet meer actief

Gefeliciteerd!!!!

Ik had hetzelfde bij mijn 3e icsi waaruit ons zoontje is geboren. Had gewoon een mooi hoog hgc (1426 op 4,4) niks geks aan de hand en dat bleek bij de echo met 6,5 week. Was ook geen tweeling hoor. Gewoon eentje ;)

Ga genieten nu!! :D

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

In Zwolle waren ze ook medisch getraind. Denk zelfs dat ze bij pretecho bureaus altijd medische kennis zijn. Je kan anders toch überhaupt geen echo's doen?
    Anders zou ik dat gewoon doen mocht je onzeker blijven. Kan je altijd vragen of ze medische kennis hebben

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Oké dat wist ik niet. Ik dacht eigenlijk dat deze mensen wel een echoscopie opleiding hadden gedaan (althans dat hoopte ik ;)), maar dat betekent volgens mij nog niet dat je ook echt voldoende medische kennis hebt over wat er allemaal mis kan zijn met een zwangerschap of kindje. Ik kijk het nu nog heel even aan en zie volgende week wel hoe ik mij voel Op dit moment valt er toch nog helemaal niets te zien op een eventuele echo (4wkn2dgn). Ik vermoed dat je een molazwangerschap pas ergens tussen de 5 en 6 weken zou moeten kunnen zien, maar dat weet ik niet zeker.

13. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Ik wil even reageren op het feit dat er gezegt word dat hoog hcg beter is ...dat is dus niet zo. Hoog of laag bij elke vrouw anders . Vrouwen met laag hcg hebben net zoveel kans oo goeie zwangerschap al vrouwen met hoog hcg dat geld ook bij mk.....:)

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Yara: Dat is ook wel zo, alleen kunnen natuurlijk zowel extreem laag als extreem hoog HCG wel op complicaties duiden. Overigens verschilt HCG denk ik van zwangerschap tot zwangerschap meer dan van vrouw tot vrouw, want toen ik zwanger was van mn dochter had ik op 13 dpo maar een heel licht streepje en pas met 5.5 weken een 3+.

Ik heb trouwens op een Amerikaans forum gevraagd of er vrouwen waren met Mola zwangerschappen die wisten hoe hoog hun hcg was in het begin (daar wordt bijna altijd HCG geprikt) en ben nu nog wat meer gerustgesteld. Verschillende zeiden dat hun HCG rond de NOD al in de 10.000-en liep, bij sommige al bijna 100.000 :$. Als de mijne zó hoog was geweest dan was mn teststreep waarschijnlijk nog een heel stuk donkerder. Dus ik zit weer in klein beetje meer de zenmodus :).

15. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ik had ook al heel snel veel hcg met 5w3d al 50000! en het is geen tweeling en ook geen molazwangerschap dus, het kan ook gewoon prima zijn hoor. De een maakt sneller hcg aan dan de ander

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wowie, dat is zeker hoog. Goed om te zien dat het een gezond kindje is en alles goed gaat! Had je ook veel meer klachten door je hoge HCG? Ik hoop dat dit ook zo'n boontje is dat gewoon aan alle kanten HCG uitstraalt :).

17. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ik had eigenlijk weinig klachten. wel voor nod al wat meer zuurbranden lichtelijk gevoelige borsten en voor de rest helemaal niks. ook nooit hoeven overgeven of wat dan ook. paar weken daarna wel heel moe geweest, maar dat lees je overal.

ik denk dat je je gewoon geen zorgen hoeft te maken hoor. ik zag net ook nog een topic van iemand die absoluut nog geen knaltest van de kv had en ook al 3+ het is ook maar een indicatie uiteindelijk die echt niet bij iedereen klopt.

gewoon lekker genieten van je zwangerschap meid!

18. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Mijn superknaltest op 11dpo, bleek later een meisje met syndroom van down te zijn. Heb het toen nagevraagt omdat ze het gek vonden dat ik zo vroeg knal teste. En idd, met syndroom van down heb je hogere hcg waardes.

Maar dat hoeft bij jou natuurlijk zeker niet het geval te zijn!! Wie weet idd een tweeling hihi..

19. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Susanne: Dank je voor je reactie. Hier had ik nog nooit van gehoord. Het klinkt wel alsof jou test van toen erg op de mijne lijkt :(. Was ik net een beetje gerust op dat de kans op een mola maar héél klein is, heb ik weer iets om me suf over te googelen... Weet je toevallig ook iets over de kansen. Dus als je heel veel HCG aanmaakt hoeveel groter de kans op het syndroom van Down dan precies is?

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hmmm, ik heb net even lopen googelen en ik snap eerlijk gezegd niet hoe ik dit eerder over het hoofd heb gezien. De kans op DS lijkt vele malen groter te zijn dan de kans op een mola. Ik lees helaas best veel verhalen van vrouwen met 4 a 5 x de normale hoeveelheid HCG die een kindje met DS bleken te hebben :(. Ik gok dat dit dit aardig in de buurt komt van mijn HCG. Niet leuk.

Deel Deze Pagina