nana33, wat een zorgen direct al..hoop voor je dat er niks aan de hand is en je van je zwangerschap kan genieten! Heb er zelf eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, wel van een hogere Hcg waarde door een mola-zwangerschap dan maar niet van SD.
Schat, je moet jezelf echt niet nu al zo'n zorgen maken hoor... IK begrijp dat het moeilijk is maar don't google... dan kom je de meeste verhalen tegen van mensen met hoog HCG wat niet goed is want al die vrouwen met hoog HCG waarbij alles perfect is gaan dat natuurlijk niet allemaal op internet vermelden.... Daarbij weten miljoenen vrouwen hun HCG waarde niet eens dus die verhalen zie je ook niet...ps: gefeliciteerd en probeer gewoon een beetje te genieten!
@mamsie86: dank je! @JosieJ: je hebt ook helemaal gelijk! Aan de ene kant weet ik ook wel dat internet altijd een vertekend beeld geeft, maar aan de andere kant blijf ik dan toch juist zoeken in de hoop meer positieve verhalen tegen te komen, zodat ik me anders ga voelen. Gelukkig zitten er af en toe ook wel positieve verhalen tussen, maar dan blijven de negatieve verhalen toch weer meer in mn hoofd hangen . Pfffff, ik wou dat ik gewoon wat relaxter kon zijn. Ik ben echt een beroeps-stresskip en doemdenker, ook met andere dingen. Gelukkig is mn man wel wat nuchterder.
Ik heb gelezen dat het gaat om een hoge waarde hcg na 10 weken zwangerschap. Als dan de hcg hoog blijft, is er kans op ds. In jouw geval dus nog helemaal niet aan de orde... Niet meer Google'n dus, maar gewoon genieten! Oh ja, van harte gefeliciteerd natuurlijk
@Miekoe: Dank je! Als dat zo is zou dat een hele geruststelling zijn! Ergens zou ik het ook wel vreemd vinden dat een DS vruchtje zo vroeg al anders zou reageren dan een normaal vruchtje, want de celdeling is nog maar net begonnen. Ik zou denken dat er later pas verschillen gaan ontstaan tussen DS en niet DS. Dus zo onlogisch klikt het niet . Ik voel me weer wat happier, dank je.
Je moet je ook niet gek laten maken van te voren hadden ze dat tegen mij ook niet kunnen zeggen. Het is allemaal achteraf... en daarbij komt bij ons zijn het er 2 geweest, maar 1 is niet verder gegroeit dan 7/8 weken. Dus dat kan miss ook de hoge hcg verklaren. En later hoorden we dus dat we in verwachting waren van een meisje met down (vlokkentest etcetc) dus of de hoge hcg bij ons van de 2vruchtjes waren, of van down kunnen we niet met zekerheid zeggen. Wel werd ons gezegt dat met DS de hcg waardes vanaf het begin al hoger zijn dan "normaal" maar dat kan alleen achteraf dus als een "teken" worden gezien. Elke zwangerschap is een risico op een kindje met een afwijking, die ze vaak niet eens kunnen zien. Bij deze zwangerschap zijn er voor zover geen afwijkingen gevonden, maar het kan zo zijn dat het kindjeeen ziekte/aandoening heeft die dus niet gezien kan worde op de echo.... daarom ben ik blij als ze eenmaal gezond en wel geboren is... tot die tijd blijft het spannend