Ok, uiteraard kan ik het gewoon opzoeken. Maar hoe werkt een ovulatietest? Donderdag 12 november was ik voor het eerst ongesteld na lang pilgebruik, zaterdag 14 november was ik al bijna weer ongesteldvrij Wat te doen? Hoe werkt het? #voelmedom
Afhankelijk van je cyclus begin je ongeveer op dag 10 of 11 met testen. Dit doe je in eerste instantie 1x per dag rond 10.00 uur. Als de test aardig donker is kan je 2x per dag testen.
Aanvulling hier op: als je dan je piek hebt gevonden, (de lijntjes zijn allebei even donker of het lijntje dat moet komen is donkerder dan de ander) dan heb je je piek gevonden. Dat betekent dat de eisprong binnen 24-48 uur plaats vind. Dan kun je het beste vrijen rond die tijd.
Heb je al een pilloze cyclus gehad? Zo niet dan zou ik eerst even afwachten, want je cyclus kan maar zo nog best lang zijn
Ik had a het stoppen met de pil de eerste maanden echt lange cyclussen, maar dat is gelukkig niet bij iedereen zo. Spannende tijd, succes
Maandag ovulatietest gedaan, hij was nog niet zo donker. Dinsdag weer gedaan, donker alleen toen geen seks gehad. Was het werk. Zondag en maandag seks. Nu buikpijn en misselijk. Zou mijn lichaam mij voor de gek houden?
Dat zou heel goed bij ontpillen kunnen horen. Ik voelde mij elke maand zwanger maar het was pas na 11 maanden raak