Eisprong nogal laat..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miejes, 21 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miejes

Miejes Lid

14 dec 2016
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee! Ik ben nu twee maanden gestopt met de pil en heb al van de eerste maand ovulatietesten gedaan. Dit om te weten of mijn cyclus op gang komt en hoe. (Controlefreak in mij ;) )
    Nu merk ik dat ik pas een eisprong heb rond dag 19? En mijn menstruatie komt al door op de 27ste dag.

Zijn er mensen die dit ook hadden in de eerste maanden na de pil? En kan het dat mijn eisprong nog vervroegd in de volgende rondes?
    Ik lees hier vaak dat een korte LF het vermoeilijkt om zwanger te worden..

Bedankt alvast!

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    is het dan dat je op cyclusdag 19 een positieve ovulatietest hebt? of heb je die op dag 17/18?

Ik zou het wel even in de gaten houden, als je je eisprong op dag 19 hebt, en dan op dag 27 ongesteld word heb je een LF van 7 dagen.
    Een bevruchte eicel nestelt doorgaans in tussen dag 5 en 10 na eisprong (en het proces van innestelen duurt zo'n 3 dagen) als je maar een LF van 7 dagen hebt heeft een bevruchte eicel dus eigenlijk nagenoeg geen kans om te nestelen.
    Als je LF steeds korter blijkt dan 10 dagen moet je even naar je huisarts.
    Het kan inderdaad met een te korte LF maar de kans is echt heel klein

3. Miejes

Miejes Lid

14 dec 2016
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey Mommy, bedankt voor je antwoord. Ik heb op dag 18 een positieve ovulatietest. Dus dag 19 ongeveer een eisprong.

Deze maand was het net hetzelfde. Zit nu op dag 24 dus ben eens benieuwd wat het deze maand gaat zijn.

Ik kan het wel eens aan de HA vragen, maar vrees ervoor dat ze dit niet serieus gaan nemen en zeggen dat dit door het ontpillen kan komen. Ik ben van België dus kan ook eventueel rechtstreeks met de gyn een afspraak maken.

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Als je op dag 18 een positieve ovu-test hebt dan zou het zelfs kunnen dat je eisprong pas de 20e dag is (na een positieve test springt je ei binnen 24-48 uur, dus kan het zelfs 2 dagen duren, maar kan ook bijvoorbeeld dezelfde dag nog zijn)

Ik zou zeker even naar de huisarts gaan, want op deze manier heb je eigenlijk geen kans op zwangerschap

5. Miejes

Miejes Lid

14 dec 2016
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    moet daar morgen sowieso zijn voor iets anders, zal er iets van zeggen. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon nog van het ontpillen komt..

Zouden ze nu al iets geven om de eisprong wat te helpen? Ik hoor overal dat je minstens een jaar moet proberen..

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou daar 2 maanden na t stoppen met de pil niet voor naar de huisarts gaan hoor. Laat t maar eens ern half jaar stabiliseren.
    Je hebt eigenlijk pas een cyclus achter de rug en zit richting hrt ronde vsn cyclus 2?

Nog geen zorgen maken hoor ontpillen kan van alles met je cyclus doen en kan ook lang duren..

7. Miejes

Miejes Lid

14 dec 2016
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey zonnetje, Ja inderdaad ben eind december gestopt met de pil.
    Ik zou er wat minder mee bezig willen zijn maarja.. iedereen hier weet dat dat heel moeilijk is 😬!

Hopelijk stabiliseert het nog en indien niet zijn er wel voldoende alternatieven denk ik..

8. Miejes

Miejes Lid

14 dec 2016
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij de HA geweest, even iets van vermeld.
    ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Mijn cyclus lengte is ideaal. Een korte LF is volgens haar niet zo erg als een te lange cyclus. Bovendien moet je toch 6 maanden aanzien na de pil.

Wat ze wel vaak ziet bij mensen met een korte LF is het doorbreken van de bloeding terwijl er toch een zwangerschap is. Ze was ook niet zo voor ovulatietesten omdat die volgens haar niet bij iedereen kloppen.. buiten smijten zei ze 😅

Ben alleszins een stuk geruster nu ik het even heb nagevraagd!

Deel Deze Pagina