Goedemorgen, Deze cyclus willen wij beginnen met ovulatie testen. Gisteren heb ik een verpakking gekocht bij de kruidvat en heel stom heb ik vanmorgen twee testen gebruikt. Wat schets mijn verbazing de testen zijn positief terwijl ik drie dagen voor mijn nod zit? Net nog even een digitale clearblue gedaan maar deze is helaas negatief.. Betekent dit dat ik nu pas mijn eisprong heb of is het normaal dat er een tweede streep op de test verschijnt? Dit is de eerste keer dat ik ovulatie testen gebruik dus het is nog allemaal nieuw.. De bovenste test is trouwens van vanmorgen vroeg, de tweede van een uurtje later.
Deze testen zijn nog niet positief meid. Ze moeten of even donker zijn als de test streep of nog donkerder. Weet niet hoe lang jij bezig bent met ovulatietesten maar sommige vrouwen hebben standaard het lh hormoon in hun lijf en dus ook standaard hun gehele cyclus zo'n lichte streep tijdens het testen, totdat die positief is en dan zie je verschil in streepjes, dan zijn ze dus echt positief en dat verschil is dan goed te zien.
Sorry je schreef al dat dit je eerste keer zal zijn dat je ovulatie testen gaat gebruiken, las daar overheen. Maar geef de moed niet op hoor, zolang je menstruatie weg blijft, blijft de kans bestaan dat het raak is
Dit is de eerste keren dat ik ovulatietesten wil gebruiken. Mijn nod is maandag. Dus als ik mijn ei heb zijn ze net zo donker of donkerder dat de teststreep? Een lichte tweede streep kan je dus altijd hebben?
Ja klopt helemaal meid. Ik zou zeggen, hier veel 'rond hangen' op dit forum dan zul je heel veel wijzer worden over ovulatie testen Spannend, die van mij zondag, maar wil maandag een testje wagen.
Spannend dan lopen we bijna gelijk Ik heb deze cyclus al klachten vanaf mijn eisprong maar ik ga er maar vanuit dat het niet raak is. Sinds we proberen zwanger te worden voel ik elke maand van alles dus daar vertrouw ik niet meer op! Veel succes voor maandag alvast, het blijft spannend allemaal.
Nog even ter verduidelijking. Zodra je dus een positieve test in handen hebt, dan heb je je ei nog niet, maar is deze er wel aan te komen. Tussen de 24-48 uur wordt er meestal gezegd, maar las ook weleens dat dit vanaf 12uur kan. Ik verwijs je ook nog even naar deze topic over een reactie van een lid die het heeft over de kruidvat ovulatie testen http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/429032-deze-positief-2.html#post14746625 Heel veel succes!!
Deze is inderdaad niet positief. Ik raad je aan om de testen van zwanger&kids te gebruiken. Veeeeel goedkoper en beter. De kruidvat ovutesten zijn niet zo goed. Kijk hier maar even: Aanbiedingen zwanger worden -Zwanger & Kids
Als mijn menstruatie vanmiddag nog niet doorgezet heeft gooi ik er een testje tegen aan. Gisteren had ik twee licht positieve kruidvattesten maar ik durf nog weinig hoop te hebben.. Deze ovulatietest is van net en een stuk donkerder dan vrijdag..
Omdat ik heel ongeduldig moet wachten tot de winkels hier om 12 uur opengaan Gisteren had ik last van krampjes dus ik wilde het lot niet verzoeken door een zwangerschapstest mee te nemen. Vanmorgen was ik nog niet ongesteld geworden en toen won de nieuwsgierigheid het!
Furby,ja dat klopt. Als je ovulatietest toch een zwangerschap aanduid dan moet ie net zo knallen als met een eisprong. Teststreep dus net zo donker of donkerder dan de controlestreep. Meestal als je je test net hebt uitgevoerd dan zie je ook dat de teststreep al eerder wordt gekleurd dan de controlestreep en dan weet je dat ie positief is.
Een ovulatietest hoeft niet altijd te knallen als hij een zwangerschap aanduidt. Ik had wel een donkere streep maar niet zo donker als de controle streep. Ik was/ ben wel zwanger. Toen ik later nog een keer een ovulatietest deed kon ik er niet aan kijken. Zo snel kwamen er twee dikke strepen.