Zwangerschapstesten lopen niet goed op, hcg ook niet super

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jdk, 5 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Hi Dames,

eventjes jullie mening over bijgevoegde testen ... (de datums staan er bij)
    Ik vermoed dat de eerste test op 10-11 DPO genomen is (ik denk zelf 11 DPO, eisprong was denk ik dagje vroeger)

Mij lijken de testen van 30-06 / 01-07 / 02-07 .. allemaal vrij gelijk te zijn ... Geen goede stijging.
    Maandag (02-07) ben ik om 16:30 naar de HA geweest voor bloedafname, met de uitleg dat mijn testen niet zo goed opliepen. HCG dat terug kwam : 320
    Dinsdag om 18:30 ben ik opnieuw geweest (03-07) om zeker te zijn dat het toch echt wel steeg... HCG : 393
    Dus stijgen doet het wel, maar dat lijkt me echt een te kleine stijging te zijn om zeker te zijn. Er was niet eens 1/3e bijgekomen.

Ik denk om vanavond opnieuw te gaan, wat zouden jullie doen? Wat denken jullie van die testjes?

2. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Heb je een foto?

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ben inderdaad ook benieuwd naar de foto. Wat betreft je bloedtest, waarom laat je huisarts je direct de volgende dag weer prikken? Het was beter geweest om er een aantal dagen tussen te laten. HCG verdubbeld om de twee dagen. Dus ik denk dat je uit deze waarden nog niets kunt afleiden.

4. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    IMG_5423.jpg IMG_5436.jpg

Dju ik dacht dat mijn foto's werden toegevoegd... Blijkbaar niet
    *nieuwe poging*

bozoe vindt dit leuk.
  5. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Omdat ik meer panikeer dan dat nodig is en écht wou weten of het steeg of aan het dalen was :$
    HCG moet om de 2 a 3 dagen verdubbelen, er zat 26u tussen, dus 1/3e had er toch wel bijgemogen dacht ik... (uitgaande van de minstens om de 3 dagen verdubbeling)

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Zijn ze allemaal met dezelfde urine gedaan (ochtendurine)?
    Ik vind je testjes er niet enorm slecht uitzien. Tuurlijk de oploop is wat minder de laatste dagen maar ik zou niet direct van het slechtste uitgaan. Ik zou de HA bellen en vragen of je vandaag of morgen nogmaals bloed mag laten prikken. Als het weer gestegen is dan zou ik er gewoon vanuitgaan dat het goed zit. Maar garanties heb je natuurlijk nooit.

Ik duim voor je :)!

7. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Yep ze zijn allemaal met ochtendurine gedaan. De ene al eens te veel gedruppeld en de andere wel correcter gedruppeld.

Als ik morgen ga, heb ik pas maandag uitslag, dat zie ik ook niet echt zitten :/
    Garanties zijn er idd nooit, heb genoeg meegemaakt.. Vandaar ook de paniek dat het niet zo goed oploopt.
    En wat als het wel gestegen is, maar weer buiten de norm van "verdubbeling om de 2-3d" ?
    Om goed te zijn zou een bloedafname van vandaag op zen minst een HCG van 640 moeten hebben he... :/

8. K00

K00 Niet meer actief

Vind de testjes er ook niet slecht uit zien. Zou misschien nog een bloedtest laten doen en dan stoppen. Je maakt jezelf gek.en zelfs een stijging is geen garantie.. probeer het een beetje los te laten en te genieten

9. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Genieten van een zwangerschap... wadisda ? :) heb 1 ZS-Afbreking & 3 miskramen gehad voor ons zoontje, de schrik zit er echt dik in om terug diezelfde hel door te gaan... :/ genieten kwam pas echt na de 12 weken met een goede NIPT test..

Wat zou jij doen als de bloedtest van vanavond geen verdubbeling vd eerste waarde gaf ? :/ Echt stoppen met bloedafnames dan ?
    Een bloedafname van vanavond is 3d na de eerste, dus dan zou ik toch zeker 640 minstens moeten hebben he ...
    Heb echt schrik... :/

10. K00

K00 Niet meer actief

Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan. K geniet na de miskraam ook een stuk minder. Maar merk wel dat als ij het iets meer probeer los te laten en te vertrouwen op de natuur dat ik relaxter ben.
    Maar ik ben misschien te simpel, want als het niet goed is moet het er ook uit. Heb liever nu een miskraam dan ellende na de 20ste week..

Ik vraag me af of je je doel gaat bereiken met je bloedtestjes. Een keer een mindere oploop gaat paniek veroorzaken, terwijl je over 4 weken pas echt duidelijkheid hebt..

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind de oploop prima hoor!
    Ik zou vanavond niet gaan bloedprikken, maar dit morgen pas gaan doen.

Waarom ben je eigenlijk zo paniekerig?

12. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    goed punt... Beter nu dan pas over x maanden.
    Met traag stijgende HCG heb ik echt schrik voor BBZ. Dus daar ben ik liever meer dan op tijd bij.
    Van alle miskramen enz dat ik al gehad heb, is BBZ zowat de enige soort die ik nog niet gehad heb. En bij 2 vd 3 miskramen ben ik extra vroeg op controle moeten gaan omdat ze er al schrik voor hadden.

Onze voorgeschiedenis is de reden van / oorzaak van mijn paniek.. Immense schrik het opnieuw door te maken, miskramen, onzekerheid, lukt het ooit wel, enorme druk op de relatie .... Bij onze "enige gelukte zwangerschap", stegen de testjes heel mooi door, HCG steeg volledig binnen de normen... En dat is mijn enige positieve referentie die ik heb :(
    Vanaf dat er iets niet binnen de normen verloopt (zoals de testjes & HCG nu... ) ==> paniek

Waarom pas morgen bloedprikken? Probleem is dat ik pas maandag dan resultaat heb :(

Lovelyt7 vindt dit leuk.
  13. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Pff, vind dit wel een lastig geval om te beoordelen. Je bent al 9 dagen aan het testen maar nog steeds geen knaller. Toch zie ik op elke test oploop.

@RoGiJuLi, waarom vanavond niet prikken? Dat zou toch een goed beeld moeten geven tov de waarde van 3 dagen geleden? En dat paniekerige lijkt me niet zo gek gezien haar onderschrift.

Reznor vindt dit leuk.
  14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Krijg je dan pas maandag resultaat? Wat jammer. Ook als je morgebochtend gaat prikken?

En helaas zegt de oploop niks over het wel of niet goed zitten van een zwangerschap.
    Ook met een perfecte stijging kan het fout gaan en met een tragere stijging juist goed gaan :):)

MoMo0883 vindt dit leuk.
  15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Beste is natiurlijk zo lang mogelijk er tussen laten ;) (2-3 dagen tussen 2 momenten in).
    Maar ik lees dat als ze morgen gaat prikken, ze maandag de uitslag pas heeft en dan is vanavond beter.

En haar onderschrift had ik gezien....helaas zegt een perfecte oploop niet dat het goed zit en zegt een trage oploop niet dat het fout zit.
    Ik snap best dat je meer gespannen bent als je al een of meerdere mk's hebt gehad en ik heb ook al het flink nodige meegemaakt op dat gebied, maar paniek vanwege een lichte stijging in 24 uur, die snap ik even niet, omdat het nog niet zoveel zegt ;)

16. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    idd :( en verschil morgenochtend vs vanavond zal nu ook ni zo groot zij ifv bloed prikken / HCG stijging.. Enige verschil is dat ik dan mijn resultaat wel morgen heb..

Met een goede stijging, binnen de normen, is de kans wel groter dat het goed zit dan met een te trage stijging vrees ik... (En dan nog maar gezwegen over de BBZ-angst die ik heb )

17. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ja, oke ik snap dat het schijnveiligheid is maar als hcg in 48 uur verdubbeld snap ik dat je hoopt het het misschien na 24 uur minstens voor de helft is verdubbeld terwijl dat natuurlijk niet hoeft.

18. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Als ik vanavond laat prikken, dan heb ik 3d tussen de eerste bloedafname en 2d verschil met de 2e bloedafname.. best case zou die van vanavond verdubbeld zijn tov de eerste he ? :(
    Wat zou jij doen als die helemaal niet verdubbeld is ? (bvb 500 ofzo.. ) Maandag terugkeren?

de paniek komt niet alleen owv de lichte stijging op 26h tijd .... Maar ook doordat die testen amper echt donkerder worden... Die HCG dat maar lichtjes steeg, is een bevestiging van de testen die niet goed oplopen.

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je moet proberen de paniek om te buigen naar spanning.
    Ik weet helaas waar ik over praat (zie onderschrift) als het gaat over angst/spanning in een zwangerschap en ik weet als geen anders dat de uitslag die je nu hebt eigenlijk nog helemaal niet kan zeggen of het goed of niet goed zit ;).
    Probeer gewoon de hoop te houden.
    Anders sla je jezelf nog flink voor de kop dat je niet wat meer hebt genoten in (het begin van) je zwangerschap :)

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wat ik zou doen is helemaal afhankelijk van hoe hij gestegen is ;)
    Als blijkt dat hij maar iets van 50 gestegen is tov dinsdag, dan zou ik wellicht maandag nogmaals testen, maar stel dat hij met 250 of neer gestegen is, dan zou ik het zo laten en stoppen met alle testen ;)

Deel Deze Pagina