Ik weet sinds maandag dat ik voor de 4e keer zwanger ben (3 mk gehad). Voelde me goed, testen liepen mooi op.... gisteravond out of the blue helder bloedverlies, best wel wat.... meteen verdrietig.... daar gaan we weer! Vanmorgen wel weer test gedaan... was weer opgelopen... zie foto (van gisterochtend en vanochtend). Geen bloedverlies (vorige keren week lang ofzo). Vanmiddag alleen wat oud bloed (donkerbruin). Geen stolsels ofzo... was/ben ook maar ergens tussen 4 en 5 weken. Borsten nog steeds gevoelig, nam vorige keren direct af, net als de testen. Ik denk nog steeds dat het wel foute boel is... helderrood bloed gisteren... Wat denken jullie? Kunnen er andere redenen zijn? Liefs
Helder rood bloedverlies wil niet altijd zeggen dat je een miskraam gehad hebt. Als je geen stolsels ben verloren en krampen hebt gehad is de kans 50% dat er niks aan de hand is. Misschien heb je wel een onschuldige bloeding gehad zeker als het bloeden nu al is gestopt en je testen oplopen.
Ben je na die 3 miskramen naar de dokter geweest en was er een oorzaak? Bloedverlies betekent niet altijd een miskraam. Sterker nog, een familielid van mij heeft bloed verloren tm de 37e week. Ik zou stoppen met testen want daar bereik je niet zoveel mee behalve onduidelijkheid. Pas als je meer bloed gaat verliezen, (kleine) stolsels en krampen krijgt zou ik uitgaan van een miskraam. Ik duim voor je
Ik heb tussen de 5 en 6wk ook helderrood bloedverlies gehad tijdens de zwangerschap van mijn dochter..
Vandaag weer getest, blijft oplopen, geen bloedverlies meer. Wat denken jullie? De derde miskraam was vorige ronde. We hebben vorige week bloed geprikt voor chromosomen onderzoek. Overige testen kunnen pas 12 weken na laatste zwangerschap. Baarmoeder had geen afwijkingen gelukkig.
Ziet er veelbelovend uit als je het mij vraagt! Geef je goede kans dat het gewoon goed blijft gaan. Helaas kun je nu niet anders dan afwachten. Duim voor je!
Bij bloedverlies blijft het 50/50 en als ik je goede testen zie zou het zo maar kunnen dat je dit keer in de goede 50% groep zit... Ik begrijp je spanning en onzekerheid heel erg goed. Maar je testen lopen nog zo mooi op... Je hebt geen buikpijn en verder bloedverlies meer gehad?
Oei wat spannend. Sterkte met afwachten, dat er geen bloed meer is gekomen vind ik een positief iets.
Hi, Livia4, ik ben benieuwd hoe het met je is. Ik weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben. Helaas begon zondags al lichtroze afscheiding. Dat wisselt nu. Van lichtroze, naar helderrood, naar niets. Nog geen krampen, maar helaas heb ik deze ervaring eerder opgedaan. Dat eindigde in een miskraam. Vanochtend weer een test gedaan, die was knalpositief. Vanochtend bloed wezen prikken op de fertiliteitspoli, HCG was 222. Nu dus weer afwachten, en daar ben ik zo slecht in... Ben benieuwd!
Ik wil niemand afschrikken, maar wees alert op een buiten baarmoederlijke zwangerschap! Vraag om een vroege echo zodat ze het kunnen checken. Heel veel succes! Ik duim voor je
Bij mijn bbz'en liepen de testen niet zo snel op, maar wel in de gaten houden. Als je hcg niet verdubbeld, zou ik idd vragen om een vroege echo, zeker bij bloedverlies. Al moet ik wel zeggen dat ik ook bij deze zwangerschap tot ongeveer 8.5 weken bloedverlies heb gehad en alles wel goed was.
Verloskundige praktijk bellen en de situatie uitleggen, misschien doen ze een vroege echo om dingen uit te sluiten. Oplopende testen wil niet persee wat zeggen, zelf bij de laatste miskraam nog heel lang hoge hoeveelheden hcg gehad, zelfs nog na de curettage. Bloedverlies wil ook niet altijd een miskraam betekenen, maar de kans is wel groter dan. Maar het zou ook iets onschuldigs kunnen zijn. Heb je al een verloskundige of gynaecoloog gesproken?