Nu de bevalling nog wat op zich laat wachten dacht ik misschien is het leuk om met mijn dochter een hoed voor haar verjaardag te maken. Zoiets wat ze op school krijgen. Volgens mij maak je zoiets door een band papier om het hoofd te maken en daar dingen op te plakken? Hebben jullie tips/voorbeelden e.d. voor mij voor simpele creaties? Ben niet zo crea maar vindt wel leuk om nu met mijn dochter dit soort dingen te doen.Zal wel niet zo mooi worden als ik soms dingen zie bij crea moeders, maar denk dat ik en mijn dochter er vast trots op zijn als het klaar is.
Band stevig papier/karton om het hoofd en op de goede lengte vastnieten inderdaad. En dan inderdaad dingen er op plakken. Hier op het KDV doen ze voorop vaak een kleurplaat en dan wat dingen er omheen-erbij. Sliertjes van crêpepapier ofzo. En iets met de leeftijd erbij natuurlijk, een tekstje ofzo. Kleurplaat mag het kind dan zelf kiezen en wordt ingekleurd door een leidster. Zo had mijn dochter afgelopen jaar Dora er op staan. Beetje dit idee: http://3.bp.blogspot.com/_fVtqG6qBOfI/Saa3eLKqUtI/AAAAAAAAAeg/uqpEJZQlIUs/s400/P1000117.JPG Ik zou voor ideetjes gewoon even googlen op afbeeldingen op verjaardagsmuts.
Bij mijn foto zie je wat ze op het kdv hadden gemaakt, super leuk. Van een strook papier maak je de band. Dan hadden ze er bloemen op geplakt, een plaatje van een prinses uitgeknipt en zelf laten kleuren en die er ook op geplakt. Ze vond t super!