Onze zoon heeft sinds gister waterpokken nu wilden we dit weekend een weekend naar zeeland.we hebben nog niks geboekt maar wat is verstandig om te doen? Wel of niet gaan? Uiteraard zonder koorts of verhoging
gewoon gaan. Als hij er nu nog geen koorts van heeft dan komt dat ook niet meer. Hier kreeg zoon vorige week donderdag de waterpokken en nu zijn de meeste al verdwenen of hebben een korstje.
Heeft hij er veel? Mijn dochter had er meer dan 300 en de meeste op de rug. Ze heeft hierdoor drie nachten opgebleven van de jeuk. Ik zou het dus daarom niet doen. Maar de kinderen van een vriendin hadden er max 20 ofzo en hadden er weinig last van. Dan zou ik dus gewoon gaan.
De koorts kan ook nog wat later komen, hier begon het heel rustig met wat pokjes en de derde dag was het echt veel en had ze ook koorts. Ik zou in ieder geval nog niets boeken.
Ik kom ook terug op mijn reactie en zou niet gaan? Me dochter krijgt er mega veel ineens en huilt ook veel omdat pijn doet en jeukt
Bij mijn zoontje begon het zaterdag. Ging hartstikke goed weinig vlekjes en geen last. Tot vandaag. Vanacht heeft een explosie plaats gevonden. Helemaal onder. Koorts, veel huilen en het liefst krabben. Niet willen slapen vanavond. Hij sliep pas om 21.45 uur. Ik zou dus niet gaan of echt nog afwachten. Wij zouden morgen naar de efteling gaan. Maar dat is afgeblazen.
Het aansteken is al gebeurt toen er nog geen blaasjes waren. Dus als je kindje zich goed voelt gewoon lekker naar buiten gaan.
Daar in Zeeland is men misschien nog niet aangestoken, dus dan zou je alsnog mensen besmetten. Het blijft besmettelijk totdat alle blaasjes zijn ingedroogd en er geen nieuwe meer bij komen.