zonder ouderen in een diep zwembad

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chocolat, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Zou jij je kleuter/peuter in een zwembad laten die ong. 1m diep is?
    Zonder jou/je man of een andere volwassene, alleen de zwembandjes om de armen.
    Het zwembad staat niet zo in het zicht.
    Wel met wat oudere kinderen ong. 7-10 jaar.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee! Ook met zwembandjes om kan een kind verdrinken. Er moet altijd een volwassene bij zijn als een kind niet kan zwemmen. Zelfs als het in maar 10 cm water zit.

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Nee! Brrr doodeng.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, in principe niet. Zelf wil ik hoe dan ook altijd zicht hebben op mijn kinderen in het zwembad zolang ze zichzelf niet goed kunnen redden. De oudste zwemt ondertussen erg goed en durf ik wel vrij te laten gaan, maar zonder toezicht met bandjes: nee, hier gebeurt dat niet.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zou niet eens in me opkomen om hem/haar alleen te laten.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Nee absoluut niet, zou de oudere kinderen ook niet die verantwoordelijkheid willen geven. Stel dat er dan wat gebeurd.............

7. Chocolat

Wij ook niet, zelfs in het zwembad achter het huis die 42 cm diep is en nog niet eens voor de helft vol heb gedaan doe ik het niet en ook zwembandjes om.

Gisteren waren wij ergens en de kleuter(4j) kon in het bad staan en de peuter(2j) lieten ze er ook gewoon in.
    Ik zou er nog niet over na denken ook al zijn ze water angstvrij.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vraag je dit voor jezelf of omdat je een ander dit hebt zien doen?

Ik doe dat niet. Een kind zonder zwemdiploma hoort sowieso niet zonder volwassen toezicht in de buurt van een zwembad. Je kunt andere kinderen niet die verantwoordelijkheid geven. Het zal gelukkig heel vaak goed gaan. Maar 'gevaar' bestaat wat mij betreft uit twe componenten: de kans dat iets gebeurt en de ernst van de gevolgen. En aangezien de gevolgen ALS het mis gaat erg groot zijn, zou ik het nooit doen

9. Chocolat

Ik heb een ander dit zien doen, we hadden eigenlijk ook niets anders verwacht want als ze ergens zijn laten ze anderen op hun kinderen letten.

Daarom doen wij dus het ook echt niet, vind het erg onnadenkend een ongeluk is zo gebeurt.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nee zeker niet. Het idee dat er iets gebeurd brrr.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    7-10 jaar in een zwembad van 1m diep met bandjes? Tsja, ik zou een beetje in de buurt blijven maar op die leeftijd verwacht ik eigenlijk dat een kind zich in een zwembadje toch wel kan redden. Ik vind wel dat er een volwassene in de buurt moet zijn voor als er ongelukken gebeuren (vallen, uitglijden), er zijn meer risico's dan het zwemmen an sich, dat vind ik het minst zorgwekkend. Omwille van wild spelen en elkaar onderduwen vind ik toezicht wel noodzakelijk.

Zoon krijgt in het badje van 60cm diep geen bandjes om maar ik loop niet weg (stel dat hij gaat duiken of koprollen en zijn hoofd stoot).

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze oudste gaat alleen in het zwembad met bandjes om, ik zit wel naast het zwembad of er vlakbij..

Ons bad is ong 65 cm diep

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Een peutertje zonder toezicht? Omg dat meen je niet! Kinderen van 7-10 jaar zijn echt te druk met zichzelf om toezicht te houden. Bandjes zijn een hulpmiddel, geen redmiddel.

Weet je trouwens zeker dat die kids zonder toezicht waren, hadden ze dat niet aan iemand gedelegeerd?

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee hoor echt niet.
    Zelfs mijn 6 jarige met 3 zwemdiploma hou ik nog in de gaten haha.

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Volgens mij zijn de kinderen die erbij zijn 7-10jaar. Het kindje waar het om gaat is een peuter.

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee. Gisteren een filmpje gezien waarin wordt uitgelegd hoe snel je verdrinkt, en kinderen nog sneller. En hoe stil dat in zijn werk gaat. Nee ik blijf echt altijd bij mijn kind.

17. Chocolat

Nee ze hadden het niet aan een ander gevraagd op te letten.

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik vond het al zo vreemd. Nee, in dat geval moet er iemand bij zijn.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Brrr nee, het idee alleen al..

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007