Iedere avond drama!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wachtend, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Nu ongeveer 4 weken is slapen bij zoon (bijna 3) drama! Gillen alsof hij levend gevild word, met de kastdeuren rammen, tegen de deur aantrappen en bovenal deheletijd door keihard krijsen! (Ik heb serieus medelijden met onze buurtbewoners!)

Alles al geprobeerd, rustig uitleggen, geen middagdutje meer doen, boos worden maar tussen het krijsen, deuren rammen etc door is het vaak het beetje water, plassen, mama kus, papa kus en ga maar door.

Het helpt natuurlijk al niet mee dat het zolang licht blijft maar als hij eindelijk slaapt minimaal 21:00 uur en max 22:30 uur dan is onze avond ook wel afgelopen. Dus geen gezellige avonden met man omdat we elkaar aflossen boven.
    Ik ben serieus van plan er gewoon een slot op te knallen en hem dan maar zijn hele kamer te laten verbouwen ;)

Heeft iemand de gouden tip?

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik zou dat laatste gewoon doen ;)

Hier heeft hij zijn kinderbedje nog staan voor de logees. Hij kan daar zelf niet uitklimmen. Als hij echt onhandelbaar is moet hij in het 'strafbedje'. Uiteindelijk zal hij zichzelf toch echt wel uitputten en valt hij in slaap. Dan maar een keer geen tanden poetsen.

Bij ons is het ook een regel dat er een verhaaltje wordt voorgelezen als hij meewerkt met pyjama aandoen, douchen, tanden poetsen etc. Werkt hij niet mee, dan geen verhaaltje.

Ik denk dat je er niet te veel aandacht aan moet besteden (hoe lastig ook) want op deze manier is het niet leuk meer, als je niet eens even kan genieten met je man.

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Misschien helpt het om bij hem te blijven zitten tot hij slaapt?

4. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Wat hier heel erg heeft geholpen, samen kamer anders neer zetten en vaker op slaapkamer laten spelen ook speelden we samen op der kamer het werd wat meer 'eigen'.

wel lastig! maar ik heb er niet aan toegegeven om steeds kusjes/drinken etc te doen. ze had een rietjes beker met water en als ze dorst had kon ze zelf wat drinken pakken.

5. wachtend

Ja ik neig daar ook steeds meer naartoe nu houden we de deurklink omhoog, we gaan 3x terug naar binnen en voor mama en papa G moet plassen!!! Komen we wel altijd (net een maand zindelijk) maar daarna houden we nu de deurklink vast. Bij hem gaan zitten dan is het 1 groot spel en wil hij stoeien 200 verhaaltjes 400 liedjes en eer hij dan slaapt is het nog later.

Heb er zelfs een keer aan zitten denken om hem echt gewoon wakker te houden tot wij gaan slapen gewoon echt nee jij wilde niet slapen is goed maar dan ga je ook niet slapen he! Wakker houden en hem echt pas op bed doen als wij gaan. (Heb het eens gehoord bij iemand waar dat super bij werkte) ik ben alleen bang dat G dat dan elke avond wil mijn jochie kennende :D

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft zo'n fase ook gehad. Ook toen ze 3 was. Wij hebben het aangepakt op de Jo Frost manier (supernanny). Voor het naar bed gaan drinken en plassen. Dan slapen. Drie keer terug leggen met de korte mededeling dat ze moeten gaan slapen. Daarna steeds terug leggen zonder oogcontact te maken met ze en zonder te praten. Ze komen dan echt honderden keren uit bed. Mijn man en ik losten elkaar af, zaten op een stoel in de gang.

Op youtube kun je er filmpjes van vinden. (Supernanny bedtime routine).

7. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Wij hebben ook zo'n fase achter de rug. Straffen werkte nog meer averechts, helemaal overstuur en boos kind.
    Uiteindelijk weet ik niet of überhaupt "iets" van wat we geprobeerd hebben geholpen heeft; ineens ging het gewoon veel soepeler zonder dat we er erg in hadden...

8. wachtend

Nou ik hoop dat dat gaat gebeuren want man is elke avond boven en we wisselen elkaar af. Best vervelend zo!

9. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is het ook. Ik heb het met mijn zoontjes wel gehad maar minder. Mijn dochter daarentegen had echt een heeeeeele lange adem.

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    2 dingen die opvallen. 1: hij heeft net een klein zusje. Ik heb vaker gelezen dat ze dan (en vooral ook met slapen) uit hun doen kunnen zijn.

2: zou het niet verlatingsangst kunnen zijn? In dat geval helpt hier eraan toegeven. Wij zijn lui (of pedagogisch gezien misschien niet helemaal leeftijdsconform bezig/tegendraads/vul zelf in ;)) en bij ons slaapt ze om deze reden in een ledikant. Ze zit nu bij ons ook in deze fase en ik breng haar (weer) op de babymanier naar bed (zo noem ik het). Het is even een investering maar het werkt hier. We hebben een vast ritueel, tanden poetsen en 3 boekjes lezen. Daarna mag ze zelf het licht uit doen en mag ze in mijn armen in slaap vallen. Als ze dit niet doet probeert ze het maar zelf maar bij mama/papa liggen betekent stil zijn en slapen. Dat gaat meestal goed. Ik leg haar half slapend terug en vaak komt er dan nog protest maar dan blijf ik er nog even bij zitten. Klinkt gek op deze leeftijd maar ik krijg haar redelijk snel in bed en ze slaapt goed door. Ik heb gewoon het gevoel dat ze het nodig heeft. Dit zou bij hem ook zo kunnen zijn vanwege de aandacht die hij nu moet delen. Het is misschien wel een hele omschakeling voor hem en dat uit zich soms op dit soort momenten.

Ik zou het zelf niet negeren maar ja dat is de methode die bij mij past en misschien wel niet goed te noemen. Mijn ervaring is ook dat het soms in 1 keer over kan zijn en dan maak ik er liever geen strijd van (iets met pick your battles). Ik heb bij mijn dochter niet het idee dat ze het doet om ons te plagen maar dat er een (voor haar) reele (verlatings)angst speelt. Ik wil haar laten zien dat wij er voor haar zijn. Misschien de softy methode maar het werkt voor ons momenteel. Ze is ook een kind wat zich erg snel ontwikkeld en zich goed bewust is van haar omgeving.

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik neem met beide kinderen ook nog even de dag door ( wat was het leukste en wat was niet zo leuk? ) en vraag vervolgens of ze nog iets moet vertellen/ doen/ plassen en drinken etc..
    Dat helpt soms om de dag ook goed af te sluiten...
    Vervolgens (heel hard!) proberen om niet boos te worden, want dat maakt het alleen maar erger... :cool:

12. wachtend

Helaas was het maar verlatingsangst dan konden we er wat mee maar het is echt gewoon niet willen :(
    De geboorte van zijn zusje lijkt er niets mee te maken te hebben hij is werkelijk verzot op zijn zusje.
    Het zal wel weer een fase zijn en hopelijk een niet al te lange ;)

Deel Deze Pagina