12 jaar, eigen voordeursleutel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door timafem, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

12 jaar, eigen sleutel?

1. Ja, al eerder

2. Ja, dit jaar gekregen

3. Nee, pas in de brugklas

4. Nee, kind kan gewoon aanbellen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja oke maar een kind ik groep 8 die gaan vaak ook al alleen naar school en tegen die tijd zal je ook wel eens nog even weg zijn.
    Groep 8 zijn ze rond de 11 jaar. dan zijn ze ook al een stuk zelfstandiger.

Maar ja het is mijn ervaring werd een stuk makkelijker na dat zoonlief een sleutel kreeg. dan kan je soms wat langer weg blijven naar de buitenschoolse opvang willen ze vaak niet meer als ze een jaar of tien zijn. dat woord voor veel kinderen zaai en is ook goed koper om ze zelfstandig naar huis te laten gaan als je zelf ook nog werkt.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat zou inderdaad kunnen en misschien veranderd mijn mening nog, maar vooralsnog ben ik van plan niet te werken wanneer de kinderen uit school komen waardoor ze dus niet in een leeg huis thuis komen.

Zelf heb ik ook geen sleutel gehad voor ik naar het vervolg onderwijs ging, mijn moeder was gewoon altijd thuis wanneer ik uit school kwam dus ik had nergens een sleutel voor nodig. Zo is dat hier ook en daarop baseer ik mijn mening/gedachten over het wel/niet sleutel meegeven.

Wel fijn iig dat voor jou en je zoontje fijn was toen hij zelf een sleutel kreeg en jullie daardoor deze vrijheid voelen op een voor jullie fijne manier.

Ik denk overigens dat er geen goed of fout is aan het wel of niet geven van een sleutel, de situatie bij iedereen is gewoon anders.

Moet ook zeggen dat ik hier op school bij de groep 7/8 kinderen veel verschil zie, maar vaak zijn het de kinderen die dicht bij school wonen die weleens een sleutel bij hebben en de kinderen die net zoals wij wat verder weg wonen dagelijks gebracht en gehaald worden.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Niet nodig, mijn ouders waren altijd thuis (winkel aan huis). Tegen mijn 14 à 15 kreeg ik een sleutel omdat ik dan soms op zondag alleen thuis bleef.

Maar ik kan mij voorstellen dat als je niet thuis werkt / bent het voor een kind van 10 à 12 wel handig kan zijn.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier kreeg hij een sleutel toen hij eind 10 was. Hij was altijd veel buiten en was moeilijk rekening houden met hem en de speelafspraken halen en brengen van zijn zusjes. Ook wilde hij niet meer mee boodschappen doen. Nu hij is groep 8 zit wil hij niet meer overblijven en eet hij twee middagen thuis met een vriendje samen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.944
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik moet er nu nog even niet aan denken. Maar ik kreeg hem zelf ook al in groep 6 of 7. Moet wel kunnen dus, eigenlijk. Ik bleef dan ook alleen over thuis. Mijn man had hem al eerder, maar niet om alleen naar huis te kunnen maar om tijdens het buitenspelen gewoon zelf naar binnen te kunnen zonder dat zijn ouders steeds op hoefden te staan. (Bij ons stond gewoode achterdeur open, maar dat was bij hun niet mogelijk.)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze zoon is 10,5 jaar en zit in groep 6 en op de dagen dat ik aan het werk ben heeft hij een voordeursleutel.
    Tot een aantal maanden geleden ging die nog naar de BSO maar dat wilde hij niet meer en nu dus deze afspraak.
    Zogauw hij thuis is uit school belt hij mij om te zeggen dat die thuis is en wat die gaat doen.Soms neemt die een vriendje mee en soms gaat die elders spelen.
    Hij krijgt nu sowieso vaker een sleutel mee wanneer die gaat spelen bij vriendjes die verder weg wonen en dan hoef ik niet voor hem thuis te blijven.
    Hier werkt het prima en het is goed voor zijn zelfredzaamheid.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik heb sinds vorig jaar ook een touwtje. Sleutel Is hier niet nodig de achterdeur Is altijd open

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik kreeg volgens mij een sleutel toen ik 11 was, toen ging ik naar de middelbare school.

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier ook een sleutel hoor maar hij heeft hem niet vaak nodig. Ik heb een labeltje met mijn 06nummer eraan gedaan, 1 keer gebeld omdat hij hem verloren was bij de ALDI.;) Dus misschien handige tip.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Túúrlijk en nog wel een paar jaar eerder ook! Ik had twee werkende ouders en vond het heerlijk om even alleen thuis te zijn als ik uit school kwam. :)

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nee, niet nodig. Ik ben gewoon thuis. En komt het een keertje zo uit, dat ik weg ben, dan zullen we een mooi plekje zoeken voor de achterdeursleutel in de tuin, zodat ze er dan toch in kunnen.

Deel Deze Pagina